2009/03/26

Mutluluk Nerede ?

Arada sırada aklınıza gelip de kendinizi sorguladığınız olur mu ? Dürüst bir şekilde bunu yaptığınızda elde ettiğiniz veriler kişiliğinizle ilgili neler gösterir ? Ya da şöyle diyelim:
Çıkan sonuçlar doğrultusunda kendinizi sever miydiniz?
Ben bunu arada yapıyorum. Sonuç olarak dört dörtlük bir insan olarak mı çıkıyorum. Elbette ki değil. Zaten bunu söylesem inanır mıydınız ?

Sorgulama sırasında esas olan kendimizi güçlü olan yanlarımız ve gelişmesi gereken yanlarımız olarak ikiye bölerek bir listeleme yapmak.
Bu listeye olumlu yanlarımızı sıraladığımızda kendimize müthiş bir özgüven geldiğini göreceğiz. Bu güvenin bize verdiği geribildirim kendimizi sağlıklı bir şekilde yönetebileceğimizi gülümseterek gösterecek. Tabii bu, sıralamanın ne kadar uzadığına bağlı..
Örneğin ben çok sevdiğim bir eşyayı kaybettiğimde günlerce üzülüp içimden atamıyorsam duygusal becerimin zayıf olduğu sonucunu çıkarıyorum.

Yaşadığımız çağ itibariyle önerilen görüş genelde duygularımızı serbest bırakmamız yönünde. Fakat bunu tamamen uygularsak bencil, kendini beğenmiş, maddi ve manevi anlamda her yönden sınırsız bir tüketici olarak yer alırız yaşamda. Üstüne düşen her türlü sorumluluktan kaçan, zevklerini kutsallaştırmış ve bu konuda asla taviz vermeyen böylesine sevimsiz bir insan tipi olmak istemiyorsak duygularımızı denetlememiz gerekiyor. Bunu yaparken dikkat etmemiz gereken en önemli nokta ise ''DENGE''...

Öte yandan duygularımızı fazlaca bastırmaya kalkarsak depresif bir kişilik olacağımız sonucu da kaçınılmaz.
Fakat kesin olan bir şey varsa; denetlemediğimiz duygularımızın hem kendimizde hem çevreyle olan ilişkilerimizde hasar oluşturacağı..
Bu anlatılanları yapmak '' Her zaman mutlu oluruz'' şeklinde bir sonuca ulaşmak değil elbette. Çünkü bu da doğru değil..
Bu şu demek : Duygularını dengeleyip tepkilerini kontrol edebilen, kime, nerede, ne şekilde davranacağını iyi düşünen, bencillikten arınmış, kendinin ve insanların huzurunu kaçırmayan, sorunlara takılıp kalmayıp aksine çözüm üretmeye çabalayan, mutlu olduğu dışarıdan da belli olan insan kendiyle barışık olacaktır..

23 yorum:

  1. keşke bencillikten arınabilsem... hoff, ben yaptığım şeye imzamı atmayı, arkasında durmayı seviyorum, ondan bahsedilmesini de, övgü almayı da... ama işte, fazlasıyla seviyorum sanırım..
    birde; duygusal mekanizmaların güçsüzlüğü değil eşya örneğindeki, 1 yılına yakın zamanını verdiğin insanı hemencecik silip atabilmek güçlü bir duygusal yapıyamı işarettir, hayır, bence değil, bence bu sadece artık süregelen şeylerin alışkanlık haline gelmesi sevgili ikizciğim...
    o kadar çok "eşya(!)" girip çıkıyorki hayatımıza, yas tutmak, üzülmek banalleşiyor, unutuveriyorsun... ve yeni eşya(!) lara da farklı bi gözle bakmana sebebiyet veriyor bu, sonra çabucak unuttuğun için irili ufaklı her olayda geçmişin gözler önüne çıkıyor, zihnin bu adiliği yapıyor sana, ama.. hani unutmuştu? hani mutluydum... :)
    mutluluk kendimizi sevmekte, kendini sevmeyen bir kişi, başka hiçbir canlıya sevgi belirtisi gösteremez, mutluluk "sevgi" ile başlar, sonu yoktur... :)
    sevgiler ve teşekkürler zeugmacıım, bu harika yazı için...
    yorumum biraz alakasız kaçmış, zihnimde ne varsa, dökmüşüm orta yere...
    görüşürüz ablası..

    YanıtlaSil
  2. Sevgı
    gercekten hırslardan arınmıs kendısı ıle barısık ınsandan cıkıp baskları ıle bulustugunda dengeyı yakalıyor..ve ınsanın hem kendıne hem cevesıne huzur katıyor..
    yazı cok guzel cok ogretıcıydı Zeugmacım.

    YanıtlaSil
  3. mutluluk kendisiyle barışık insanların yaşadığı bir duygu ama biz hiç kendimizle barışık olamadık ki...

    YanıtlaSil
  4. Abla ne de güzel yazmışsın bir ara bende kendimi sevebilsem ne iyi olur :D

    YanıtlaSil
  5. Duygu kontrolü kısmı var ya! İşte o duyguyu kontrol etmeden ortaya koyunca rahatlıyorum. Ama ortaya koymayıp da ortaya savurduğumda hiç faydasını görmedim, haklısın.

    YanıtlaSil
  6. sevdiğim dğeerli bir eşyamı kaybettiğimde ben içimden bir süre atamam mesela bu da beni duygusal becerimin zayıf olduğunu göstermez.

    öte yandan son satırda söylenenlere göre ben kendimle barışığım (:

    YanıtlaSil
  7. eLLERİNE SAĞLIK sEVGİLİ zEUGMA.
    hIRS,ÖFKE,KİN,...HEPSİ İNSANA AİT DUYGULAR.AMA SENİN DE VURGULADIĞIN GİBİ ÖNEMLİ OLAN BUNLARI YOK SAYMAK YERİNE DENGELEMEK VE OLUMLU YÖNLERE GÜDÜLEMEK...

    YanıtlaSil
  8. genel toplamda kendimi seviyorum elbette kusurlarım var ama doğru yolda olduğumun farkındayım. en azından kusurlarımı görebiliyorum. mutlaka farkında olmadıklarım da var, ama biliyorum zamanı gelince onları da farkedeceğim. önemli olan istemek. ben de istiyorum.

    YanıtlaSil
  9. Duyguların kontrolü gerçek anlamda maharet isteyen birşey heleki çağımızda bazen fark ettiğimiz bazende farkında olmadan etkilendigimiz bir duygu yogunlugu hatta kirliligi varken.Burda demek istedigim günümüzde sadece kendimiz ve deger verdiklerimizin degil,etrafımızda tanımadıgımız etmedigimiz insanlar hakkında bile farkında olmasakta etkilenme yasıyoruz.Buda duygusal özdenetimin ne kadar önemli ve gerekli oldugunu bir kez daha gösteriyor.

    Ben kendi adıma bu konuda %80 oranında başarılıyım diyebilirim ve buda bazen beni mutlu ediyor :)

    Bu güzel yazı için gerçekten çok teşekkürler zeugmacım.Bir solukta okudum yazıyı ve bu tarz yazılarını görmeyi umuyorum canım arkadaşım..;)

    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  10. Mutluluk biz insanlara göre bence her yerde nereye koymak istersen orada yeterki görmesini ve hisetmesini bilmeliisn hırsta.bencillikte,barışık kimsede hayalci kimsede kısaca herkeste...kişinin kendinde var olanduygu denetim ve hisleri keşfetmesi çok önemli en önemlisi özgüven başarının sırrıda buher karekterde buözellikler olmaz.Ama var olan karekterde bu anlamda çok yorulur.mutluluk o kadar ince bir çizgiki günümüzde yakalamak tatmin olmak zor.Ben bazı konularda mutsuz'sam mutlu olduugum konuları öne kaydırıpbu hislerin içine duygu denetimimide katıp en az zararla atlatmaya çalışıyorum.Buda önümü görme açıısndan bana zaman kazandırıyor.Her karekterin kendine has bu anlamda kuralları var.Önemli olan gecici mutluludu daimi yapıp ona uygun yol almaktır.

    YanıtlaSil
  11. ben eskiden kendimi sevmezdim aynalarada bakamazdım ama artık çok seviyorum cebimde ayna ile geziyorum hihuuu :))
    içimde fazla bir şey kalmaz ilk tanıdığım insanlara bile ne varsa anlatırım, bazen pişman olurum ama olsun varsın, zaten kendi kendine oluyor

    *patışım bu akşam fikir atölyesi beyaz şovda biliyorsun değil mi? ;) görüşürüz

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel bir konu seçmişsin Zeugma,tebrik ederim bir psikolog tarzında yazmışsın üstelik.. gerçektende insanın iki yönü var böyle.. benimde duygusal yönüm zayıf maalesef birşeyi kaybettiğimde ya da kaybettiğimi hissettiğimde kendimi dünyadan soyutluyorum.Bazen de içimdekileri hiç düşünmeden söylüyorum içimden geldiği gibi ama bu bazen karşımdakini üzüyor.Dediğin dengeyi kurabilmek ve duyguları kontrol edebilmek gerçekten zor.Belki de o yüzden mutlu olamıyoruz kendi iç dünyamızda oysa ki bu dengeyi kurup daha mantıklı düşünebilsek en azından orta yolu bulabilsek yine iyi.

    Nefis bir yazı bu tarzda daha çok yazmalısın ...

    Hoşçakal..

    YanıtlaSil
  13. Evet ben bunu bazen yapıyorum. Beni mutlu yada mutsuz eden sebepleri sıralıyorum. Beni mutsuz eden sebepleri biliyorum ama yinede engel olamıyorum kendime. Bu sebeplerin en başı insan sevgim. Hayal kırıklıklarım. V.s. Bunlardan vazgeçip kendimi mutlu etmeye kalkarsam bencil olmam gerekir. O zaman dahada mutsuz olurum. Benimki biraz karışık aslında:D güzel yazıydı beğeniyle okudum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. birebir sana katılıyorum zeugma'cım..onlar blogumdan seni mimledim ..haber vereyim dedim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. @ Semeciğim, yorumun sandığın gibi alakasız değil. Gayet güzel aktarmışsın yine söylemek istediklerini..
    Her şeyin başı ve özü SEVGİ' dir.Sana tün kalbimle katılıyorum.O bittiyse olay da biter.
    Asıl ben teşekkür ederim bu güzel yorum için :)

    @ Evet Öykücüğüm, aynı görüşte birleşiyoruz.Yaratılanı sev, Yaradan'dan ötürü deniyor dinimizde bile.
    Ama bazıları ne yazık ki sevgi engelli. Ne yapsan boş :(
    Teşekkür benden, sevgiler Öykücüğüm..

    @ Pamık, hoşgeldin..Yazıdakileri uygulamaya kalkarsan inan hayatının büyük oranda değiştiğini görüp kendinle barışacaksın :)

    @ Godsy,bak biliyorsun anlatılanların güzel şeyler olduğunu..Ama her zamanki gibi niyetin yok.
    Sen hiç kendini sevmedin ki :(

    @ Aslı'dır hoşgeldin.
    Ben sinirlenince o duyguyu bırak ortaya koymayı savurmayı, kafasını gözünü yarıyordum :) Şimdi bitti, kontrolü bırakmama peşindeyim.Son trendim bu :D
    Çok faydalı,inan :)

    YanıtlaSil
  16. @ Bery; günlerce unutamıyorsan ne yazık ki duygusal anlamda zayıf olduğunu gösterir..
    Kendinle barışık olduğun o kadar belli ki blogundan zaten..

    @ Aynen öyle Dijleciğim,istesek de yok sayamayız.Tamamen bastırmak depresif bir kişiliğe zemin hazırlamak. Tek sorun ''DENGE''

    @ Guguk kuşu; üstüne söyleyecek söz bulamadım. Süpersin..Öpüyorum :)

    @ Leon; sen söylemesen bile ben bu anlattıklarını aynen biliyorum.Son derece pozitif ve kendiyle barışık bir insansın.bundan eminim.
    Yazıyı beğendiğin için çok teşekkür ediyor, benzer yazılar yazmak için çabalayacağımı iletiyorum ;)

    @ Duygu; haklısın canım..Hepimiz değişik karakter özellikleri gösteriyoruz.Birimizin sevdiğini diğeri sevmez.Benim çok kızdığım bir şeye sen son derece sakin kalabilirsin..gibi uzar gider.
    Sonuçta kişi kendini en iyi tanıyandır.Dengeyi de kendine göre kendi sağlayacaktır.

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık ablacım,harika şeyler yazıyorsun ama benim söylemek istediklerimi godsy söylemiş, selamlar...

    brk

    YanıtlaSil
  18. @ Sevgili Siminyacığım, Yazdıkların ne kadar doğru,söylemene gerek bile yok..Seni tüm özelliklerinle,hatta sülaleni tek tek tanıyoruz :))
    Bazen çok duygusallaşıp şaşırtıyorsun ama :(

    İyi ki söyledin Fikir Atölyesi'ni..Hiç haberim yoktu. Sayende izledim gerçekten.
    Seni de çıkartacaktık Beyaz Show'a ama istemiyorsun:)
    Bir çıksan anında 70 milyonun gözdesi olacaksın ama ..Aması var ;)
    Sevgilerimle..

    @ Cosmos,teşekkürler..Psikolojiye ilgi duyduğum doğru ama tamamen bilimsel yazamam ki..
    Kendini Artı ve eksilerinle Açık ve net ifade etmişsin yorumunda.. Bu da kendinle barışık olduğunu gösteriyor bence.
    Sevgierimle..

    @ Mixxciğim, biraz daha gayret edersen ne bencillik olduğunu göreceksin ne başka bir şey..Ben kendime bu ara bunu uyguluyorum ve çok büyük bir başarı elde ettim.
    Zaten yazmak için o yüzden bu konuyu seçtim :)
    Sevgiler ve teşekkürler canım..

    @ Sevgili Gülgüncüğüm..Ben mimlere kapandım Eylül itibariyle..ama bu hayvanları koruma ile ilgili bir durum galiba..
    O yüzden en kısa zamanda ilgileneceğim.Söz..
    bu ara çok yoğundum,kusura bakma olur mu?
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  19. öyle biri olmaktı tüm hedefim, dengeli ve doğru. bunu hedefime koydukça hep bununla imtihan edildim. ama yılmıyorum, bir gün tamamlanacağım, inanıyorum, umuyorum, dua ediyorum...
    güzel olan da ne biliyor musun canım Zeugmacım, böylelerini kanlı canlı görebilmiş ve görebiliyor olmak. evet varlar, ne güzel, ne umut verici değil mi :)

    YanıtlaSil
  20. yoo hayır zeugma.hayvanları koruma ile ilgili değil..yazmayabilirsin ..sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. @ Burakcığım çok teşekkür ederim.Godsy abine katılıyorsan sen de karamsarsın.
    Olmadı ama bu :(

    Bence çaba göstermeden hiçbir şey gerçekleşmez.
    Selamlar benden de :)


    @ Pervanecan, bence sen yeterince dengeli ve doğrusun, inan buna canım..

    Güzel olan ne biliyorum, kendini hala yetersiz görmen. Evet varlar ve sen onlardan birisin gerçekten.
    Sevgilerimle..



    @ Gülgüncüğüm madem öyle , beni affet canım olur mu?
    Çünkü gelen mimlerin hiçbirini kabul etmemiştim kaç aydır.Mazeretimi söylemiştim hep.
    Yoksa sen öl de ölürüm.
    Anlayışın için çok teşekkür ediyorum..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  22. çok güzel yazmışsın ...

    YanıtlaSil
  23. Mutluluk, vazgeçmektedir bence. Bir insan kendi kişisel çıkarlarından hangi oranda vazgeçer, bunları inandığı değerler uğruna harcarsa o oranda mutlu olacaktır.Ayrıca kin ve nefret dolu olan, etraflarına huzursuzluktan başka hiçbir şey vermeyen insanlara baktığımızda da son derece egoist olduklarını görürüz.Bu da yukarıki görüşün bir sağlaması sayılabilir.

    YanıtlaSil