2020/07/02

Altı Renkli Bileklik - Kuş Kondurmak

Dr. Mehmet Öz'ün pandeminin başladığı haftalarda aklıma yerleşmiş bir açıklaması vardı. Çin'deki karantina gelişmeleri incelendiğinde oradaki insanların süreç boyunca depresyona girdiğini, bu yüzden bir hobi edinip kendimizi geliştirmemiz gerektiğini söylemişti.

Ne kadar da haklıydı. Sadece beden olarak değil, beyin olarak da bir duraksama dönemine girmiştik çünkü. Bedenimizdeki birtakım değişiklikleri, üzerimizdeki o anlaşılmaz yorgunluğu haftalar sonra dışarı ilk çıkışımızda, yaşayarak öğrenmiştik. İşte bu nedenle beyin kapasitemizi aktif tutmak ya da artırmak üzere düzenli zihin egzersizlerine ihtiyacımız vardı.

TV karşısında beyin öldürmek değil tabii bu. Hiçbir iş yapmadan oturanlar bildiklerini hızla unutup yeteneklerini yitiriyorlar. Sürekli köy kahvehanelerine gidip miskin miskin oturan ihtiyarları düşünün. O insanların bunama seviyesine hızla indiklerini herkes bilir ne yazık ki...

Zihinsel olarak aktif kalabilmek için neler yapmalı peki? Okumak var, en başta. Bulmacalar, oyunlar, zihni çalıştıran pek çok düşünsel hobi. Yeni bir dil öğrenmek olabilir. Yeni bir enstrüman çalmayı öğrenmek gibi yapabileceğinize inanmadığınız bir şeyi yapmayı denemek, mesleğinizle ilgili yeteneklerinizi geliştirmek, ünlü düşünürlerle ilgilenip -ki bu benim en sevdiklerimden- felsefe alanına girmek. Özetle; daha önce yapmaya fırsat bulamadığımız şeyleri yaparak beynimizi de çalıştırıp aktif tutmalıyız ki, yeri geldiğinde o da bedenimiz gibi kötü sürprizler yaşatmasın...

Misal, burada ben daha önce yapabileceğime inanmadığım düşünsel bir hobi seçtim. Şiş veya tığ benzeri herhangi bir alet olmadan, sadece ellerimi kullanarak (düğüm atarak) 6 değişik renk iplikle bileklik yapabildim. V şeklindeki bu deseni oluşturmak için sağdan sola, soldan sağa uğraş verdim. Sıralamasını karıştırmadan aynı renk dizinini ve deseni oluşturmak epeyce zihin açıcıydı. Bir nevi mandala olarak da düşünebiliriz. Oturduğumuz yerde meditasyon aynı zamanda. Aynı renk ipliklerle bir çanta örüp bu modeli çantanın sapı olarak da uygulayabilirim. Neden olmasın?

Yukarıdaki bileklik kışlık iplerden ve de ilk deneyimimdi. Çok düzgün değil aslında. Mandala da öyle olmuyor muydu? Yazıya girişteki bileklik ise ikinci deneyimim. Mantığı öğrendiğime göre 2 renk kullanarak da yapabildim. Onları merserize iplerden yaptım. Yazlık bileklik oldular. Böyle işte. Sıcaklar çekilecek gibi değilken evde yapılabilecek değişik bir hobiyle uğraştım bugün.

Yan taraftaki kuşlar ne alâka derseniz, albümümdeki en sevdiğim fotoğraflardandır. Serin ve yağmurlu bir günde evin penceresinden çekmiştim. Baktıkça serinletir sanki...

Bir de ''kuş kondurmak''deyimini getirir aklıma. Üstüne kuş kondurmak: Olağanüstü, o ana kadar görülmemiş bir şey yapmak, anlamındadır. ''Üstüne bir de kuş kondursan yine de almam,'' derler hani. Komiktir.
Kuş konduranlar anlamıştır beni. Daha doğrusu; kuş kondurduğunu zannedenler:) Bilmem siz de farkettiniz mi onları?

* * *

EK: 21.06.2020

BİLGİ: Güzel bir bileklik yapmak için doğru ip ''muline tarzı nakış ipi'' olmalıymış. Yüncülerden beğendiğiniz renkte ve istediğiniz miktarda sardırıp tarttırıyorsunuz. Hem daha güzel bir örgü ve bileklik çıkıyor ortaya, hem attığınız düğümler asla gevşemiyor. Ben öyle yaptım ama ip çok ince geldi diye 2 kattan yaptım. Aslında tek kattan çok kibar bir şey çıkacak ortaya.


Bracelet Kaynak: crafts.tutsplus.com
(how-to-make-a-super-easy-friendship-bracelet--craft-282)