2009/08/27

''Kızımın Adı Sevgi, Oğlumun Adı Barış''

Hayatımda önemli bir yere sahip olan bir parçadan söz etmek istiyorum bugün.
Aşağıda yayınladığım şarkı Lise Felsefe Hocam Ahmet Çuhacı ve Fizik Dersi Hocam, şu an avukatlık yapmakta olan Şehabettin Genç tarafından yapılmıştır.

Her ikisi de okulu bizlere çok sevdirmiş, aydın, sevecen, öğrencileriyle arkadaş olmayı çok iyi başarabilmiş öğretmenlerdendi.
Şehabettin Hocamız branşı Fizik olmasına rağmen koridorlarda elinde sazla gezer, Ahmet Hocamız okulun aylık dergisine küçük şiirler yazardı.
Çuhacı Hocamız'ın gerçek hayatta da kızının adının ''Sevgi'', oğlunun adının ''Barış'' olduğunu duymuştum.
Bir insanın kızının ve oğlunun adlarıyla bir şarkı yapıp kitlelere duyurmuş olması ne hoş bir şeydir, bunu kaç kişi yapabilmiştir?
Ve ben bu parçayı ne zaman dinlesem lise yıllarıma gider, tebessümler içinde hocalarımı hatırlar ve gururlanırım.

Sevgili öğretmenlerime buradan en derin sevgi ve saygılarımı gönderiyor, en sevdiğim sanatçılar arasında yer alan Edip AKBAYRAM tarafından söylenen bu parçayı sizlerin de beğeneceğini umuyorum...


Yaşam çok yakından
Sevgilim olur
Acının kıyılarına tutunup
Büyütürüm sevgileri
Kızımın adı Sevgi
Oğlumun adı Barış
Ölüm ancak bir kez yakalar beni
İnadına uyanırım her sabah
İnadına kurarım ben saati
Kızımın adı Sevgi
Oğlumun adı Barış


Söz: Ahmet Çuhacı
Müzik: Şehabettin Genç