2013/03/06

Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi

Hepimiz biliriz ki; 1973 yılında Milli Park ilan edilmiş olan Gelibolu Yarımadası, Türk ve Dünya tarihi için son derece önemli ve manidar bir bölgedir. Çanakkale Savaşlarında belleklere kazınan destanın sahne aldığı, milli birlik ruhunun alevlendiği en önemli noktadır.
Bir ulusun canını, kanını, bütün değerlerini ortaya koyarak olağanüstü bir mücadeleyle kazandığı ve tarihe altın harflerle yazdırdığı bu savaşın, ''aziz şehitlerimiz anısına'' hem gelecek kuşaklara hem de dünya kamuoyuna en etkili ve doğru bir biçimde aktarılması amacıyla 7 Haziran 2012 tarihinde, Gelibolu Yarımadası'nda hizmete açılan Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi'ndeyiz.

Günün belirli saatlerinde ileri teknolojiyle gösterimde bulunan, gelen ziyaretçileri günümüz ve geçmiş arasında inanılmaz bir yolculuğa çıkaran, görüntülerin zihinlerde daha iyi canlanabilmesi için 3 boyutlu projektör ve gözlüklerle izleme imkânı sunan, bu esnada sizi bütünüyle savaşın içinde hissettiren merkezin 11 salonunda fotoğraf çekme izni olmadığından, bu salonlara ait bilgi ve görselleri ilgili tanıtım videosuyla aktarıyorum.


Bu merkezin üst katında sergilenmekte olan Çanakkale Savaşları hatırası objelerin içinde
şüphesiz ki içindeki ayakla birlikte kopmuş olan asker postalı en etkileyici parçalardan biri...


Konuyla İlgili Ayrıntılı Bilgi Veren Kaynaklar:

Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi-GELİBOLU 

GELİBOLU YARIMADASI TARİHİ MİLLİ PARKI-Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi