2010/02/01

Sevgililer Gününe Dair

Ne çok özel gün var değil mi?
Şimdiden hazırlıklı olun ve sakın unutmayın o halde. Sevgililer Günü çok yakın. Gerçi unutmanız ne mümkün? Eğer büyük bir şehirde yaşıyorsanız mağazalar ve vitrinler ışıklı neonlarla bas bas bağırmaya, beyninize kazımaya başlamıştır bile.

Özel günlerle hediye kavramı asla birbirinden ayrılmaz çünkü.
İşin temelinde ''aşk'' varsa pasta çok daha büyük, sektör çok daha vurucudur üstelik...

Hepimizin bildiği gibi birilerinin birtakım olaylara göre belirlediği tarihlerden biridir 14 Şubat. Aziz Valentine' in ölümü anısına sevginin hediye olarak sunumu ve günümüze kadar korkunç bir alışveriş çılgınlığına dönüşerek gelmesi olayıdır. Bana soracak olursanız kavgaların ve küskünlüklerin tavan yapabileceği riskler taşıyan bir gündür. Sevginizi gösterebilmeniz için ''ne kadar çok para o kadar büyük sevgi'' zihniyetiyle para harcamanızı şart koşan, kapitalizm gereği ortaya çıkmış bir pazarlama stratejisidir.

Tüm beklentileri bu yönde olan kadınlar gördüm. Acıyarak baktım onlara. Aldığı hediyeye göre mutlu olan kadınlar. Bununla da yetinmeyip hediyelerini birbirine anlatıp övünen ve ''Benimki beni daha çok seviyor'' zihniyetinde, sevildiğine bu şekilde inanan zavallı yaratıklar...

Ve ''Allahım! Bugün 14 Şubat. Henüz ne alacağımı düşünmedim. Karım beni mahveder! '' diyen kocalar...

Sizin için sevgi ya da aşk Sevgililer Günü'nde alınacak bir hediye demekse ve üstelik o hediyenin maddi değeriyle orantılıysa vay halinize..
Sevgiyi ifade etmenin yolu hediye almaktan ya da vermekten mi geçer?
Şart mıdır tarihini birilerinin belirlediği özel günler için tüketim çılgınlıklarının bir parçası olmak?
Sevgi senede tek bir gün yaşanabilecek, ağırlık verilecek kadar ucuz bir olay değildir, günü olmamalıdır. Aşk zamansız bir duygudur, daimidir, çok özeldir. Taraflar birbirlerine sevgi dolu kalplerini, daha ötesi ömürlerini hediye etmişlerdir.

Siz de alınacak tek taş bir yüzüğün hayalini kuranlardan ya da hediyenin maddi değerine göre şekil değiştirenlerden misiniz?
Eğer öyleyse çok yazık.
Neden mi?
Çünkü sevgide ölçüt paraysa mutluluk parayla satın alınabiliyor demektir...

Aşk ve ticari amaç kadar birbirine zıt düşen bir acayiplikte sistemin bir parçası olmayın...
Sevginizi zamansız ve özel yaşayın...