2011/03/01

Tılsım-ı Kudret ve Göktuğ Canbaba

Yaklaşık bir yıl önce başlayan blog kardeşliğimizde ''Aydedeye Havlayan'' adlı blogundaki usta öykülerini keyifle okuduğum Göktuğ Canbaba'nın 2007'de yayınlanmış Ozanın Şarkısı adlı kitabın yazarı olduğunu öğrenmiştim kısa bir süre içinde.
Bu kitabını okurken, usta kalemiyle kurguladığı gizemli yolculukta değişik karakterlerin ve pek de alışık olmadığım fantastik türün büyüsüne kapılmıştım.


Göktuğ'un 29 Ekim 2010'da Tüyap Kitap Fuarı'nda yerini alan ikinci kitabı Tılsım-ı Kudret'i de bir solukta okuyup bitirdim.
Satırlarında sıklıkla tasavvufa, eski inanışlara ve ezoterik öğretilere dair alt metinlere rastladığımız, yerel motiflerle süslü, son derece sürükleyici bir roman Tılsım-ı Kudret.


Özellikle Osmanlı döneminde geçen bölümlerde kullanılan dilin oldukça etkili olduğu ve şairane bir üslupla yazıldığı göze çarpıyor hemen.
Kendinizi o dönemde hissediyorsunuz.


Dolayısıyla Tılsım-Kudret sadece fantastik edebiyat tutkunlarına değil, edebiyatın her türüne ilgi duyan okurlara açık, anlatım dili güçlü, son derece sürükleyici ve başarılı bir kitap gerçekten.

M.Ö.2000'lerde, Mezopotamya'da, çözülmesi zor bir dille yazılmış bir muskayla başlayan, oradan Osmanlı topraklarına sıçrayan, üç farklı zaman ve yerde geçen bir hikâye bu. Muska ilginç bir şekilde can almakta ve onu eline geçirenler bir süre sonra çıldırarak ve bu esnada bir dizesi eksik bir şiir okuyarak feci bir ölüm yaşamakta...

Baş karakter; muskanın peşine düşen, dedesi ve babası da bir hazine avcısı olan Fransız takma adlı üçüncü kuşak arkeolog Mösyö Frederic.
Göktuğ'un, Baharat Tüneli, Bodur Nafi, Kefenyırtan gibi orijinal yer ve karakter adları kullanmış olduğu da gözden kaçmıyor...


Sözü daha fazla uzatmadan romanını bir de Göktuğ Canbaba'nın kendisinden dinleyelim:

15 yorum:

  1. Sevgili ZEUGMACIM;
    Göktuğ Canbaba'yı daha önce de sufi'den duymuştum. Ancak kitabını alıp okuma fırsatım olmamıştı.Şimdi senin sayende 2. kitabını öğrendim. İnşallah alıp okumak isterim. Fantastik türdeki kitapları da severim zira.. Ayrıntıda gizli mesajlar bulurum kendimce. Teşekkürler haberdar eden yazın için canım.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Hy i,m new in this questbook and i will to view the newideas postated heare.I know your web fromastalavista index and i have tryed to register some days a go but this captcha was hard ro see but i manage it : This was my introduction in this blog
    Regards Me
    And this is my web you can send to my e-mail



    [url=http://www.liveinternet.ro/]http://www.liveinternet.ro/ [/url]
    radio

    YanıtlaSil
  3. İşyerinde video izleyemiyorum ama ilk defa haberdar oldum. Mezopotamya dediğin anda da ilgimi çekti. Ne de olsa kısmen oralı sayılırım:)

    YanıtlaSil
  4. Sizin değerlendirmeniz önemli.
    Dostlukla

    YanıtlaSil
  5. Fantastikse tam benlik :) zaten kendisinin bloğunu izlemeye de senin sayende başlamıştım :)

    YanıtlaSil
  6. Genelde fantastik kitaplar okuyamam çok çabuk sıkılırım.Kafanı bütünüyle kitaba vermen gerekiyor,bir ayrıntı kaçtığı zaman gerisini anlamayabiliyorsunuz.
    Çok ayrıntılı ve güzel bir kitaba benziyor .
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Zeugma,
    Daha önceden anımsıyorum sitende yan widget'ta Göktuğ Canbaba'nın kitabının tanıtımı yer almıştı bir süre!o tarihlerde siteye bakmıştım ama bir kenara not ettiğim halde atlamış olduğumu fark ettim:( "Aydedeye Havlayan" isimli blogda yer alan yazı içeriklerini ve (mizahi!!)uslubunu! okuduğum yazar ile videoda izlediğim Göktuğ Canbaba sanki bambaşka bir insan adeta! bu da gösteriyor ki mizah yeteneğini yazıya bu kadar net aktarabilen bir yazarın fantastik konularda yazdığı kitapları da (hayal dünyasının zenginliği ve birikimi ile) ilginç olmalı!okumalıyım ve ona göre değerlendirme yapmalıyım diye düşünüyorum!..

    Bu sefer 2. kez altını çizerek alınacaklar listesine ekliyorum "Tılsım-ı Kudret'i"

    Bu güzel paylaşım için teşekkür eder, Göktuğ Canbaba'ya yazın hayatında başarılar dilerim...

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Bilim kurgu ve fantastik kitaplara Elif hanım gibi benim de fazla düşkünlüğüm yoktur sevgili Zeugma. Ancak, konuyu akıcı betimleyişinden okunası bir kitap olduğu belli oluyor. Göktuğ kardeşimizi genç yaşında emek ve çalışma yaparak ortaya çıkardığı ürün için kutluyorum. Zira bu tür kitapları yazabilme yetisi derin bir araştırmacılığı gerektirir. Tanıtımın için teşekkürler dostum.
    Dostluk ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Tık tık sorun yok değil mi ulaşabiliyorsun sayfana?

    YanıtlaSil
  10. çok teşekkürler Zeugma, tanıtıcı yazın için.. Kitabı beğenmene de ayrıca sevindim tabii ki :) Tılsım-ı Kudret üç aydır raflarda, çok çok yeni bi bebek yani :) ama bu kısa sürede bile harika mesajlar aldım okuyanlardan. Bu tarz bir konuya hasretmiş özellikle fantastik okur kitlesi. O yüzden keyfim yerinde :)
    İlerleyen zamanlarda yeni süprizler geleceğinden de kuşkum yok! Çalışmalara devam ediyoruz!
    Yorum yapan diğer arkadaşlara da buradan teşekkürler..
    sevgiler...
    Göktuğ.

    YanıtlaSil
  11. Fantastik roman ve filmleri çok severim. Sakin kafayla okumak ve seyretmek gerekir diye düşünüyorum. Tanıtım için teşekkürler. Dostlukla...

    YanıtlaSil
  12. NANİ;
    Sevgili Nanicim, tam da istediğin gibi ayrıntıda gizli öyle çok mesaj bulacaksın ki. Tılsımli bir girdabın içinde kaybolacaksın adeta.
    Teşekkürler benden nanicim.
    Sevgiler...

    NEHİR İDA;
    Senin gibi bir kitap kurdu kaçırmamalı diyorum sevgili Ebru :)
    Kısmen nasıl oralısın ki :)

    ALİZAFERSAPCİ;
    Bu sözleriniz benim için çok değerli. Çok teşekkür ederim.
    Artı gençlere her zaman umutla baktığınızı biliyorum.
    Dostlukla...

    TİBETİN ANNESİ;
    Biliyorum Sibelcim. Ünlü bir yazarla tanışmana vesile oldum diyebiliriz değil mi :)

    ELİF;
    Elifcim, bir yazında; okuduğun kitapların yazarlarını tanımak , bilmek, kitabın detaylarıyla ilgili mesajlar göndermek istediğini ama hiçbirine ulaşamadığını yazdığını hatırlıyorum.
    İşte sana tılsımlı bir kitap ve şahane yazarı :)
    Severek okuyacaksın...

    YanıtlaSil
  13. ESMİR;
    Sevgili Esmir,
    Görüşlerini tebessümle okudum. Haklısın tabii. Genellikle önce kitabı okunur, sonra yazar hakkında görüşe sahip olunur. Ama sen Göktuğ'un blogunu izliyorsun. Son postlarının mizahi oluşu aklını karıştırmış. Diyorum ki; Göktuğ batıdaki fantastik türü Anadolu coğrafyasına taşıyıp çok başarılı ve sürükleyici biçimde yerelle buluşturmuş.
    Kesinlikle okumalısın.
    Teşekkürler..
    Sevgiler..

    JİVAGO;
    Söylediğiniz biçimde fantastik türe benim de düşkünlüğüm yoktu sevgili Jivago.
    Göktuğ kardeşimizin yazdığı hikayeleri blogundan bildiğimden bu kitabı merakla bekliyordum ve çok severek okudum.
    Söylediğiniz şekilde üç farklı dönem ve yerde geçen, derin bir araştırma içeren yapıda.
    Ben teşekkür ederim..
    Dostlukla...

    NEHİR İDA;
    Tam da bu posta rastlaması ne büyük şanssızlık oldu, sorma :(
    DNS ayarlarımı 3 kez değiştirdim..

    AYDEDEYE HAVLAYAN;
    Rica ederim Göktuğ.
    Kitabın ve sen gayet güzel yerlerde tanıtıldınız zaten ve bu artarak sürecek, eminim. Bizimki kardeşlik görevi, karınca kararınca :)
    Söylediğin çok doğru bak.. Bence bu senin misyonunmuş. Tolkien destanlardan esinlenip üçleme yapmış. Sen de bizim Tolkien'imiz oldun bile şimdiden :)
    Dilerim filmi de yapılır.

    Kutluyor, başarılarının devamını diliyorum...

    ASLAN;
    Çok seviyorsanız hiç kaçırmayın Aslan Bey. Kesinlikle çok beğeneceksiniz...
    Ben teşekkür ederim, dostlukla...

    YanıtlaSil
  14. Ilginc ve surukleyici...Degisik bir konu. Hosuma gitti. Ben de listeme aliyorum. Tesekkurler haberdar ettigin icin.

    YanıtlaSil
  15. Rica ederim didem.Beğendiğine sevindim.
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil