2010/08/28

Gökkuşağı Yarım...

Kavurucu sıcaklar biraz mola vermek istemişti o gün.

Hava, bir koşu gidip bahar esintileri getirdi kucağında. Ama sonrasında ne yapacağını şaşırdı.

Emir komuta zincirinde bir arıza vardı.

Gök gürledi birazcık...
Açık pencereden hoş bir serinlik doldu içine odanın...
Ardından gelense; sihirli sesiydi yağmur damlalarının...

Balkona koştu hemen...

İkiye bölünmüştü gökyüzü! Yarısı günlük güneşlik; yarısı kapalı ve yağmurlu!

İkinci kez yaşıyordu bunu!
Öğrencilik yıllarındaydı ilki.

Şoförün, şehirler arası yolda otobüsü durduruşunu anımsadı...
-''Bakın bakın ! Tam burası işte. Geldiğimiz yön yağmurlu, buradan ilerisi güneşli,'' diyerek;
tüm yolcuları o sihirli çizgiyi seyretmeye çağırışını...

Başını gökyüzüne kaldırdı...
Yağmur damlalarıyla yedi renk olup hayat bulmuştu güneş ışınları...
Yıllar sonra ilk kez görüyordu GÖKKUŞAĞI'nı!
Heyecanlandı...
Küçük bir kıza dönüşüp saçına turuncu tokasını taktı.

Başına, geniş kenarlarında kırmızı kirazlar olan çok sevdiği o beyaz şapkasını...
Balkondan aşağı baktı.

Kardeşi o yemyeşil ağacın tepesindeydi yine. Elinde sarı topaçı...
-''Annem çağırıyoor!'' diye bağırdı...
Sesi zamanın paslanmış tünellerinde yankılandı...
Kardeşi mavi gözleriyle ona baktı...

Güneş rahat durmadı. Sokağın başındaki ahşap evde oturan yaşlı doktorun ıslak, lacivert arabasından var gücüyle yansıdı.

Kardeşinin gözleri kamaştı...
Mor tişörtlü komşu kadın çıktı karşı balkona;
-''Baksana..!'' dedi hayretle.
-''Gökkuşağı yarım!''

Yarımdı gerçekten.
Hiçbir şey eskisi gibi değildi...
Gökyüzü, güneş, yağmur... Yaz, kış...
Yıllar önce gökkuşağının altında bıraktığı çocukluğu...

Her şey yarımdı...


44 yorum:

  1. Duygulandım, sevdim, selamlar.

    YanıtlaSil
  2. ben de gökkuşağını uzun bir zamandan sonra gördüm,mutlu oldum. ama benim gördüğüm yarım değildi.
    bir efsane mi bilmem ama gökkuşağının altından geçersen dilek tut kabul olur derler. o kadar yakınımdaydı ki gidip altından geçebilirdim ama yağmur yağıyordu ve soğuktu.
    otobüs söförünün tavrı çok hoşuma gitti,böyle gören gözleri olan insanlar olması çok güzel. otobusu durdurup insanlara bunu yansıtması daha ayrı bir güzel.

    YanıtlaSil
  3. Ağlayan ay,yarım gökkuşağı olmuyor Zeugma'cım olmuyor şu gökyüzü olaylarına daha bir pozitif anlamlar yüklesek.?

    Ha bu arada yazıya bayıldım bittim öldüm o ayrı.

    En tamamından sevgiler öyleyse sana :)

    YanıtlaSil
  4. Bu arada yarım da olsa iyi bir doğa olayını yakalamışsın .bak el oğlu gökkuşağının bittiği yer diye fotoğraflayıp gazetelere çıkıyor .Söylemeden geçemicem .:)

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/4606826/Rainbows-end-found-but-there-is-no-pot-of-gold.html

    YanıtlaSil
  5. tam gokkusagına uygun bir yazı olmus, rengarenk:) ve sıcacık:)

    YanıtlaSil
  6. Ahh ne yazacağımı bilemedim Zeugmam. Öyle güzel anlatmışsın ki. Defalarca keyifle okudum hem gülümsedim kardeşini çağırırken geçmişten hem hüzünlendim yarım gökkuşağında geçmişini ararken.

    Doğanın oluşturduğu mucizevi güzelliği gören ve göstermek için otobüsü durduran şoföre ise hayran kaldım.

    Dilerim gökkuşağının altında kalan çocuğun tüm güzel dilekleri gerçekleşir.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Bize yaşattığın nostaljı için çok teşekkür ederim.çocukluğumuza dönmek için neredeyse her şeyi bahane edebiliriz.güzel bir şiirdi.

    YanıtlaSil
  8. Bazen bi şeyler hep yarım kalıyor... Fakat gökkuşağının yarımı tamından daha ilgi çekici. Dörtte bir gökkuşağı görsek de mutlu olsak.

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar güzel bir yazı Zeugma'cığım.Hiç bir şey eskisi gibi olmasa da içimi ısıttın.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. : )
    çoğu zaman dakkkası dakkasını tutmayan ruh halime göre değişmeler olsada : )
    muhtemelen
    herşeyi kısan
    ve istediğim çok şeyi öyle hiç bi zaman tam veya tama yakın vermeyen hayat
    gökkuşağında bile pintilik davraniyo
    taksit taksit gösteriyo adi,,derdim : ) yani heralde : )
    yani içimden söylenir sonra da yağmurdan bari tam nasipleneyim hiç değilse diye yağmuru beklerdim : )
    ki yağmuru hep severim zaten de yaz yağmuru sanırım harika olurdu
    en azından o gün sırf o yağmur yüzünden huzurla karışık keyif, keyifle karışık bi hüzün hissederdim eminim : )
    ve çocukluk dürüst olmak gerekirse öyle ahh keşke dönsek diye arandığım özlediğim bi kesit sayılmaz kendi adıma
    o yüzden maziye özlem çok güçlü bi duygu değil bende bir evvelden
    ama hani topaç çeviren kardeş ip ucundan şey ederek : )
    ahahhh topaç çeviren kardeşe sahipse muhtemelen benim kuşağımdan biri demek ki diyerek seni sinir edebilirim : ))
    ki yaparım, hiç çekinmem : ) evet gıcığım bazen : ) ama çok az : )
    son olarak, ne kadar büyürsen büyü
    eğer çok kırgın olmadığın bi çocukluktuysa
    mutlaka o çocuktan birazı saklıdır içinin bi yerinde
    dönemesende çocukluğuna
    o çocukla ara ara içinde buluşmak özlemini az da olsa giderebilir
    evet az da olsa,,,evet tümden değil
    ama,,,ama zaten baksana gökkuşağı bile yarım, tam değil
    eksiksiz olmuyor galiba hiç bir mutluluk...
    yine de güzel olsun gün, iyimi : )
    /olanca negatifliğiyle bi dolu cümle kurup
    en sona da güzel olsun gün diyerek tüy diken : ) dayaklık insan modeli olarak ben : )/

    YanıtlaSil
  11. alizafersapci ;
    Teşekkür ederim Ali Zafer Bey..
    Selamlar...

    ivriz ;
    Hoşgeldiniz..
    Muhtemelen aynı tarihlerde görmüşüz gökkuşağını. 3 dakika kadar sürdü benim gördüğüm ve hızla kayboldu.
    Hemen aşağıya inip tam olarak fotoğrafını çekerim belki dedim. Şekilden şekle girip uzaklaşıyordu ve bunu evden epey uzaklarda yakaladım :)
    Altından geçip dilek de tutamadım üstelik.

    İzDüŞümLeR ;
    Evet, haklısın :)
    Yeryüzü bitti gökyüzüyle uğraşıyorum bu ara.
    Pozitif anlamlar yükleyeceğim ama fotolara baksana :)
    Daha önce hiç görmediğim şekilde ay ağlıyordu o an.
    Bu yazıya gelirsek; hava da, gökkuşağı da yarım yamalak bir şeydi o gün, ne yapayım İzciğim :)
    Verdiğin linkteki foto muhteşem bir şeymiş, teşekkür ederim..
    Bir de uçaktan gökkuşağını tam daire olarak yakalamak mümkünmüş, bunu öğrendim..

    Pırıltılı cadı ;
    Senin yazıların gibi pozitif etkisi olmasa da teşekkürler pırıltılım :)

    YanıtlaSil
  12. Çınar ;
    Beğendiğin için çok teşekkürler Çınarcığım.
    Ben de tıpkı senin gibi hem gülümsedim, hem hüzünlendim.
    Otobüs şoförünü ve o sahneyi unutmam mümkün değil gerçekten.
    Güzel dileklerin için ayrıca teşekkür ederim.
    Sevgimle...

    HÜSEYİN USTA ;
    Şiir olarak gördüğün için teşekkürler Ustam.
    evet, çocukluğa dönmek için biraz hüzünlü bir bahaneydi bu.

    oyumben ;
    Siz halen göremediniz o zaman gökkuşağını...
    Dilerim en kısa zamanda olması gerektiği gibi pırıl pırıl bir şekilde görürsünüz onu ve tüm dilekleriniz gerçeğe dönüşür..

    Dalgaları Aşmak ;
    Hiçbir şey eskisi gibi olmadığı için hüzünleniyor insan böyle durumlarda...İçini ısıtabildiysem ne mutlu bana...
    Çok teşekkür ediyorum bedişciğim, sevgilerimle..

    şafak ;
    Sorma, gökkuşağında da pintilik gördük sonunda :)
    Yağmuru sevmeyen mi var? Şiir yazma ilhamı bile verir insana...
    Ve aynen dediğin gibi oldu. Huzurla karışık keyif, keyifle karışık hüzün vardı...
    Topaç konusuna gelirsek... Bilgisayarın olmadığı dönemlerde tüm erkek çocukların elindeydi, tıpkı kardeşim gibi...
    Ama halen gündemde ve hatta şenlikleri bile yapılıyor, baksana :)

    YanıtlaSil
  13. Çocukluğun bittiği yerde hiçbir şey eskisi gibi olmuyor ne yazık ki.
    Dilerim her çocuk, çocukluğunu gökkuşağı altında bırakabilsinler.
    Çok güzeldi yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Zeugma'm, kirazlı şapkayı okuduğumda yüreğim ağzıma geldi heycanlandım.Benim de vardı ve ben ne severdim !! Şimdi çeşit çeşit şapka var ama bizim çocukluğumuzun o kirazlı şapkalarından yok nedense.Çocukluğumuzun kareleri bizleri ne kadar da mutlu ediyor. Sanki mutlak mutluluk oralarda kaldı ; biz geri dönüp dönüp bir nefes alıp devam eder gibiyiz.Ben de şu an yarım kalan ve bana muzip bakan aydedeye bir göz attım :))ve sana mutlulukları TAM ve TÜM yaşaman için dilek tuttum.
    TÜM sevgimle Zeugma'm !

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Zeugmacim,
    hüzünlü ama cok güzel bir yazi. Insani gerilere cok gerilere götürüyor.
    Gökkusagi yarimda olsa renkleri yine tam ama.....

    YanıtlaSil
  16. YAŞAMIN KIYISINDA ;
    Ne zaman çocukluğum aklıma gelse hüzünleniyorum ben. Keşke hiç bitmeseydi. Ve hayatın yükü böylesine ağır binmeseydi omuzlarımıza...
    Ve bence şimdiki çocuklar da tam yaşayamıyorlar çocukluklarını.
    Ben teşekkür ederim, sevgiyle...

    ÇOBAN YILDIZI ;
    Canımsın. Demek öyle:)
    Kesiştiğimiz kaç inanılmaz nokta çıktı seninle böyle, değil mi?
    Çocukluğun anımsanan her kesiti boğazda bir düğümmüşcesine kalıyor.Tıpkı söylediğin gibi, evet.
    Ankara'da sırf şapka satan bir mağazada o kirazlı şapkalardan vardı, biliyor musun :)
    Ben de senin için tüm kalbimle mutlulukları TAM ve TÜM yaşamanı diliyorum sevgili Zühreciğim...

    Sevgilerimle...

    sünter ;
    Gerilere,bir daha dönülemeyecek o günlere gidince hüzünlenmeyen çok azdır sünterciğim. ..

    Ve ne güzel moral verdin. Gökkuşağının renkleri tam gerçekten..
    Teşekkür ve sevgiler sana..

    YanıtlaSil
  17. Gökkuşağını ve onun mucizevi görüntüsü herzaman cezb etmiştir beni. Ayrıca gökkuşağının halk arasında anlatıla gelen rivayetleri ise onu daha da esrengiz hale getiriyor:) yıllar önce bu rivayetlerden biri olan "altından geçtiğinde dileğin gerçekleşmesi" ki bunu ben de denemiştim ve altından geçebilmek için yaklaşık 30 km yol katettik ancak tamamen altından geçip diğer tarafa ulaşamadık ancak bu yol boyunca aklımızdaki dilek gerçek oldu hem benim hemde eşimin:))

    Bana yine bu güzel günü anımsattığın için ve böylesi tatlı bir şekilde ifade ettiğin için çok teşekkür ederim canım. Ayrıca otobüs şoförünü de takdir ettim doğrusu:))

    İyi geceler ve sevgiler tatlım..

    YanıtlaSil
  18. Benhurum ;
    Gökkuşağı ile ilgili rivayetler konusu onu daha da cezbedici kılıyor, haklısın benhurcum...
    Demek altından geçebilmek için 30 km yol kat ettiniz, ne hoş :)
    İnanç içinde olmanız dileğinizi gerçeğe dönüştürmüş bence.
    Fotoğrafını çekmek isterken ben de biraz yaşadım bunu. Ben ilerledikçe o da ilerliyor, ayrıca bir görünüp bir kayboluyordu :)
    Ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkürler canım..
    İyi geceler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Zeugma, her zamanki gibi cok guzel bir yazi.Yari hikaye yari gercek sanki.
    Keyifle okudum.Sevgiler

    YanıtlaSil
  20. demek ki tamamlayacak biri gerekiyor...
    zamanla ne olacağı belli olmasa da aşkın ilk ateşi hep tamamlayıcıdır :) herkese AŞKlı, BÜTÜNlenmiş günler versin Allah :)))

    YanıtlaSil
  21. Öncelikle bu harika ötesi yazı için
    kutluyorum sevgili Zeugma!


    Bir deniz kıyısı şehrine yerleştim ve tekrar aranızda olmaktan mutluluk duyuyorum.

    Sevgi ve selamlarımla..

    YanıtlaSil
  22. ay hüzünlü değilmiş,sadece şaka yapmış,ertesi günlerde gökkuşağını sunmuş...
    yok yarımmış,yok eskisi gibi değilmiş deme;
    yarımı senle tamamlamış.
    nice kuşaklara
    sağlıkla

    YanıtlaSil
  23. vuuuoooav dedim ben de

    YanıtlaSil
  24. merhabalar.eğer ilginirseniz:http://ikincielkitapal.blogspot.com/ ikinci el temiz kitaplar mevcut

    YanıtlaSil
  25. Sevgili Dostlar;
    Bir müddettir internetten uzağım.Kısa bir süreliğine gelip açtığım yorumlara daha sonra yanıt verebileceğim..

    Nazik ziyaretleriniz için çok teşekkür ediyor, en kısa zamanda görüşmek üzere hepinize sevgiler gönderiyorum...

    YanıtlaSil
  26. http://www.habergezer.com da yayınladım
    Habergezer Doğru Dürüst Haberin Adresi Haberoku

    YanıtlaSil
  27. Bayramın kutlu olsun canım

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Sevgili Zeugma,Yüreğinizde damla damla umut,günlerinize bin tatlı mutluluk dolsun.Sevdikleriniz yanınızda, yüzünüzdeki tebessüm hiç eksilmesin.
    Bayramınız kutlu olsun.

    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  29. Sevgili Zeugma,bayram sevincini gönüllerinizde dolu dolu yaşamanız diliyor, Ramazan bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum...

    YanıtlaSil
  30. Sevgili Zeugma , öncelikle tatilden hoş geldiniz. Umarım güzel bir tatil geçirmişsinizdir.

    Ailenizle sağlıklı, mutlu ve
    HAYIR'lı bayramlar diliyorum.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  31. Bilmukabele bayramınızı tebrik eder sağlık ve mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
  32. Dilerim yarım kalan gökkuşağın tamamlanmakla kalmaz çift çift kucaklar gökküreni.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  33. gokkusagı gormeyeli uzun zaman oldu, ama senın yazını okuyunca sankı yenıden cocukluguma döndum ve hatırladım :)
    tesekkurlerr

    YanıtlaSil
  34. Sevgili Zeugmacığım merhaba, öncelikle geçmiş bayramını canı gönülden kutlar gecikme için özürlerimi kabul etmeni rica ederim.
    O güzel temmennilerin senin içinde kabul olsun inşaallah.
    Kucak dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  35. Çok güzeldi.
    Gerçekten herşey yarım..

    YanıtlaSil
  36. Ben de seni çok seviyorum :))))

    YanıtlaSil
  37. didem ;
    Çok teşekkür ederim didem..
    Öyleydi zaten..Yarı hikaye yarı gerçek gibiydi :) Sevgiler

    Tibetin annesi ;
    Olayı aşkla bağdaştırman çok güzeldi. Öyle de düşünülebilir tabii :) Sevgiler

    JİVAGO ;
    Her zamanki zarif sözleriniz için çok teşekkür ediyor, size bir kez daha ''Hoşgeldiniz'' diyorum sevgili Jivago..
    Sevgi ve selamlar..

    mavi pervane ;
    İşte pozitif düşüncenin gücü...
    Çok teşekkürler, sevgiyle..

    zey0zey ;
    Hoşgeldin şeker kız...
    Ben de vuaaaaooow gibi bir şey dedim ve fotoğrafını çektim zaten :)

    YanıtlaSil
  38. gerçek hayatın sanal anlatımı ;
    İlgilenenler için güzel bir fırsat sunmuşsun aslında. Bunun için blog açman hoş..
    Kolay gelsin diyorum...Sevgiler..

    sener ;
    Linke girdim ama sen neredesin, ne yayınladın anlayamadım :)

    Çınar ;
    Teşekkür ederim..
    Nice bayramlara hep birlikte Çınarcığım..
    Sevgiler

    Evimin İncileri Belgin ;
    Bu muhteşem dilekleriniz bir kez daha teşekkür ediyor, aynısını ben sizin için diliyorum sevgili Belgin..
    Sevgiyle kalın...

    içimden geldiği gibi ~~~ ;
    Teşekkür ediyor, ''Nice bayramlara hep birlikte ve sevgiyle,'' diyorum canım..

    YanıtlaSil
  39. JİVAGO ;
    Sevgili Jivago,çok teşekkür ederim karşılamanız için.
    Pek tatil sayılmazdı. Bir müddet aile büyükleriyle birlikteydik.

    HAYIR'lı bayramlar dilekleri için sağolun :(
    Sevgilerimle...

    Sabahattin Gencal ;
    Nazik ziyaretiniz için çok teşekkürler..
    Nice bayramlara Sabahattin Bey...

    sufi ;
    dilerim bu güzel dilekler aynen senin için de gerçekleşsin sevgili sufim. Sevgilerimle..

    Pırıltılı cadı ;
    Benim de aynen öyle oldu işte pırıltılım.. 5 yıldan bile fazla oldu gökkuşağı görmeyeli :)
    Sevgilerr

    Benhurum ;
    Merhaba Benhurcum,
    Lütfen ama..Ne özür dilemesi, ne ricası Allah aşkına..?
    Bana baksana ne zaman yanıtlayabildim yorumları :(
    Ramazandı, iftar davetleriydi, bayramdı derken ilk kez bu kadar uzadı...
    ASIL BEN ÖZÜR DİLİYORUM SENDEN VE HERKESTEN...
    Çok teşekkür ederim güzel dileklerin ve zarif ziyaretin için..
    Benden de kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  40. O.K.A.- MAVİ TUTKU ;
    Hoşgeldiniz.Teşekkür ederim beğendiğiniz için...
    Her şey yarım olmasa da birçok şey yarım kalıyor hayatımızda..

    Tibetin annesi ;
    Ben seni daha çok seviyorum ama :))))

    YanıtlaSil
  41. Sevgili Zeugmacığım,

    Gökkuşağı ne güzel dile gelmiş süzülmüş yüreğinden...her bir rengi hayatın en özlenilen en özel imgeleri adeta!..

    keşke yaşam hep gökkuşağı renginde olabilseydi!içinde griler, siyahlar...sanki daha fazla!..

    " Aile büyüklerimin sağlık sorunları yüzünden şehir dışındaydım.. uzak kaldığım süreçlerde bakamadığım bloglara ancak fırsat bulabildim..."

    Geçmiş bayramın kutlu ve yaşamın gökkuşağı kadar renkli olsun canım...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  42. Sevgili Esinciğim, hoşgeldin..

    Geçmiş olsun...Aile büyüklerinin sağlık sorunlarıyla zaman zaman karşılaşıyoruz. Bayramla birleşmesi senin için yıpratıcı olmuştur ama. Ve yorgunsundur...
    Dilerim kötü bir şey yoktur ve her şey kontrol altındadır.Acil şifalar diliyorum canım..Tekrar geçmiş olsun..
    Yazıda bahsettiğim gökkuşağı bu yüzden çocukluğuma döndürdü beni işte.. Çünkü söylediğin şekilde siyahlar ve griler daha fazla sanki...
    Çok teşekkür ederim. Senin de geçmiş bayramın kutlu olsun canım..
    Öncelikle ''sağlık-sıhhat'' ve huzur içinde nice bayramlarda sevdiklerinle birlikte olman dileklerimle..

    Teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  43. Sevgili Zeugmacığım;

    Tatildeydim. Yazılarını takip edemedim. Güzel anlatımın, güçlü kalemin yine göz dolduruyor :)).Gökkuşağını çok severim, gördüğümde de dilek tutarım. Uzun zamandır böyle bir doğa harikasına tanık olamadım ne yazık ki ama olsun sen bize o güzelliği yaşatmışsın.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  44. Aslıcığım, hoşgeldin..
    Çok teşekkür ederim..
    Bilgiagi.net'de ben de senin o güzel yazılarına başlamanı bekliyorum..

    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil