2015/05/13

Baba Gibi Yar Olmazmış...

Blog tarihimde hiç bu kadar uzun ara vermemiştim.
"Yaşama Dair Ne Varsa" demiştim ya hani. Yaşama dair en ağır kesitlerden birinin tam ortasındayım şu an. Günlerdir gram uyku uyuyamamış, ruhsal durumu darmadağın, çaresiz biri...
Bu satırları telefondan yazıyorum.
Ağır bir kalp ameliyatı geçiren ve yoğun bakımda iki gün kalacağı söylenen babam ameliyatı başarıyla atlatmasına rağmen ne yazık ki hiç hesapsız çıkagelen solunum güçlüğü problemini aşamadı, ne yazık ki iki haftadır yoğun bakımdan çıkamadı. Halen orada :'(
Erkek kardeşimle nöbetleşe hastanedeyiz. Onu yalnızca yoğun bakım ziyaret saatlerinde görebiliyoruz. İnsanın dağ gibi babasını orada makinelere bağlı biçimde yaşam mücadelesi verdiğini, daha da doğrusu ölümle pençeleştiğini görmesi öyle dayanılmaz bir acı ki... Gözyaşlarım hiç dinmiyor.
Ziyaret esnasında gözleri kimi zaman açık, kimi zaman kapalı. Doktoru "Konuşun onunla. Sizi duyar, anlar," diyor. Tüm dirayetimizi toplayıp konuşmaya çabalıyoruz. Eliyle ya da başıyla tepki veriyor. İşte o an göz pınarlarının ıslandığını da farketmek var ya... Dayanılacak gibi değil, değil!

Umudumu kaybetmek istemiyorum her şeye rağmen. İnşallah Rabbim onu bize bağışlar...
Dualarınızı esirgemeyin, olur mu?

48 yorum:

  1. Şu sıralardaki ruh durumunuzu o kadar iyi anlıyorum ki. Uykusuz, yorgun, sıkıntılı bir durumda sevdiğiniz insanın yanı başında olmak ama çaresiz olarak hiçbir şey yapamamak... Ancak zaman zaman sesinizi duyurmak bile ilaç etkisi yapabilir.
    Sabır ve esenlikler diliyorum. Umut hep yanınızda olsun...

    YanıtlaSil
  2. Dualarım sizinle. Babacığın bunları atlatıp tez zamanda iyileşsin. Geçti geçti...

    YanıtlaSil
  3. Allah sağlık versin. umudunu kaybetme...

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmiş olsun.. Allah şifa versin...
    size de sabır ve metanet diliyorum...

    YanıtlaSil
  5. Allah acil şifalar versin.
    Zordur o kapıda beklemek bilirim. Sabahın ikisinde aniden haber gelir.. .....
    İnşaallah tez zamanda iyi haberler verirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Zeugma, çok çok geçmiş olsun, Allah sizlere güç kuvvet, babanıza da hayırlı ve acil şifalar versin inşallah...
    Bu durumu "ölümle pençeleşmek" olarak değerlendirmek değil de, babanızın yordun vücudunun dinlenmeye ihtiyacı olduğuna inanarak bu sürecin çok daha kolay atlatılacacağını düşünüyorum naçizane sevgili Zeugma... Sizin güçlü duruşunuz, sevgi ve umut dolu konuşmalarınız, dokunuşlarınız onu çarçabuk ayağa kaldıracaktır Allah'ın izniyle... Gönülden dualarımız sizinle...;)

    YanıtlaSil
  7. sizi sessizce takip edenlerdenim,bu halleri yaşamış biri olarak halinizi anlıyorum ,inşallah babanız en kısa zamanda sağlığına kavuşur ,umudunuz hiç kırılmasın...gürşen

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun, umarım en yakın zamanda sağlığına kavuşur babanız. sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Tum dualarim iyi dileklerim sizinle. DIlerim bir an once guzel haberler olur. Cok cok cok gecmis olsun :(

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Zeugmacığım..Bir süreliğine şehir dışında olacağını bildirmiş olmana rağmen (ki ben de yeni döndüm!) gelip gidip sayfana bakıyordum..çünkü bu kadar fazla ara vermezdin hiç!. ve artık merak etmeye başlamıştım! Verdiğin haberle ben de çok üzüldüm şimdi :( operasyonun ardından yaşanan yoğun bakım ve eşikte olma duygusunun ne demek olduğunu iyi bilirim.. Büyük bir kalp ameliyatını 9 yıl önce babam da geçirmişti. Zorlu süreçlerdi ama çok şükür hayata tutundu. Biricik babacığın da inşallah yoğun bakımdan çıkar..ve Rabbim babanı sizlere bağışlar. Sizin göstereceğiniz direnç çok önemli.. babanız hissedecektir. Lütfen inancınızı ve umudunuzu yitirmeyin.

    Dualarım sizinle.. İyi haberlerini almak dileklerimle..
    Sevgilerimle Zeugmacığım..

    YanıtlaSil
  11. Allah yardımcınız olsun

    YanıtlaSil
  12. Zevgili Zeugma
    Öncelikle büyük geçmiş olsun Rabbim acil şifalar versin inşallah..Yakın zamanda buna benzer bir durum yaşamış biri olarak moralini yükssek tut ve sakın umudunuzun kırılmasına izin verme..

    YanıtlaSil
  13. Çok çok geçmiş olsun :( Dualarım sizinle.. Allah size güç ve şifa versin..

    YanıtlaSil
  14. Buraya yazdığınız kelimelerin gücünü ve pozitif etkisini anlatmam mümkün değil.
    Bin teşekkür her birinize, yanımda oluşunuza, dualarınıza dostlar... Bin teşekkür desteğinize, içten sözlerinize, dileklerinize...

    YanıtlaSil
  15. Lütfen inancını yitirme, ben seni güçlü bir kadın olarak tanıyorum bu gücünü babana bir şekilde naklet. O, bunu görecektir, toparlanmasına yardımcı olacaksın. Unutma taşın bile bir enerjisi var, kaldı ki insan taşıdığı enerji ile neleri başarır. Elini tutma imkanın olduğunda tüm gücünü babana vermeyi dene, kendini bir kablo gibi düşün.
    Dualarım sizinle. İnan, sakın kendini bırakma. Dağ gibi baba, üstesinden gelecektir. Çok çok geçmiş olsun. Güzel haberlerini bekliyorum.

    YanıtlaSil
  16. Erenler tez vakitte sağlığına kavuşmayı nasip eder umarım.

    YanıtlaSil
  17. Çok geçmiş olsun. Şimdi haberim oldu. Aynı süreçleri yaşamış olarak ruh halinizi anlıyor, babanıza acil şifalar, size metanet ve sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  18. Canııım şimdi okudum. Çok çok geçmiş olsun. Ne kadar zor bir durum olduğunu ben de yaşanmışlıklarım nedeniyle biliyorum. Umarım Sevgili Babacığın bu zor zamanları atlatacaktır. Lütfen direncini umudunu yitirme.

    Dualarım seninle olacak.

    YanıtlaSil
  19. Çok üzüldüm, çok çok geçmiş olsun. Ama atlatacaktır, koca çınarlara kolay kolay bir şey olmaz, lütfen umudunuzu kaybetmeyin ve gerçekten her fırsatta konuşun onunla. Sizin enerjiniz onu ayağa kaldıracak, eminim. Dualarım sizinle. En kısa zamanda güzel haberlerini alabilmeyi umuyorum. Sevgiler, kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  20. Bir ay öncesinde ben de benzerini yaşadım. Zaman bu kadar taze olunca daha iyi anlıyor insan. İyi olacak. Umut etmezsek neyimiz kalır?
    Şu an nasıl? Post yazılalı bir kaç gün geçmiş. Dilerim guzel haberler verirsin bizlere.

    YanıtlaSil
  21. Dilerim en yakında iyileşir Babacığın ZEugma,dualarımdasınız❤️

    YanıtlaSil
  22. Ne çok isterdim buradan güzel haberler verebilmeyi. Ama olmadı :((
    Sabahın ilk saatlerinde yazdığım yukarıdaki yorumumdan birkaç saat sonra, solunum yetmezliğinin ardından böbrek yetmezliği başladığı ve bilincinin tamamen kapandığı söylenen babamızı kaybettiğimiz haberi geldi maalesef. Yaşadığım acıyı kelimelere dökebilmem mümkün değil şu an.
    Bu yazıyı okuyan, yorum yazarak ya da yazmadan tüm yüreğiyle beni anlayan, hisseden, dualarıyla ve gönderdiği pozitif enerjiyle güç vermeyi hedefleyen, tüm yüreğimle varlığını hissettiğim, reel hayattakinden ayırt edilemeyecek siz değerli dostlarıma sonsuz şükranlarımı iletiyorum...

    YanıtlaSil
  23. Başınız Sağolsun.. Huzur içinde uyusun babanız.
    Allah rahmet etsin size de sabır diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostlar sağolsun.
      Amin. Çok teşekkür ederim ziyaretleriniz ve desteğiniz için.

      Sil
  24. Ah Zeugmacım, nasıl üzüldüm anlatamam, güzel haberler duymak için geldim ama boğazıma bir yumruk oturdu adeta. Mekanı cennet olsun babacığının, nur içinde uyusun. Sizlere de sabır ve metanet diliyorum. Ne desem de boş ve duygusuz gelecektir bu soğuk bilgisayar ekranından şimdi, ama bu zor süreci sevdiklerinizle birlikte ve nispeten daha az sancılı atlatabilmenizi ve sonrasında da babanı ömür boyu güzel anılarla yad ederek yaşatmaya başlamanızı tüm kalbimle dilerim. Başınız sağ olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çaresiz bir anımda elimdeki telefondan hayatımın bir parçası olan bloguma dökülüverdi sözcükler, engelleyemedim. Sizleri de üzdüm, biliyorum İmgecim.
      Böyle zamanlarda soğuk bir bilgisayar ekranından yansıyan sözcüklerin sıcaklığı ve etkisi nasıl bir şeymiş yaşayarak öğrendim. Soğuk bir hastane koridorunda bana verdiği gücü...

      Değerli ziyaretlerin, desteğin ve dileklerin için çok teşekkür ediyor, sevgiyle kucaklıyorum seni...

      Sil
  25. "Acaba nasıl oldu" düşüncesiyle sık sık bloğa bakıyordum. Şimdi üzüntüyle acı haberi fark ettim. Allah rahmet eylesin. Işıklar içinde yatsın.
    Ne büyük acı yaşadığınızı tahmin ediyorum.İnsanın babasını kaybetmesinin ne kadar acı olduğunu yaşayan ve bilen biri olarak sabır diliyorum. Acınızı paylaşıyorum.
    Sevgiyle dostça...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili öğretmenim. Amin.
      İnsanın babasını kaybetmesi çok büyük bir acıymış, evet. Aynı acıyı yaşamış biri olarak empati kurduğunuzu ve endişe duyduğunuzu birebir hissettim. Çok üzüldüğünüzü biliyorum. Beni affedin :(

      Sonsuz teşekkürlerimi iletiyor, sizi sevgiyle kucaklıyorum...


      Sil
  26. Mekanı Cennet olsun, ışıklar içinde uyusun. Acınızı paylaşıp, sabırlar dilerim.
    Sevgi ve dostlukla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli ziyaretlerinizle hissettirdiğiniz varlığınız, dostluğunuz ve desteğinizin verdiği güç için, içten dilekleriniz için sonsuz teşekkürler Mehmet Bey.
      Sevgiyle, dostça...

      Sil
  27. Haber var mıdır diye girdim...
    Acını paylaşıyorum, boğazım düğüm düğüm...
    Allah sizlere güç, sabırlar versin. Babacığın uykuların en güzelinde, huzur içinde uyusun. Başınız sağ olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin...
      Dostlar sağolsun. Hep yanı başımda hissettiklerimdendin.
      Çok teşekkür ederim sevgili Burcu. Ne yazık ki bazen ne yaparsan yap yetersiz kalıyor
      Babacığım beni hiç üzgün görmek istemezdi. Bunu aklıma yerleştirdim, dayanmaya çabalıyorum...

      Tüm sevgimle kucaklıyorum...

      Sil
  28. Allah sabır versin sizlere,nur içinde uyusun babanız.....sevgiler...gürşen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Amin...
      Beni sessizce takip eden, bu yazıyla acımı derinden hissedip ses veren, kelimeleriyle merhem olmaya çalışan canım Gürşen... Umarım sizin hastanız şifa bulmuştur. Kalbinin sıcaklığı hiç dinmesin.
      Sonsuz sevgilerimle...

      Sil
  29. başınız sağolsun,sabırlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Tolga.
      Dostlar sağolsun...

      Sil
  30. Güzel bir haber alırım umuduyla girmiştim bloguna. Çok üzüldüm canım başınız sağolsun. Sabırlar diliyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babasını kaybedenleri anladığımı zannederdim ama kendi başına geldiğinde çok daha iyi anlayabiliyormuş insan. Değerli ziyaretlerin için çok teşekkürler Çınarcım. Babacığın ışıklar içinde uyusun senin de... Sevgilerimle...

      Sil
  31. Başın Sağolsun Rabbim sabırlıklar versin... Mekanı cennet olsun inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah. Çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle...

      Sil
  32. Allah rahmet eylesin. mekanı cennet olsun.
    Allah size ve ailenize sabır versin. Bende babamın ölüm haberi aldığımda gözyaşlarıma hakim olamamıştım. O an haberi veren hemşire, acıları son buldu. Çok acı çekmeden kurtuldu. böyle düşünün lütfen, demişti.
    O an böyle düşünemiyorsunuz ama sonrasında haklı olduğuna kanaat getiriyorsunuz. Benim babam böbrek hastası idi. ateşi yükselmişti. Grip diye gitmiştik. Yaklaşık bir ay hastanede kaldık. son üç gün komada kalmıştı.
    Allah tekrardan sabır versin cümlenize..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadıklarımız epey benzerlik gösteriyor.
      Bize ameliyat için %20-30 risk var denmişti. Babam ''Çok sıkıntı çekiyorum, geceleri hiç uyuyamıyorum. Ben ölümü göze aldım. Ameliyat olacağım,'' dedi. Ve bu kararını imza attırarak bana da onaylattı :(( Ameliyatı yapan doçent ''Bugüne kadar yaptığım ameliyatların içinde ilk 5'e girer. Kalbi çok güzel onardık,'' dedi. Hatta ''Bundan sonrası için size evde çok iş düşüyor,'' bile dedi Bizi çok umutlandırmıştı. Ama akciğerler yetersiz kaldı maalesef. Ve durum inişe geçti.
      Yoğun bakım ziyaretlerinde yemeğini (çorba, muhallebi, kompostodan oluşan sıvı gıdalarını) birkaç kez ben yedirdim. Bir bebeği besler gibi. İşte o anlar özellikle, hiç aklımdan çıkmıyor :(((

      Babanın ölümüne çok üzülmüştüm. Şimdi seni çok daha iyi anlayabiliyorum canım.
      Allah size de hep sabırlar versin. Mekanı cennet olsun.
      Değerli ziyaretlerin için çok teşekkürler...
      Sevgiler...

      Sil
  33. Allah rahmet eylesin babacığına Zeugmacığım. Siz geride kalanlara da sabır versin. Benim babam 16 senedir hep yanımda gibi sen de hiç ayrılmayacağınızı göreceksin.. Babalar kızlarını bırakmaz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin Handancığım. Çok teşekkür ederim.
      Babanı ve ona olan sevgini öyle etkileyici biçimde aktarıyordun ki, onu çok yakından tanımış biriymişim gibi, yokluğunu seninle beraber ben de hissettim hep biliyor musun?
      ''Babalar kızlarını bırakmaz'' sözünü ilk okuduğumda epey bir ağladığımı da itiraf etmeliyim. Hatta bak yine :(((((
      ......Eminim ki biz de hiç ayrılmayacağız. Adım gibi eminim...

      Sil
  34. Başın sağolsun. Tam da "geçmiş olsun." dileklerimi yazacaktım. Mekanı cennet olsun. Allah sana ve ailene sabır versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Keşke geçmiş olsaydı, geçip gitseydi keşke.....
      Olamadı :(
      Dostlar sağolsun...

      Sil
  35. Güzel Zeugma, akşam aklıma düştün, sabah ilk işim bloğuna bakmak oldu.
    Babacığının Sevgili'ye kavuştuğunu öğrendim.Güzel Allah'ım sizlere sabırlar versin, güç versin, gönüllerinize ferahlık versin.Babacığının da mekanını cennet eylesin inşallah canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Azra, yüreğin yaşadığım bu hüzünlü öyküyle dopdoluymuş demek ki. Aklına düşmüşüm. Ya da içine doğmuş...
      Bir önceki ziyaretindeki o güzel telkinlerine hak verip dikkate almıştım. Ancak babamın yorgun bedeni daha fazla dayanamadı. Allah'ın izni oraya kadarmış demek, onu yanına aldı...

      Değerli ziyaretlerin, tüm sıcaklığınla yanımda oluşun, güç veren kelimelerin ve içten dileklerin için sonsuz teşekkürlerimi iletiyor, seni sevgiyle kucaklıyorum canım...

      Sil