2012/01/14

Eşsiz Kristal Motifler

Kar, doğa olayları içinde beni en çok şaşırtanıdır.
Etrafı kaplayan o bembeyaz örtüye, ''Aaa!! Kar yağıyor!'' diye sevinmenin, bütün pislikleri kapatan, doğaya gelinlik giymişcesine yakışan bembeyaz, harika bir örtü olduğunu düşünmenin ötesinde inanılması güç bir mucizeye şahit olduğumuzu, bu mucizenin tam ortasında yer aldığımızı düşünürüm.

Gökyüzünden salına salına, adeta dans ederek inen bu bembeyaz, karbeyaz minik kristallerin her birinin değişik geometrik şekiller barındırdığını bilmeyenimiz yoktur sanırım.

Peki, bu harikulade motiflerin, dünyanın oluşumundan itibaren yağmış, yağmakta olan ve yağacak kar taneleri dahil, her birinde farklı olduğunu, tıpkı insanoğlunun parmak izlerinde olduğu gibi hiç birinin diğerine tıpatıp benzemediğini ve benzemeyeceğini biliyor muydunuz?

Kar kristallerinin hepsi altı köşeli olmasına rağmen bugüne kadar aynı büyüklükte ya da şekilde ve eşit sayıda su molekülü ihtiva eden benzer iki kristale rastlanmamış olduğuna inanabiliyor musunuz?

İngiliz bilim adamları bu olağanüstü gerçeği 24.000 kar tanesi üzerinde uzun süren araştırmalar sonucu çıkarmışlar ortaya. Düşünsenize, katrilyonlarca kar tanesi saniyeden daha kısa zaman dilimleri içinde ve ''farklı motifler halinde'' şekilleniyor, fakat en hassas terazilerin bile zor ölçebileceği ''eşit ağırlıklarla'' yeryüzüne düşüyor. Nitekim; farklı ağırlıktaki maddeler düşerken, ağır olanı daha hızlı yol alıp önünde bulunana çarparak veya birleşerek ilerlemez mi?

İşte tam bu noktada; kar kristallerinin en fırtınalı havada bile gökyüzünde birbirleriyle çarpışmadığı gerçeği aklımıza düşüyor.

Eğer çarpışsalardı neler olabilirdi hiç düşündünüz mü?
Yeryüzüne ininceye kadar geçen sürede birleşerek devasa kütleler oluşturur, insanoğluna zarar verirlerdi.
Hem de birleşme özellikleri bu kadar yoğunken.

Hepsini bir yana bırakalım; bu mükemmel kristallerin tek bir tanesini bile en yetenekli ressam ya da mimar dakikalarca uğraşıp çizebilir mi?

Bu bir mucize değildir de nedir?


(Görseller: Wikipedia)



26 yorum:

  1. Allah'ın mucızesıdır tabııkı,kar yağınca ınsan neselı oluyor mutlu oluyor ben sevıyorum kar yağmasını :)

    YanıtlaSil
  2. gerçekten bir mucize..başka da tanımlayabilecek kelime benim dağarcığımda yok..aynı şeyi ağaç yaprakları için de düşünürüm hep..aynı ağacın her bir yaprağı da kar kristallerinde olduğu gibi diğerinden farklı..

    YanıtlaSil
  3. Aynen beni de çok etkiler bu olay. Bir kar tanesini alıp incelemeyi ne çok isterdim.
    Doğanın mucizelerinden biri, ne kadar çok mucize saklar bağrında doğa.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Zeugma çık dışarı hadi kar topu oynayalım (:

    Canım, kar hakikaten bir mucize. Tüm şu yazdıkların bir insanı ona bakarken hipnoz etmeye yeterli (:

    YanıtlaSil
  5. Doğanın sonsuz mucizelerinden biri de kar ve kristalleşmiş biyolojik yapısı...sizin görüntüleriniz ve anlatımınızdan çok daha güzel, anlık bir boyut kazandı pazar günümüz. Teşekkürler...dostlukla

    YanıtlaSil
  6. kesinlikle olağanüstü!

    YanıtlaSil
  7. zeugmacığım,
    bununla ilgili bir araştırma- makale okumuştum,
    beynimin algılama stoklarını zorlayarak hayretle, neler düşündürmüştü bana da !!
    o makaledeki i-na-nıl-maz ! kar taneleri kare kare yer almıştıç
    aman yarabbim !! dediğimi hatırlıyorum,,
    Takı konusunda Gözüm açya :) hepsinden bir kolyem- küpem olsa... diye iç geçirmişim :))

    çok teşekkürler canım benim..

    iyi haftalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  8. Aynı zamanda da bir ders: İstanbul'da sürekli ısı artışından kaynaklı artık göremediğimiz bir ders hem de...

    YanıtlaSil
  9. bu bilgi her karşıma çıkışında şaşırıyorum. ne güzeldir o kar taneleri. özellikle yağarken alıp götürür beni her seferinde...

    YanıtlaSil
  10. Mucizeleri düşündükçe aklımın sınırları daralıyor...İçinden çıkılmaz duruma sürekleniyorum.Bazen kasıkalrımızda bulunan damardan beyne kadar ulaşıp nasıl ameliyat yaptıklarını düşünüyorum ve nutkum tututluyor...Mucizelerin adresi belli galiba.Şanslı mıyız Zeugma'm gerçekten ? Galiba bunlara tanık olmak büyük şans :)

    YanıtlaSil
  11. Özledim özlediim seni ben:)

    YanıtlaSil
  12. Arkadaşlar, yorum açmak ve bilgi vermek için başka bir PC'den kısa süreliğine girdim.
    2 gündür hiçbir tarayıcıdan blogger.com'a yani kumanda panelime giremiyorum. Henüz çözüm bulamadım..
    Bilginize..Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  13. birbirinden farklı olduklarını bilmiyordum ama birbirine çarpmadıklarını biliyordum :)
    "Kar, -8 °C’de, bitkilerin üzerinde ince bir hava tabakası bırakarak, bu bölgeyi 0 °C olacak şekilde örter. "koruyucuda:)bu arada her tane farklı ise her insan zerine düşen kar tanesinin kendine özel olduğunu düşünebilir...
    hoşçakal

    YanıtlaSil
  14. Mucizelere inanmayanlar için verilebilecek en etkili örneklerden.
    Detaylar için teşekkürler Zeugma.

    Sol alttaki resim mikroskopla bir hayli büyütülmüş gerçek bir kristal olsa gerek. Olağanüstü gerçekten......

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Zeugmacığım;

    Allah'ın hikmetine aklımız böyle şaşıyor işte. Beyaz saflığın, temizliğin simgesidir. Benim için kar yağışını izlemek de ayrı bir zevktir. Bu sene kar topu oynamak daha nasip olmadı.

    Buraya da yağsa kardan adam yapsak keşke.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Zeugma'cığım,
    doğa kendi başına bir mucize zaten.Kar yağdığı zaman bize huzur veren o muhteşem kristaller belki de...

    YanıtlaSil
  17. biricitconsungunlugu ;
    Temizlik ve saflığın simgesi.
    Ben de çok mutlu olurum :)

    Dayatılanla Yaşamak ;
    Kar yağdı deyip geçmemek lazım. Neresinden baksan inanılacak gibi değil gerçekten.
    Ağaç yaprakları da mı öyle? Bilmiyordum..

    YAŞAMIN KIYISINDA ;
    Ancak mikroskopla olabilir bu ne yazık ki. Mucizelerin kristallere gizlenmiş hali.
    Dediğiniz gibi daha birçok mucize var.
    Sevgiler..

    K.C.S. ;
    Buraya yağan kar hemen ertesi gün eridi bitti. Bu yazıyı yazdırıp bıraktırdı bana ardından.
    Seninle Erzurum'a falan gidelim bir gün :)

    YanıtlaSil
  18. MEHMET ;
    Çok zarifsiniz Mehmet Bey..
    Teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. dostlukla...

    nini ;
    Rüya gibi hatta :)

    Bir Dut Masalı-nUnU ;
    Gerçekten tam da dediğin gibi oluyor sevgili Nunucuğum. Gerçek ötesi bir boyuta geçiyorsun sanki.
    TAkı konusunu hiç düşünmemiştim.
    Harika olurdu ama!!! :)
    Asıl ben teşekkür ederim..
    Sevgimle...

    Erkan Şen ;
    Haklısınız.Alması gerekenlere büyük bir ders. Allah'ın bir mucizesi bu. Hangi insan eli, hangi bilim aynen gerçekleştirebilir bunu?

    YanıtlaSil
  19. Tibetin annesi ;
    Masalsı bir görüntü oluşur.
    Harikadır.Beni de alır götürür Sibelim :)

    Düşlerimden İnciler ;
    Şanslıyız elbette İlknurcuğum..
    Ama kıymetini bildiğimiz sürece...
    Aklının sınırları zorlandığı sürece, bir değil iki kez daha düşünmeli bence..

    nurtєllα ;
    Blog hayatımın ilk göz ağrısı..
    Tekrar hoşgeldin :)
    Ben de seni çook özledim !! :)

    YanıtlaSil
  20. JUSTICE ;
    Bence de öyle Justice..
    Evet, 2. ve 3.resim Wikipedia'dan ve mikroskobik boyuttaki gerçek kar kristalleri...

    ASLI ;
    Sevgili Aslıcığım;
    Ben de aynen öyle. İlk başladığı anları, yavaş yavaş örtü oluşturmaya başladığı görüntüleri severim en çok. Harikadır!
    Bir de çok garip bir sessizlik oluşur, dikkat ettin mi?

    Kardan adam yapacak kadar kar buraya da yağmıyor artık :)
    Sevgilerimle...

    Dalgaları Aşmak ;
    Evet, budur. Bir sanatçıdan gelen sıra dışı bir yorum. Bayıldım...
    Kesinlikle kristallerle ilgisi var o huzurun Bedişciğim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Resmen bir doga harikasi. Inanilacak gibi degil. Buna benzer birsey de Zebralara baktigimizde herbiri ayni gibi gozukur degil mi? Oysaki herbirinin kendine ozel cizgileri varmis.Ayni parmak izlerimiz gibi...

    YanıtlaSil
  22. Bir karkolik olarak bu bilgiler çok hoşuma gitti, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  23. infantulus ;
    Öğrenmek için kısmet bugünmüş :) Hepimiz farklı zamanlarda öğreniyoruz birçok şeyi. Ve evet, kar yağdığı bölge için koruyucu bir tabaka. Tıpkı Eskimoların iglolarında soğuktan korundukları gibi.
    Teşekkürler. Sen de hoşçakal...

    didem ;
    Zebraları da ben hiç düşünmemiştim. O zaman Dalmaçyalı tür köpekler de öyledir, kesin :)

    BAYKUŞ GÖZÜYLE... ;
    Hoşgeldiniz.
    Asıl ben teşekkür ederim...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. Hello, Zeugma.

      Your work is embraced in your gentleness.

      Thank you for the warmth of your heart.

      The prayer for all peace.   
    Have a good weekend. From Japan ruma ❃

    YanıtlaSil
  25. Hello Ruma!

    Welcome :)

    It's very kind of you.

    I thank you for the warmth of your heart too.

    Have a great weekend!
    Regards from Turkey...

    YanıtlaSil
  26. aynen katılıyorum

    YanıtlaSil