2009/07/26

Pusuda

Hepimiz gerek sosyal hayatta gerekse iş hayatımız nedeniyle insanlarla ister istemez iç içeyiz. Dolayısıyla çeşitli karakterlerde insan tanımaktayız. Bu insanlardan bazıları öncelikle aileden geldiğine kesin olduğuna inandığım güzel huylarla donatmıştır kendilerini. İyi gününüzde, kötü gününüzde yanınızdadırlar. Her zaman gerçek bir dost olduklarını kanıtlarlar size.

Yeri gelir en yakın akrabanızdan bile yakın olurlar. Onlarla bir arada olmaktan hiç sıkılmaz, hayatı her yönüyle güzel algılarsınız. Hep tebessüm halinde ve huzurla dolusunuzdur. İsteseniz de pesimist olamazsınız. Çünkü edinimleriyle sizi sürekli mutlu kılarlar. Görgülü, bilgili, alçakgönüllü ve naziktirler. En belirgin özellikleri de empatiye önem vermeleridir. Size sürekli güven ve umut aşılarlar, yardımseverdirler, çalışkan ve paylaşımcıdırlar. Kıskançlık nedir bilmezler. Her zaman sadık bir dostturlar.
Buna benzer sayısız erdemle taçlandırmışlardır kendilerini. Sözün özü varlıkları yaşam kaynağınızdır.

Bir de hayatın kaçınılmaz gerçeği; sinsi türden insanlar vardır.
Gözleri aslında hep sizin üzerinizde olan ama ilgilenmiyormuş, bir şeyden haberi yokmuş gibi davranan insanlar..
İşin özünde etrafınızda olup bitenlerle öylesine çok ilgilidirler ki sürekli pusudadırlar. Genelde sinsice planlanmış bir amaç doğrultusunda timsahvari hareketler sergilerler. Zeki olduklarını sanmaları en bariz özellikleridir. Çünkü farkedilmediklerini zannederler. Kıskançlık, samimiyetsizlik, ikiyüzlülük, yalancılık, sahtekarlık, ispiyonculuk gibi özelliklerle donatmışlardır zavallı bünyelerini. Asıl amaçları da sizi çökertmektir.
Toparlayacak olursak; insanlara karşı nefretle doludurlar. Hatta bazen kendi kendilerinden bile nefret ettikleri inancındayım..

Bana sorarsanız bu nitelikleri taşıyan insanlara şans tanınmasından yanayım. Şahsen birkaç tanesi üzerinde başarılı olduğumu söyleyebilirim. Nasıl mı ?
İzledikleri yanlış yolu görmezlikten gelip doğru yolu bulana kadar sabrederek. Amaçlarına ulaşamadıklarında eninde sonunda sizin istediğiniz yönde hareket etmeye başlıyorlar çünkü.

22 yorum:

  1. Bana hep 2.grup insanlar denk geliyor son zamanlarda yani sinsiler.Ama ben senin gibi sabırlı olamıyorum.Art niyet sezdiğim anda hayatımdan çıkarıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Çok guzel bı yazı olmus Zeugma .

    Gercekten de samımıyet ve samımıyetsızlıkler bı sure sonra ortaya cıkıyor.. Insanlara zaman tanımak lazım bu ıyıdır bu kotudur demeden once anlamak gerekıyor yanılıp ta kırılmamak uzuntu cekmemek ıcın.

    YanıtlaSil
  3. :) hele benim içinde bulunduğum bu iş yaşamındaki duruma nasıl uymuş bu yazı kelimesi kelimesine...

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten, harika tespitlerin bulunduğu, insan ilişkilerinin ve karakter analizinin yapıldığı, çok güzel bir yazı olmuş, Zeugmacım.

    Yazının özellikle son paragrafı, böylesi kişilere nasıl davranacağımızı gösteren bir yol haritası. Eğer, bu yol haritası izlendiğinde, kesinlikle bu ikinci grup kişiler, sizi rahatsız etmeyecek, etseler bile siz onları yok varsaydığınız için, rahatsız olmayacaksınız.

    Ben bu yolu izlediğimden dolayı, ikinci gruba giren hiç kimse çevremde yer almamaktadır.

    Çok teşekkürler canım Zeugmacım.. :))

    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. En iyisi tüm insanlardan uzak durmak:D (nasıl çözüm ama)

    YanıtlaSil
  6. ilk gruptan bir dostum var, can kardeşim yani, diğerleri ise sanki hep 2. gruba daha yakın. onları eğitmek gibi bir misyonum yok. uzak durmak en iyisi. (daha önce çok ağzım yandı da)

    YanıtlaSil
  7. Yazıyı okuyunca ,belgesellerdeki timsahlar geldi aklıma.Suyun içinde kamufle olmuş sadece gözleri gözükür vaziyette pusuya yatıp ,avına sinsi sinsi yaklaşıp ,bir hamlede saldırışı iki üç darbeden sonra can alıcı darbeyi indirmeleri .Keskin dişlerin arasında kıskıvrak gafil avlanan avınının çaresiliği ve sonunu bekleyişi.

    Pusuya yatanlardan korusun bizi Allah :))

    YanıtlaSil
  8. Yazıyı okudum
    hayır bu doğru olmadı
    Yazıyı birkaç kere yüksek sesle okudum
    Kulaklarıma inanamadım.Sanki matematik hocam onüçün kare kökünü ezbere söylememi istermiş gibi geldi.(bu yıllar önceydi)
    Her ne halse
    İşte Yorumum
    'Dostluk parayla satın alına bilecek bir orospu olmadığı gibi kur yapılarak elde edilecek komşu kızınada benzemez'diyor Tom Robins

    güzel bir yazı teşekkür ederim
    ibrahim öksüz

    YanıtlaSil
  9. İstanbuldaki ofisimiz 1. tanımlamadaki insanlarla doluyken İzmirdeki ofisimiz 2. tanımlamadaki insanlarla dolu. İstanbulda 350 kişiyle aynı yerde çalışıp mutlu olurken şimdi 3 kişiyle aynı yerde hiç rahat çalışamıyorum. Fitne fesat yalan dolan alışık olmadığım şeyler. Yaradılış itibariyle sinirli bir yapıya sahip olduğumdan bu insanlar beni deli ediyorlar. Konum itibariyle bana dokunamayacak durumda olan bu yaratıklar insan ve hayvan sevgisinden yoksun. Bu gibi durumlarda profesyonellik on plana cikmalı. Ben bu tip insanları bilgimle zaten eziyorum, ters durumlarda ise yonetmelikleri çok iyi bildigimden gene alt ediyorum, çileden cıkıyorlar. Bunun dışında normal sohbetlere katılmamaya ozen gosteriyorum. Bazı insanlar insan bile olmadıklarından egitilmeleri mumkun degil Zeugma. Benim şaştığım benim firmanın bu insanları nasıl işe almış olması. Gerç,i sonradan öğrendim sürgün edilmişler buraya.

    YanıtlaSil
  10. çok doğru söylemişsin de... ben o kadar sabır gösteremiyorum bazen :( ama elimden geleni yapıyorum. gerçekten! :))))

    YanıtlaSil
  11. Çok az insan vardırki
    önce karşısındakini düşünen
    önce kendini düşünen insandan uzaklaşmazsan zarar hanene yazılır
    çünkü onun için harcadığın emek koca bir hiç
    kuzenimin yanında olup onu teseli etmek için yırtındım,çabaladım,ödünler verdim
    o kalkmış estetik derdine düşmüş
    ben yokmuşum gibi davrandı
    insan bencil olunca
    insanlıktan çıkıyor
    senin yazının ana fikride"bencilik"
    gibi geldi bana

    YanıtlaSil
  12. Ne yazık ki çok karşılaşıyoruz ikinci gruba giren insanlarla. Zamanla nasıl tavır takınacağımızı öğreniyoruz onlara karşı.

    Senin sabırlı ve hoşgörülü tavrın çok güzel. Umarım güzel davranışının karşılığını alırsın zaman içinde...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. @ desperately-in-love: Hayatından çıkarmanın mümkün olmadığı ortamlarda onları görmezlikten gelebiliyorsun. Dost sandığın biri böyle davranmışsa elbette ki çıkarırsın hayatından..

    @ öykü: Teşekkür ederim Öykü.Bir süre sonra ortaya çıkmıyor aslında. Yavaş yavaş anlıyorsun, birikim yaptığında da bitiyor.Yani aslında baştan beri sezinlediğin şeyler oluyor.

    @ funda: Aynen öyle. sinsilerin ve ispiyoncuların en çok bulunduğu ortamlar iş yaşamındadır.Bu sayede epey yükselen vardır.Amirleri kademeyle ödüllendirir örneğin..

    @ Arzu Breda: Arzucuğum, çok teşekkür ederim yazıyı beğendiğin için.Aynı tespitleri senin de yapacağına eminim.
    Bu yazıyı yazarken adım gibi biliyordum senin son paragrafı beğeneceğini.Yanılmadım;)
    Bence yine de timsah misali seni bir şekilde izleyen vardır. Sen aşırı iyi niyetli olduğundan farketmiyor olabilirsin.
    Canım,ben teşekkür ederim sana.
    Sevgiyle..

    @ Godsy: Sen öyle yapıyorsun değil mi? Kesin ve net..Güzel çözüm:)

    @ guguk kuşu: İlk gruptan benim de iki kişi.Ama yetiyor.Akrabadan ileri buluyorum onları. İkinci gruptan istesen de uzak duramadıkların yok mu ama? İş ortamında örneğin.
    Benim bahsettiğim eğitmek değil zaten Gugukcum. Sabır..

    YanıtlaSil
  14. Merhaba zeugmacım ilk olarak belirtmek isterimki 1.gruptaki tanımlamaya uygun kimse çok az var.Malesef aslında hepimiz bu gibi olaylardan şikayet ediyoruz.Bu gruba 2.gruptaki kimselerde dahil onlara sorsanız onlarda kendilerince sinsi,çıkarcı kimselerden rahatsızlar ben kendimce şundan şöyle bir sonuç çıkarıyorum zaman zaman iki grup olaylara göre ki çok ama çok saabırlılar hariç:))2 grup birbirine karışıyor.Bakış açıları farklılaşıyor.Dışarıdan bir arkadaşınızı 2.gruptaki kimseye örnek gösterseniz çıkarcılıgını yada iyi niyetini tek dogruda birleşirsiniz samimiyet ve iyiniyet adına ama bu bireyselleştigi zaman kişinin kendi durumuna uygun iyi niyeti ve bencilligi karışır.Bu duruma ve insan karekterine göre ortada buluşma diyorum ben tek sıralarsak 2.gruptaki kimselerle fazla samimi olmamak yada ona göre gard alıp hayatınızda barındırmaya devam etmek, benim çoktur.Bildiigm ve sentezlediigim 2.gruptaki kimseleri barındırma durumum sadece ince çizgiye dikkat etmek gerekiyor.Tabi buna kimse mecbur degil seçim meselesi ama her renk lazım bence hayatta:))
    herzamanki gibi güzel ve açıklayıcı bir paylaşım olmuş zeugma psikoloji'ye çok yakın ve yatkınsın canım(hereks olamaz sadece oldugunu sanar)
    sevgilerimle.....

    YanıtlaSil
  15. @ İzDüŞümLeR: Belgesellerdeki timsahları düşündüğünde tıpkı benim 2.kısımda anlattıklarıma benzemiyorlar mı ama İzciğim:)
    Tamamen kamufle olmuş durumda,avına odaklanmış ama avın haberi bile yok.Öldürücü darbeyi ne zaman vuracağı meçhul:)
    Bu türlü pusulardan Allah korusun tabii bizi :)

    @ İbrahim: Yazımı yüksek sesle ve birkaç kez okuyacak kadar beğendin ve kulaklarına inanamadın demek:) Bu da yazıda anlatılanların tıpatıp başına geldiğini anlatıyor bana. Gerçek bir dosta sahip olmak öyle kolay bir şey değil,dediğin gibi.
    Asıl ben teşekkür ederim güzel yorumun için.

    @ Uykusuz: Ne diyebilirim ki? Böylesine çekilmez bir iş ortamında çalışmak ne kadar dirensen de mutsuz eder seni. Sevgi,saygı ve sohbet ortamında çalışmak gibisi var mıdır?
    350 kişinin yapmadığını 3 kişi başardığına göre tamamen 2.grup üyelerinden onlar demek ki.
    Dilerim oradan da sürülürler de rahat edersin.

    @ Tibet'in annesi: Evet,doğru ve hayatın gerçeği bunlar. Sabır göstermek için elinden geleni yapıp bazen başaramamak ortama,duruma ve sana yapılanın derecesine göre değişebiliyor.Haklısın gerçekten..

    @ Kumsal: Kuzeninin sana yaptığı tamamen nankörlük ve bencillik canım.Sadece kendini düşündüğü estetik peşine düştüğünden de belli.Şükret üstüne başka bir şey yapmamış.
    Bu yazıda asıl anlattığım senin kötülüğünü isteyen sinsi insanlar.Dolayısıyla onların yaptığı bencilliği de aşıyor.

    @ Çınar: Aynen öyle.İkinci grup gün geçtikçe daha da çoğalıyor sanki.Takınacağımız tavrı öğretmeleri tespitin de güzel.
    Çok teşekkür ederim ama benim uyguladığım sabırlı ve hoşgörülü tutum hepsi için geçerli değil.Bazılarına uyuyor.Yazıda bahsettiğim şekilde birkaç tanesi üzerinde başarılı oldum.
    Bazıları kışkırtmaya yönelik hareketler sergileyebiliyor.Umursamazsanız vazgeçiyorlar,onun gibi :)
    Sevgiler..

    @ Duygu: Merhaba Duygucum, sevgili psikoloğum :)
    Mesleğin gereği insan davranışları konusunda bizlerden çok daha tecrübelisin.Ve kabul ediyorsun ki 1.gruptaki tanımlamaya uyan kimse çok az. Neredeyse hepimiz 2.gruptan bucak bucak kaçıp uzaklaşma fikrini benimsemişken,sen ''ortada buluşma'' gibi iyi niyetli bir çözüm sunmuşsun. Toplumsal yaşam adına belirli bir tavır takınıp onları hayatımızda barındırmaya devam etmeyi öneriyorsun. Tamamen silip atmak yerine arada ince bir çizgiyle fazla samimi olmadan ona göre gardımızı alıp hayata devam ediyoruz.
    Ve bana göre haklısın; her renk lazım hayatta :)
    Ben de bir ekleme yapayım: Bazen güzel bir yemeğin yanında zehir gibi bir acı biber yiyebiliyoruz değil mi ,ağzımızı yakmak için :D
    Bu yapıcı ve güzel yorumun için,ayrıca yazımı beğenip beni psikolojiye yatkın bulduğun için çok teşekkür ederim Duygucuğum..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  16. Dostları yanından eksik olmasın kişinin. Tökezlediginde elini uzatacak biri olması güzel şu hayatta. Sırtını yaslayabilecek biri gerekiyor nede olsa arada sırada. Diğerlerine gelince şans vermeli demişsin bu senin içinin güzelliğinden ama ben güvenipte elimi uzatamam sanırım çünkü öyle yada böyle biyerden zarar verebilirler, en zayıf anında gelicek etkiler ufakta olsalar büyük hasar verir ruhunda. Hep dostlar arasında olman dileğiyle eline sağlık.

    YanıtlaSil
  17. iki grupta uç noktadaki insanlar bence. her ikisininde sayıları orta gruplardakine oranla az olmalı. en azından benım hayatımda ne 1. nede 2. gruptan cok ınsan yok. yinede timsah avcısı olmakta fayda var :)

    YanıtlaSil
  18. Sende psikolog gibi olmuşsun zeugmacım ya...
    Kötü insanların içlerindeki bir damlacık ışıktan tutup aydınlıga ulaştırmışsın...
    Tebrik ederim canım...

    YanıtlaSil
  19. peki ben de şans tanıyacağım bakalım...

    ama yola gelmezlerse kapınızı çalarım haberiniz olsun :p

    bu arada tespit harikayı belki de insanlar dediğiniz gibi ikiye ayrılıyorlar...

    etrafınızda ilk anlattığınız insan tipinin fazla olması dileğiyle...

    YanıtlaSil
  20. bir de üçüncü bir insan tiplemesi var onlar da: "Samimi samimiyetsizler"

    YanıtlaSil
  21. @ Fatih Altay: Doğru söylüyorsun. İyi insan olmak hiç de zor değil aslında. Ama birileri çıkıp insanın asabını bozuyor. Diğerleri dediğimin hepsine şans vermiyorum ama Fatih. Birkaç tanesini durum uygun olduğu için görmezlikten gelme olayıydı o. Yoksaki dayanamayıp resmi şikayetlerim bile olmuştur benim.
    Güzel dileklerin için teşekkür ederim.Sen de hep dostlar arasında ol.

    @ Berrin'deniz: Haklısın iki grup da uç.O yüzden yazdım zaten:) İkisi arasındakilerden daha çok var hayatımızda.
    Timsah avcısı olmak tehlikelidir ama gereklidir ;)

    YanıtlaSil
  22. @ Elif..den : Bak çok önemli bir nokta ''Kötü insanların içindeki bir damlacık ışık'' demişsin. Bu ışığı görebildiysen şans tanımalısın zaten Elifciğim.
    Tebrik ettiğin teşekkürler ama sen de aynı şeyi yaparsın bence.
    Mesleğim gereği çok fazla insan tanımaktan ''psikolog gibi'' oldum sayılır,evet :) Hem de teoride değil, pratikte..

    @ Onur TAŞDEMİR: Yaşı en küçük blogger arkadaş olarak sen de aramızda tecrübe kazanmaya çalışıyorsun değil mi? :)))
    Ama olmuyorsa hesap sormaya mı geleceksin? :(
    Bak sen de tespitini yazmışsın: ''Samimi samimiyetsizler''..
    İşte biz onlara kısaca ''sinsiler'' diyoruz Onur :))

    YanıtlaSil