2010/07/21

Boşuna

Aynı rengin tonlarında masalsı ve buğulu bir belirsizlikle birleşmişken gökyüzüyle deniz...
Birbirine karışmışken...

Hiç kıpırdamadan sürmekte olan rutin düzen mucizevi bir değişimle gün batımını yaşıyor.

İşte yine her şey gözle görülür bir hareketlenmeyle hız kazandı.

Kıpkızıl görkemiyle vedaya hazırlanan güneş büyüyor, büyüyor...
Denize akseden göz alıcı pırıltılar birer birer yok oluyor...
Şimdi akşamın doyumsuz renkleri sıraya girecek art arda...
Gri, gülkurusu, bordo... Hemen ardından çıkıp gelecek o kopkoyu, lacivert karanlık...

İncecik sandalların ve uzaktan geçen ürkek şileplerin siluetleri arasından son martı da çığlık çığlığa yok olacak.
Ve o meçhul yalnızlık saracak her yanı...

Ay devralsa da nöbeti ve karanlığın kollarındaki deniz yakamozlarla donanıp yeniden ışıldasa bile...

Boşuna!

Peş peşe dalgalar var daha,
Gecenin sızlayan kanadından
Kopup gelecek...
Üstüne üstlük;
Türkü Bar'lardan yükselecek
Ezgiler var bir de,
Yüreğini delecek...



42 yorum:

  1. " Ay devralsa nöbeti ve karanlığın kollarındaki deniz yakamozlarla donanıp yeniden ışıldasa bile; boşuna..."
    Çok etkileyici, güzel sözler. Teşekkürler, selamlar.

    YanıtlaSil
  2. O son martı uyumaya gidecek ağacının dalında Zeugma'm, yarın sabah çığlık çığlığa güneşi karşılayacak ufukta ve kaybettiği (sevgiliden sevgiliye yazılmış) mektubu arayacak yeniden deniz üstünde.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. yazın, bir gecemi hatırlattı bana... ıldırıda gün batımı başkadır, balık da öyle... günü geceye uğurladık, gece harika bir sohbete gebe bekleye dursun bizi dedik ve balıktan önce lokma yemeğe gittik. (tamam burada bir yuh size makul göründü) oturduk çay bahçesinden bozma cafede deniz dibinde bir masaya, nasıl da unutmuşum zamanı, nasıl da akıp gitmiş herşey... ben yeniden doğmuşum, hatıralar artık başka kıyılarda gelen dalgalarla denize karışıyor sanarken ben, o şarkı çalıyordu derinden, kulağıma gelip çarpıp fısıldayıp özür dileyip ben de sevdim deyip duran sese kapasam da kendimi, yüreğim dinliyordu gün batarken: Ain't No Sunshine çalıyordu. Yolun karşı tarafındaki cafede... Ve ben bütün araba gürültülerinden, ve hatta dibimde çalan türkçe şarkıdan çok o şarkıyı duyuyordum. Boşunaydı herşey... Onca yolu, onsuz geldğimi sanmışım meğer. Sonrası, rakı masasında balık olmak üzerine yapılan sohbete bıraktı kendini. gece günü çoktan kucaklamış ve kendine saklamıştı sadece. ben gecenin görünen yüzünde, ayın bütün yansımalarında ondan kalan kırıntıları topladım, sabaha kadar çaldı kafamda şarkı: Ain't No Sunshine...
    Eve gitmek istemeyişimin sebebi aşikardı, onsuz olan ev, ev gibi değildi ki...

    YanıtlaSil
  4. Zeugmacığım,doğa harika devinimini devam ettirerek sunmaya devam ediyor bizlere.HAyat devam ediyor tüm acılara,açlığa,savaşa,tüm çirkinliklere rağmen.
    Umarım bulunduğun bu harika yerde dinlenebilme imkanı bulabilmişsindir.Sevgiyle canım !

    YanıtlaSil
  5. Zeugmacığım;

    Bazen iyi yaptığımızı sandığımız davranışlarımızın hiç bir işe yaramadığını görüyoruz. Boşu boşuna yapılmış olduklarını ve vaktin çoktan geçtiğini, son treni kaçırdığımızı gösteriyor. Zaman herkese göre farklı işliyor, kimine en iyi ilaç oluken, kimine düşman oluyor. Gün ise bunlara hiç aldırmadan senin güzel cümlelerindeki gibi geçip gidiyor.

    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. "yanımda kimse olmadığından değil yalnızlığım, yalnız olduğumu söyleyebileceğim kimse olmadığı için yalnızım ben." demiş Özdemir Asaf sevgili Zeugma'cığım...

    Harika betimlemelerdi ve bir o kadar da hüzünlü...

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. tam da tatil öncesi ne güzel oldu bu yazı bana :)

    YanıtlaSil
  8. Bir de hani dalgaların sahile sürüklediği deniz yıldızları vardır! güneşin alnında nasıl da can çekişirler...çoğu güzelliğine hayran bakar ama dilinden yüreğinden anlayan öyle azdır ki!..gecenin serinliğinde bir parça nefes alır! "daha güçlü bir dalga gelse de tekrar okyanusa açılıp hayat bulsam!" diye bekler durur!.. kendince boşunadır bekleyişi!..

    Ama çok az da olsa deniz yıldızının tekrar denize salıverilmesinin hiç de boşuna olmadığını bilen anlayan bir elde mutlaka vardır!..Bedeni ile ruhunu bütün olarak görebilen aşkı anlayabilendir ancak. Sadece dışı görebilen yani sığ düşünen bir insan aşkı da nasıl düşünebilir ki! Hayranlık uyandıran deniz yıldızı gibi! Oysa o öyle bir ateştir ki ancak uğrunda yanmayı ve pişmeyi göze aldıkça içinde engin denizlere açılabilirler.Korkusuzca, çıkarsız, hilesiz, çıplak ve bir o kadar da derin...

    Güneş yeniden doğacak, gece boyu dev dalgalarla boğuşan sahiller, deniz yıldızını pırıl pırıl maviliğe teslim edecek ve ertesi sabah tertemiz bir kumsala içinde yosunlarından arınmış irili ufaklı çakıl taşlarına yerini bırakacak..martılar başının üzerinde ahenkle dans edecek...

    Hüzün yerini yeniden arınmış dingin bir huzura ve hemen yanıbaşında bekleyen taze bir umuda bırakacak...

    Denizin, yakamozun, ayın ve güneşin kucağından süzülerek yüreğinden yüreğimize akıp gelen şiir gibi sözlerini sevgiyle kucakladım ve sonra onları sarıp sarmalayarak deniz yıldızının kulağına fısıldadım...tatlı bir rüzgarla sana doğru üffledim:) Sevgili Zegmacığımın yüreği ferahlasın diye:)
    esintimi duyabildin mi canım...

    İyi tatiller dilerim...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. "Son martıda çığlık çığlığa yok olacak" Bu mükemmel paylaşımın için teşekkürler sevgili zeugma

    YanıtlaSil
  10. Güneş tekrar doğacak karanlığın ardından. Nasıl batmışsa ihtişamla aynı görkemli şölenle doğacak, yeniden ve yeniden. Martılar, yine kıpır kıpır dalgaların üstünde oynaşacaklar çığlık çığlığa.

    Ve her yeni doğan günle, yeni umutlar yeni heyecanlar dolacak yüreklere.

    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
  11. sevdim ben bunu pekçe...

    YanıtlaSil
  12. Kucuk Prens Ali İKİZKAYA23 Temmuz, 2010

    Sevgili Zeugma !
    Gün Batımından Gecenin Taa Derinine, Yüreğine kadar olanlar...
    Düşünmüştüm ama hiç dile gelmemişti bende... Sende kelam olup dükülmüş gelip yüreğimin orta yerine oturmuş. Nedense çok vurdu beni, hareketsiz kalıp orta yere yığıldım öylece.. Bekler gibi;
    Türkü Barlardan yükselen
    Ezgiler var bir de,
    Yüreğini Delecek...
    Hareketsiz bırakan o son darbeyi vuracak.

    Küçük Prens Ali İKİZKAYA
    not: Mail kutum ele geçirildiği için böyle yorum bırakabiliyorum

    YanıtlaSil
  13. ah işte ya
    Misal gündüz yoruma gelseydim
    veya atıyorum bi saat önce
    muhtemelen ateşe benzinle koşan eleman olucaktım : )
    misal : )
    amannn ne bu yaa ha bire delinsin yüreklerimiz : )
    bu ne be, hep sızı hep hüzün hep gam sızıp dursun hepimizden bir şekilde : )
    yok be çekilir dert değil en bi güzeli koşarak yüksek bi yerden atlamak
    var ya yapalım bunu inan şahane olucak : ))
    şeklinde ayarsız öneriler : )
    bir birinden ilginç metotlar şey edicektim ağrı kesici niyetine : )
    ama işte düzen tutmuyo bünye
    şu an durulduğum bi ana rastladı yorum ki
    daha bi efendi daha bi aklı başinda bi kaç cümle kurabilirim
    o da belki : )
    bi kere yazının sızı ve yürek ağrıması tarafına dek
    yani sonlarına dek neredeyse
    resmettiğin tabloyu öyle güzel
    ve hiçte karanlık ve zifiri olmayan cümlelerle ortaya dökmüşsün ki
    hani bir elin hayatın güzelliklerine dokunurken
    diğeri kalbinin üzerindeymiş gibi
    hani ağrıyan yerini tutarya insan
    işte öyle
    herşeyin farkındalığında bi bakışla
    dağılmış cümleler
    ve güzel olmuş bencede
    zifiri bi koyuluk yerine
    hani sarı sonbaharın hüznüne yakın bir burukluk kalıyor
    tüm yazı bitince insanın gözlerine
    sevdim : ) güzeldi sahiden kutlarım
    ve güzel bi gece dileyip kaçmadan önce : )
    bak bitmez hayatın yürek dikenleri
    miss gibi bi uçurum var : ) şapşahane : )) diye : )
    yok bee, yok tamam susutum : )
    güzel olsun akşamı senin dedim ve kaçtım : )

    YanıtlaSil
  14. O pespese gelen dalgalarin, yürek ezen türkülerin ardindan,
    yine yeniden piril piril bir günes dogacak.
    Denizin dalgalari dinecek, ve her zamanki gibi acacak kucagini tatli bir serinlige.

    Sevgiler Zeugmacim, yüregine saglik

    YanıtlaSil
  15. alizafersapci ;
    Beğendiğiniz için ben teşekkür ederim Ali Zafer Bey.
    Selamlar.

    sufi ;
    Çok güzeldi sufim. Martıların çığlıkları bu yüzden mi?
    Yüreğine sağlık, sevgilerimle...

    Evren ;
    Buraya detaylarıyla yazdığın o yaz gecen ve özellikle kafanda sabaha kadar çalan şarkı beni de çok etkiledi sevgili Evren. Çok teşekkür ederim paylaştığın için.
    Arayıp buldum ve o parçayı koydum yan tarafa.
    Sevgilerimle..

    Tibet'in annesi ;
    Evet hüzün canım...
    Gün batımını izlerken etkilenip hüzünlenmeyen kaç insan vardır?

    ÇOBAN YILDIZI ;
    Tam da bahsettiğin şeyler geliyor akla Zühreciğim... Doğa harika bir devinim içinde olsa da acılar, açlık, sevgisizlik, çirkinlikler dur durak bilmiyor.
    Adli tatil ne zamandı unuttum; ama umarım sen de iyi bir dinlence imkanı bulursun ailenle..
    Sevgilerimle Zühreciğim..

    YanıtlaSil
  16. ASLI ;
    Gün geçip biterken insanın aklına neler geliyor böyle değil mi Aslıcığım? Zaman herkese göre farklı işliyor, haklısın. Ve çok çabuk geçiyor günler, aylar, yıllar. Üstelik geçen tek bir saniyenin bile geri dönüşü yok...
    Teşekkür ve sevgilerimle...

    Dalgaları Aşmak ;
    Çok güzeldi, teşekkürler Bedişciğim.
    Yalnızlıkla en çok ilgilenen şair desek yeridir Özdemir Asaf için.
    Bir de şu vardır hani, en çok bilinen;

    Yalnızlık, yaşamda bir an,
    Hep yeniden başlayan..
    Dışından anlaşılmaz.

    Ya da kocaman bir yalan,
    Kovdukça kovalayan..
    Paylaşılmaz.

    Bir düşün'de beni sana ayıran
    Yalnızlık paylaşılmaz
    Paylaşılsa yalnızlık olmaz.
    ÖZDEMİR ASAF


    Sevgilerimle...

    nil ;
    Ne güzel :)
    İyi tatiller diliyorum sana sevgili nil.Sevgilerimle...

    Esmir ;
    Bilmez miyim deniz yıldızlarını. Tıpkı anlattığın gibidirler.
    Öyle güzel, öyle duygusal yazmışsın ki, üstelik bunları okurken adının yanıbaşında bir denizyıldızı görmek harikaydı Esinciğim...
    Sevgili Esinciğimin sevgiyle sarmalayıp deniz yıldızının kulağına üflediği şiirsel sözleri aynen dediği gibi tatlı bir rüzgar olup yüreğimi ferahlattı :)
    Esin'tiyle gelen sevgi dolu bir deniz yıldızısın sen, muhteşemsin....
    Çok teşekkür ediyorum canım..
    Sevgilerimle...

    HÜSEYİN USTA ;
    Çok naziksiniz, çok teşekkür ederim sevgili Ustam...

    YanıtlaSil
  17. Çınar ;
    Güneş hep doğuyor aynı ihtişamıyla, görkemiyle ve şölenle...Tamam kabul Çınarcığım da... Her yeni doğan güne umutla bakabilecek gücü tüketenler var, haksız mıyım? Memleketin hali misal..
    Sevgilerimle..

    ali hasan ;
    Hoşgeldin..Teşekkür ederim, çok naziksin...

    Küçük Prens Ali İKİZKAYA ;
    Sevgili Ali Bey,
    Demek ki hislerinize tercüman olmuşum. Hele bir de bulunduğunuz yerde Türkü barlar varsa tamam olmuş... Hareketsiz falan kalmayın ama. Yarın yine olacak, güneş yine doğacak. Herkes hüzünlenir bunları aklına getirince :)
    Not: Geçende birini daha okudum.Mail adresi ele geçirilmiş. Siz bilgisayarda bu kadar ustayken başınıza geldiyse bizler yandık o zaman :(

    şafak ;
    Ateşe benzinle koşan eleman falan olmamışsın; ama yine de yazmışsın önerilerini, ağrı kesici niyetine :)) Tamam, yazdım bir kenara :)
    Şaka bir yana, yazdıklarımın senin gibi usta bir şair tarafından şiirsel cümlelerle methedilip kutlanması inan çok güzeldi.

    Çok çok teşekkür ederim. Senin de akşamın güzel olsun sevgili Şafak...

    sünter ;
    Yine yeniden ve pırıl pırıl bir güneş doğsun hep...Tüm insanların içini ısıtsın ve yüreklerindeki dalgaları da dindirip umuda yer açsın...
    Benden de sevgiler sünterciğim..
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. bir günün ezgi ile birleşmesi,
    günün rutin ama
    detaylarda farklı halleri...

    ay gerçektende dolu bugünlerde, gözlerinin baktığı yerler bereketlensin,su kal

    YanıtlaSil
  20. Öneri:Türkü, Bar'a değil de yüreklere yaraşır.
    Türkü Bar-->yerine--<
    Türkü Ev, Türkü Yürek

    :)sadece öneriydi....
    hmm, biliyor musun bu sabah demiştim "Türküler bizi birleştiren,bütünleştiren,dahası bu yönüyle bile kutsal olan bir canlı".

    hoşçakal

    YanıtlaSil
  21. tamam yoklamaya geç kalmayacağım :)
    serin kal-havalar çok sıcak
    :)

    YanıtlaSil
  22. skyturk
    ender aysever
    (şimdi;22:24)
    baylıyorum bu abiye

    YanıtlaSil
  23. üff yaa harrıka otesı bı yazı canım ortmenım. ama ben sızı cok ozledım. artık tatılden donun ama..:))

    Sevgılerrr

    YanıtlaSil
  24. @beyaz mavi; değerli ziyaretlerin ve yorumların için teşekkür ederim..
    sen de serin ve mutlu kal..

    @ Ayşegülüm, canım;ben de seni çok özledim...Yazıyı beğendiğin için teşekkür ederim.

    Misafirlerim var Ankara'dan. o nedenle ancak yorumları açabiliyor, nete ve bloglara fazla giremiyorum..
    Görüşmek üzere, hepinize sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Dönüşünü 4 göz bekleyenlerdenim, zira hasret kaldık güzel paylaşımlarına arkadaşım, sağlık ve afiyetle kalmanı dilerim...

    YanıtlaSil
  26. Zeugma ne guzel siir gibi anlatmissin...Yasadim resmen o ani.
    Tatildesin sanirim biraz ara verdin ???Sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Yurt dışında bir evde, yapayalnız bir şekilde yaşadığım günlerde, memlekette yaptığım kavgaları bile özlediğimi hatırladım.
    Gönlünüze sağlık.

    YanıtlaSil
  28. Benhurum ;
    Bu sözlerin beni çok duygulandırdı.
    Çok teşekkür ederim..
    Sen de sağlık ve afiyette kal hep ve o güzel paylaşımlarına devam et..
    Sevgimle..

    didem ;
    Didem, çok teşekkürler.
    Biraz ara verdim mecburen, evet..
    Sevgiler benden..

    gereksiz adam ;
    Hoşgeldin...

    = 2012
    Bunu çözemedim inan...

    ramazan ;
    Yurt dışında olmak bu duyguları ikiye katlar Ramazan Bey, haklısınız..
    Sizin de gönlünüze sağlık..
    Saygılar...

    YanıtlaSil
  29. Kalemine sağlık,teşekkürlerrrr...

    YanıtlaSil
  30. O güzel tarifleriniz için ben de size teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  31. hayır'dır inşallah;sağlıcakla kal

    YanıtlaSil
  32. ''Hayırdır inşallah'' diye bir şeye şaşırdın sandım.Blogunda gördüm, anladım sonra..

    Tabii ki benden de:
    HAYIR..Hayır !!!

    ''bu hayırlar,
    askeri diktayı sivil diktaya çevirmeye çalışan,
    ak partililerin sevdiği Sami Selçuk'un bile
    "evet demek mümkün değil" dediği,
    amacın demokrasi değil,
    yarınların konfedarasyonuna evet diyecek
    anayasa mahkemesini şekillendirmeyi istemelerine

    bu hayırlar;
    yöke dokunmayan, mahkeme kararlarını uygulamayanı milletvekili yapan sistemin
    iki yüzlülüğüne;

    bu hayırlar
    'yeter artık' demek...''

    YanıtlaSil
  33. http://www.sinemalar.com/film/7652/2012/

    YanıtlaSil
  34. Gereksiz adama nasıl sabrettin sen?
    Hoşgeldin demişsin adamdan kelime çıkmamış.Ordan burdan birşeyler kopyalamış.
    Ne demek istemiş anladın mı peki?
    Anladıysan yazarmısın? Yok böyle birşey.

    Aslı B.

    YanıtlaSil
  35. 2012 2009 yılında çekilmiş bir filmdir. yazıdan yola çıkarak ironik bir benzetme yaptım.

    (açıklamam sanadır zeugma. üçüncü kişilerin fuzuli girişimleri burdan bakınce pek komik ve de eğlenceli..:))

    YanıtlaSil
  36. Teşekkürler açıklama için gereksiz adam...Film olduğunu anlamıştım ben. Ama bağlantıyı pek kuramamıştım.

    Argo kelimeler kullanılmadığı sürece üçüncü kişilerin yorumlarını yayınlıyorum ben. Eğlendiğine sevindim. Nietzsche yazıma bakarsan daha eğlencelisi var :)

    YanıtlaSil
  37. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  38. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  39. yahu zeugma beni anlamak bu kadar güçmü. bahsettiğin yazıda bi adsız tarafından yazılan yorumla dalga geçtim. Allah Allah, neden anlaşılmıyorum ben bugün..

    YanıtlaSil
  40. Hmm.. Tamam..
    O iblisin ne dediğini unutmuştum ben..
    Onun cümlesini kullanıyormuşsun meğer.
    Ya, ne bileyim ben arkadaşım hiç konuşmadın ki burada benimle..Ben de gerçek söyleyip benimle alay ediyorsun sandım:)
    Tamam..Hatamı telafi edeyim. Pardon!

    YanıtlaSil