2018/10/16

Hünnap İle Gelen Sağlık

Bu yılın ''rekor derecede soğuk'' olacağına dair korkutucu haberler var. Tayfun tehlikesi haberinde olduğu gibi umarım bu öngörüde de yanılıyorlardır.

Beden sağlığını korumayı, kış mevsimine sağlıklı bir şekilde girmeyi kim istemez ki. Hepimiz biliriz ki, bunun yolu öncelikle bağışıklık sistemini etkili bir şekilde güçlendirmekten geçer. Soğuk algınlığı hastalıklarından, antibiyotiklerden, öksürük ve de gripten korunmaktan. İlaçlardan olabildiğince uzak durmayı ilke edinmiş biri olarak bu kez hünnabı deneyimledim ve ''mucizevi'' faydalarını keşfettim.

Ağacını bildiğim, pazarda sürekli gördüğüm bu meyveyle ilgilenmemek ne büyük hataymış meğer!

Abartıyorum gibi görünebilir. Böyle düşünen varsa öncelikle bir araştırma yapın derim.
Asırlardır Çinliler tarafından alternatif tıpta kullanıldığını, turunçgillerin her birinden daha fazla C vitamini içerdiğini, potasyum ve magnezyum deposu olduğunu, bu nedenle öksürüğü ve kas ağrılarını şıp diye kestiğini, kanı toksik maddelerden temizlediğini öğrenin mesela. Ve dahasını. Tam da mevsimiyken öğrendiklerinizi bizzat kendiniz test ederek hünnabın kısa sürede gerçekleşen iyileştirici etkilerini görün.

Ben bu meyveyi zeytingillerden falan sanıyordum; ama değilmiş. Yaprakları dahil, zeytin ve iğde birbirinin
kopyası gibidir hani. Hünnap yapı olarak iğdeye de benziyor; ama yaprakları dekoratif. Bir de,
ceviz büyüklüğünde hünnap olduğunu bu yıl öğrendim. Elmadan daha leziz, çıtır çıtır bir meyve. Hangi şehirde
olursanız olun AVM'lerde bulabilirsiniz bu aylarda. Aktarlarda ise kurutulmuşu oluyor yıl boyu.

Nasıl bir döngünün içine girdik anlamıyorum. Ekim ayını yarılayıp sonbaharın ortasına gelmişken geçen gün yeni
açmaya çalışan leylaklar gördüm. Çok canlı durmasalar da ağacın dallarını epeyce bir donatmışlardı.
Bir yaşıma daha girdim. Buyrun, aynı şeyi erguvanlar da yapıyor. 😱😱

Peki ama leylak ve erguvan mart-nisan aylarında açan çiçekler değil miydi? Senede iki kez açtıkları nerede
görülmüş? Belki başka çiçekler de vardır aynı şekilde açan. İnsanoğluna bir şeyler olduğunu
öğrendik artık da, doğadaki bu görülmemiş değişimin nedeni ne acaba?

Neyse, çok da düşünmemek lazım bazı şeyleri. Odaklanacağımız en önemli şey ruh ve beden sağlığı olmalı.
Sahi, benim de mart ayında açmaya başlayan acemi işi çiçeklerim vardı. Stres atmak adına,
terapi olsun diye başladığım o motiflerin birleştirilmiş son halini merak edenlere gelsin o halde.
Yıkanıp ütülenmemiş haliyle, işte böyle bir örtü (ya da battaniye) çıktı ortaya. 😊😊

Bundan sonrası için Troya Antik Kenti ile ilgili yazılar gelecek efendim.
Fotoğraftaki güzellik de zaten antik kentte ziyaretçilere eşlik eden sevimli sincaplardan yalnızca biri. 🙌💚

Görüşmek üzere, esen kalın...


* * *