2008/11/03

Şebnem

Berbat geçen bir günümü yazıp sıkıntımı paylaşmıştım sizlerle en son..
Hani çalıştığım okuldaki temizlikçi kadının beni dinlemeyip cam sildiği bezle masayı sildiğini falan da anlattığım yazım.
Ama bir baktım ki sıkıntılı konular hep üst üste gelmiş.Bugün biraz da tebessüm edelim istiyorum ..
Az önce blogun birinde godsyndrome 'un yorumunu okudum.Blogların sık güncellenmemesinden ve okuyacak yazı bulamadığından şikayet ediyordu.E,ama godsy,biz n'apalım ? Kendin iyice bıraktın kalemi elinden ya?
Bak,bana önerdiğin şeyi yapacağım şimdi.''Tanıdığın bir insanı anlat'' demiştin.Al işte anlatıyorum sevgili godsy..Oku !!
Ne diyordum..Evet işte bugünkü konum o temizlikçi kadın.Yani ''şebo.com'' :) Evet,yanlış duymadınız kadına böyle sesleniyorum ben: ''Şebonoktakom''.. Bayılıyor...
Bazıları anlamıştır nedenini.Yani benim gibi Şebnem Ferah dinlemeyi sevenler cevabı bulmuştur.Albümlerinde tekrarladığı bir sözdür bu.Sanırım reklam amaçlı ''şebo.com'' diyor parçanın sonlarında..
Bendeniz,roman kökenli bu kadınla ilk tanıştığımda isminin ''Şebnem'' olduğunu duyunca şaşırmıştım.Çünkü 47 yaşında.Bu yaşta kaç kadının adı Şebnem'dir,duyan bilen var mı? O yüzden bu ismi kendi beğendiği için kullanıyor diye garantilemiştim.
Ama sıkı durun.Meğer çalgıcı olan babasının gençken çok sevdiği bir isimmiş bu (abisi de bulunduğumuz şehrin aranılan keman virtiözlerindendir).Babası severek ve isteyerek yeni doğan kızına ''Şebnem '' ismini koymuş ama o tarihlerde nüfus memuru bile bu adı hiç duymadığından yazmayı becerememiş ve ŞEBLAN olarak geçmiş kayıtlara.Yuhh yani ! Ne alaka ? Öyle kalmış artık.Çok üzülüyor bu güzel ismin yanlış yazılmış olduğuna.
Bu arada belirteyim.Ben eskiden nüfus dairelerinde bu tür hataların çok yapılmış olduğunu ve birçok insanın bu yüzden nüfus cüzdanında hala yanlış isim taşıdığını biliyorum.Biliyorum değil,bir çoğunu gözümle gördüm.Hatta bazıları o kadar komikti ki!
Şebo.com ile bugün pek keyifli dakikalar geçirdik.Elinde yeni aldığımız renk renk temizlik bezleriyle,hangisini nerede kullanacağını öğrenmiş bulunuyordu tekrar ede ede.Pek komikti.O kadar da sevimli ki,uzun süre kimse kızamaz bu kadına gerçekten..
En komiğini sona sakladım.
Şebo.com'cuğum bugün bizlerden İngilizce öğrenmek istediğini söyledi ısrarla.Hatta yalvardı.Çok istekli görünüyordu.Öyle çok değil,azar azar ama hergün bir şeyler öğrenmek istiyordu.
Bugün öğrendikleri:
Yes,thanks !
Thanks !
Yes,I did ----------------- -Did you understand? dediğimizde
Nice to meet you ------- -Bunu beceremedi.Şimdilik ''Bye'' diyecek :)

Epey bir tekrardan sonra öğrendi bunları.Gayet güzel söylüyor.En son giderken salınarak hepimize bir ''Thanks.Bye !'' demesi vardı.Ortalık kahkahalarla inledi resmen...

15 yorum:

  1. Keyifli bir yazı olmuş canım :) Seninde keyfinin yerinde oldugu belli en cok o sevindirdi beni mc :)

    YanıtlaSil
  2. Bak ne güzel olmuş işte sen yeterki anlatmak iste bissürü konu bulursun.Sadece yorum yapmak pek zevkliymiş ya her an emekli olabilirim:))

    YanıtlaSil
  3. @ Beğendiğin için sağol minik kuzucuğum :)
    Senin keyfinin yerinde olması da beni çok mutlu ediyor.
    Hele geçen hafta bulutlarda uçuyordun değil mi?
    Öptüm gelin kuzumu :D

    @ Godsy hocam,beğendiğine çok sevindim gerçekten.
    Ne de olsa senin o güzel yazıların ilham verdi :)
    Yok öyle SADECE YORUM YAPMAK PEK ZEVKLİYMİŞ falan..
    Yavaştan kıpırda artık.Fazla dinlendin :(
    Emekli olabilirmiş..Uff ama ya..Biz özenir de yazar diye senin tarzında takılmaya çalıştık şurda,sen emekli olmaya kalktın..
    Ortada sorun falan kaldı mı,kalmadı..
    Hadi gari kıpraş biraz sendromçocuk :)
    Son yazının altında kaç kişi yalvardık,okumadın mı hee??

    YanıtlaSil
  4. ahahahaha benim yanımdada laz bir kenan abim vardı, office felan öğretiyodum bilgisayarda, ona benzemiş bu...
    11 ayda 10 parmak klavye öğrettim, bide excelde baya bi iyileşmişti en son kendisi 53 yaşında... ama karadenizli işte... merakı yüzünden yapamayacağı, öğrenemeyeceği iş yok kendimden biliyorum... ilk günleri çok komikti onunda...
    bide bide 15 yaşındayım. kimliğe fotoraf koyma vakti geldi neyse gittik nüfus müdürlüğüne hallettik işleri, kimliği bir aldım... şok geçiriyorum yalnız... aynen şunu yapmışlar:
    benim adım Ahmet Alpay Kurtoğlu
    onların yazdığı Ahmet Altan Kürtoğlu...
    o günden sonra kimliği olabildiğince az değiştirme yemini ettim, bi daha hayatta gitmem nüfus müdürlüğüne felan :PpPp
    şeboyuda tahmin edebiliyorum, böyle şenşakrak, yüzünden gülücükler düşmeyen birisidir kesinlikle...
    Thanks,Bye! :))
    ps: godsyndrome hocam çaktırmadan izliyoduk seni, keşke sende sık sık güncellesen... eksiklik hissediyoruz :))

    YanıtlaSil
  5. Aaaa? Ciddi misin? Senin öğrettiklerin süper şeylermiş ama.Afferin be:))
    Kenan abinde merak olmasa o iş biraz zordu yalnız.Saçını başını yolardın ama değil mi Semeciğim?
    Gerçekten bir işi birine sıfırdan öğretmek ve eserini izlemek süper bir olay.
    Nüfus Müdürlükleri Türkiye'nin her yerinde öyle maalesef.Yazacağı iki kelimeyi bilemeyip sağır duymaz uydurur hesabı iş yapıyorlar.Benim başıma da geldi birkaç örnek,yazmayayım şimdi.Hatta müdürü dava ediyordum neredeyse.Gelmeyen yok ki zaten:(

    Demek godsy'nin eksikliğini siz de hissettiniz.Az önce yeni bir yazı yazmış,gerekçelerini son derece samimi bir dille ve her zamanki iyi niyetiyle açıklamış,durumunu ifade etmiş sağolsun.Kendisine buradan teşekkür ediyorum.
    bizi anlayabilmiş ve bu yazdıklarından sonra bizim de onu anlamamız gerekiyor.
    Teşekkürler GODSY :))

    YanıtlaSil
  6. vayy şeboya bak "thanks bye dude, evriting nötürdamhyn camburu" Annemin adını "safir" koymuşlar nüfus müdürlüğünde kel alaka "sefahat" olmuş :) Severim çevremdeki insanları incelemeyi ve böyle anlatmayı devam tutti firfiri ;)

    YanıtlaSil
  7. Simincim öldüm gülerken :))
    Şu an gülmeye o kadar ihtiyacım vardı ki üstelik.Yaşa yaa :))
    Bak demiştim .O nüfus memurlarının haklamadığı aile yok galiba.
    Annene şahane ad bulmuşlar ama içine edivermiş biri yazarken demek :))
    sen de beğendiysen ben hep bu tarz yazayım ya!!
    Gülelim eğlenelim dimi ama Siiim? :DD

    YanıtlaSil
  8. zeugma hep böyle yazılar beklediğimizi belirtir ve eklerim;
    .çok sevdiğiim bir ablam var, kendisi karadenizli, soyisimleri ise "bıçakçı"; dediğim gibi nüfus memuru da karadeniz haliyle, peki memur ne yazmış dersin cüzdana? "piçakçi"....

    brk

    YanıtlaSil
  9. Ahaha:)
    Çok komikmiş verdiğin örnek gerçekten burak.
    Valla ben de bir sürü komik örnek gördüm geçekten de aklıma gelmiyor.Belki bulunca gelir eklerim :)
    Demek senin de hoşuna gitti yazı.
    Teşekkürler.Mizah ağırlıklı seviyordunuz siz Cem'le zaten,blogdan belli :))

    YanıtlaSil
  10. Amanın yazı da yorumlar da pek bir keyifliydi. Hepsini güle güle okudum. Çok yaşayın hepiniz. :)) Eline sağlık zeugmacım.

    YanıtlaSil
  11. Teşekkür ederim ChaotiCcim..Godsy tarzı yazayım dedim bu kez.Mizah ağırlıklı..
    İyi ki güldürebilmişiz seni.Bu ara çok hüzünlüydün canım ..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. "Yıldızlar" şiirini çok beğendim.Bana kalırsa ilk şiir denemelerine göre oldukça iyi yol katettin Zeugma.

    Ağır adımlarla ama kendinden emin bir şekilde ilerleyen bir blogcunun hissiyatını bu şiirlerde görmek,beni sevindiriyor inan..

    Sevgi her daim...

    YanıtlaSil
  13. Belirli bir süre sonra ilk denenenlere nazaran daha iyi yazabiliyor insan.
    Bunu ben de farkettim olhayat..
    Nazik sözlerin ve değerlendirmen için teşekkür ediyorum..

    YanıtlaSil
  14. Buna bittim öldüm yıkıldım yaa :)
    Nice to meet you ------- -Bunu beceremedi.Şimdilik ''Bye'' diyecek :)

    Çok eğlenceli bir yazıydı parmaklarına sağlık.Blogumada beklerim,uğramayanın bilgisayarına trojan/keylogger neyin girsin :)

    YanıtlaSil