2017/10/06

Feedburner Ayarlarınıza Göz Atın

Benim kadar uzun süreli yayın saati problemi çeken bir blog yazarı daha olmamıştır herhalde. Hem de kaç yıldır...

Bazı arkadaşlar hatırlayacaktır. Bu durum öyle sinir bozucu bir hale gelmişti ki yazıların panele düşmesi 24 saati bile aşmaya, tarih değiştirmeye başlamıştı. İki yıl kadar önce bu problemin Feedburner kaynaklı olduğunu öğrenip hemen ilgili ayarları yapmıştım. Başlarda, yani ilk birkaç yazıyı yayınlarken hiçbir sıkıntı yaşamamıştım. Sorun tam olarak çözülmüştü.

Sonrasında yine gecikmeler devreye girdi. Ancak, gecikmeler bu kez 45 dakika ya da en fazla 2 saat sürüyordu. Üstelik pek çok blogger aynen bu şekilde sorun yaşamaya başladığından yalnız da değildim. O nedenle bu kez fazla önemsemedim. Belli ki bunun sebebi, Blogger'ın başta İzleyiciler Gadget'ı olmak üzere o sıra yoğun biçimde sürdürdüğü değişiklikler idi.

Neyse toparlayayım hemen. Üç yazı öncesi yine uzun gecikmeler baş gösterdi. Yorum opsiyonu dahil, blogun tüm ayarlarını tek tek elden geçirmeme rağmen yazdığım yazılar yine saatler sonra panele düşmeye başladı.
İyi ki Feedburner'dan haberim olmuştu. Bir de oraya bakayım dedim. Aynen öyleymiş! Oradaki saat dilimi ayarı kendi kendine değişmiş meğer! Ayarı GMT+02:00 İstanbul'un bulunduğu dilime getirip aktive ettiğimde, sorun saniyesinde çözülüp bekleyen yazı anında yayına girdi.

Benzer bir yayın sorunu yaşıyorsanız bu kontrolü sizin de yapmanızı öneririm. Görseldeki baloncukları ve okları takip ederek saat dilimi ayarınıza ulaşıp bir bakın lütfen. FeedBurner sayfanızdan Publicize başlığını tıklayıp aktive ettikten sonra ilgili alanları sırayla takip ederek ayarlarınızın güncel olup olmadığını kontrol edin. İyi bloglamalar, kolaylıklar...