2011/04/24

Küçükken

Küçükken, yani henüz ''yeğen, kuzen, enişte, kayınbirader, baldız, görümce, elti, vb...'' sözcüklerin kimler için kullanıldığını karıştıracak kadar küçükken, teyzem birgün görev edinip karşısına aldı beni:
''Şimdi bak. Ben annenin kardeşiyim. Babanın baldızı oluyorum, senin de teyzen. Baban benim annemin damadı. Benim annem senin anneannen. Semra Teyzen'in kızı senin kuzenin, dayın babanın kayınbiraderi, karısı senin yengen, vs...'' diye devam ediyordu.

Kafamı iyice bulandırmıştı.
''Anladın mı bakalım?''
diye sordu.

''Anladım!''
diye savuşturup kurtulduğumu zannederken sınav yapacağı tutmaz mı?

-Peki. Şimdi baştan... Ben senin neyin oluyorum?
-Baldızım oluyorsun...
-!!??!!



* Küçükken annemle babamın dünyanın en akıllı insanları olduğunu düşünür, hiç hata yapmadıklarını sanırdım.

* Benzin istasyonlarını görünce bulunduğu yerde petrol çıktığı için tesislerin oraya kurulduğunu zannederdim.

* Annemden habersiz erkek kardeşimi yanıma alarak sinemaya korku filmi izlemeye gitmiştim. Korkulu sahnelerde gözlerini kapatmama rağmen kardeşim halen kabuslarında o sahneleri gördüğünü ve beni hiç affetmediğini söylüyor :(

* İlkokuldayken okul çıkışı eve dönmüştüm. Evde kimse yoktu. Formamı çıkarıp odamda uyumuşum. Uyandığımda o alacakaranlığı sabah oldu zannettim. Tekrar formamı giyip okula gidiyorken ev halkının kahkahalarıyla durdurulmuştum...

* Annemin en sevdiği şahane makasını yeni öğrendiğim bir deneyde, camın bir makasla suyun içinde gayet rahat kesilebildiğini okuduğum için rezalet hale sokmuştum.

* Çok kirlendikleri için bahçedeki beyaz tavukları sırayla Pril kullanarak yıkamıştım. Islakken iğrençtiler. Koşa koşa gidip güneş gören bir yere yattılar. Kuruyana kadar da hiç kalkmadılar. Çok şaşırmıştım :) Mis gibi bembeyaz olup parlamışlardı ama...

* Saç kesmeyi çok seviyordum. Mahallenin çocuklarını bahçeye sokar, tabureye oturtur, saçlarını keserdim. Kardeşim de ''Kuzu otlamış gibi oldu,'' diye karşımda alay etmeyi çok severdi. Oysaki çok güzel kesiyordum :)

* Küçükken hayat çok uzun gelirdi, hiç büyümeyeceğimi zannediyordum.........

-----------------------------
Alt posttaki yorumlarınız sonrası aldığım karar üzerine, blogun VEDA yazısıyla beklememesi adına yayınladığım, sizi tebessüm ettirebilecek sıradan bir yazı... (Arşivden-2008)

Sevgilerimle....