2009/02/03

İnternet Dili

Bugünlerde kafama takılan bir konu var arkadaşlar.
Dünyada konu bitti de bu takıldı aklıma ne yapayım.
Ben internet yazışmalarında imlaya son derece dikkat eden biriyim. Öncelikle onu söyleyeyim. Zaten dikkat etmişseniz bilirsiniz.

Şimdi... Konuya şöyle girelim.
''Nbr? slm, iiyim'' gibi kelimeleri bu şekilde kısaltarak yazmak bize belki eğlenceli ve pratik gelebilir. Ama biliyor musunuz böyle devam ede ede Türkçemiz çok hızlı bir şekilde ve göz göre göre bozulmakta. Hatta yok olacak.
Bu yüzden dikkat ediyorum yazdıklarıma. Takıldığım kelimeler için dönüp TDK Sözlük'ten yardım alıyorum hatta. Elimde değil, böyle olması gerektiğine inanıyorum çünkü. Başka türlü içim rahat etmiyor.

Örnek : ''elele'' sözcüğünün doğru yazılışı ''el ele'',''bir takım'' değil ''birtakım''..

Şimdi burada asıl konu şu : Sanal ortamda cümleleri yazdıktan sonraki psikolojimiz için aşağıdaki işaretleri kullanmamıza gerek var mıdır yok mudur ?

Ben bunlardan :) :( :D :P olanları kullanmaktaydım. Duygu ve düşüncelerime katkısı olduğu inancındaydım. Ama geçende akademisyen bir arkadaşım tarafından feci şekilde eleştirildim.

İşaretlere bir kez bakıp kısa bir görüş bırakırsanız çok memnun olacağım. Tabii buraya koyduğum liste oldukça abartılı. Ben dahil pek çok kişi birçoğunu ilk kez görüyor, eminim. Başka ne ikonlar varmış bilgimiz olsun efendim :)

Biliyorsunuz, bunlara aynı zamanda ''duygu ikonu'' da deniyor.

:-) Gülümsemek  { } Kucaklamak

:-D Kahkahayla Gülmek     @-'-,-- Senin için bir gül

:-))) Çok gülmek  l_l} Bir fincan kahve

;-) Göz Kırpmak  8 :-) Sihirbaz

;-P Dil Çıkarmak  :'-)Mutluluktan ağlamak

;-X Sır Vermem ( ağzı mühürlü)  (-: Solak

:-( Üzülmek     %-)Saatlerdir ekrana bakıyor

:-l İlgisiz kayıtsız kalmak  :)= Keçi sakallı

:-((( Çok üzülmek  [:) Robot

:'-( Ağlamak  8-) Güneş gözlüğü takıyor

8-) Şaşkın  3:-o İnek

>;-> Şeytani şekilde göz kırpmak

::-) Normal gözlük kullanıyor

>:-< Çılgınlık

() Bağrına Basmak

:-o Sürpriz

:-[ Vampir

8 Sonsuzluk

:-* Öpmek

O:-) Melek

:-)~ Ağzı sulanmak

l-l Hala uykulu

:-~) Üşütmüş

[:-) Walkman dinliyor

~~~~8} Yılan

:-0 Yüksek sesle konuşmak

8) Kurbağa

:@ Bağırmak

:V Ağaçkakan

:$ Paragöz

B)Güneş gözlüğü takmış kurbağa

Ve son olarak da sevgili ''Meskun Mahal'' Burak 'ın icadı olan bir işaret daha:

?-) Korsan

Burak'ı kutluyorum bu arada. Bu işaret çok sevimli ve yaratıcı çünkü :)

Bir de bu var:

(._.) ( l: ) ( .-. ) ( :l ) (._.) (-.-)

Artı;

"Sabah alarm çalar ve bizler (~_~) (-_-) (o_-) (-_o) (>_<) (o_O) (o_o) böyle oluruz."