2019/08/19

İpte Kurutulmuş Kışlık Domates

Blogda evde denediğim tariflere yer veriyordum bir zamanlar. Börekti, turşuydu, pizzaydı, kış için tarhanaydı, kavanozda domates sosu, Ramazan ayında tahinli çörek. Şimdi sayarken farkettim de mutfaktaki çalışmalarımdan epeyce tarif aktarmışım:) Bu yıl hayatımda ilk kez denediğim kurutulmuş domateslerimi o kadar beğendim ki buraya aktarsam iyi olacak diye düşündüm.

Belki havalar halen çok sıcak ve güneş ışıkları oldukça yakıcıyken birilerine cazip gelir de denemek ister. Çünkü domatesler bu yöntemle 1 günde kuruyorlar. Taş çatlasın iki günde. Yeter ki güneş olan bir yerde asılı olsunlar...

''Asılı olmak mı?'' diyenleri duyar gibiyim. Evet, ''Kış için kurutmalık biberleri ipe diziyorlar da domates neden dizilmesin?'' dedim ve oldu. Çok da kolay ve güzel oldu üstelik. Kısa bir süre içinde ve bir yerlere değmeden kurudukları için de harika bir renge sahip oldular. Sanırım biraz daha kurutmak istiyorum. Çünkü ben son birkaç yıldır kurutulmuş domatesli salata ve yemeklere bayılıyorum.