2021/04/16

Tekerlekli Ev Keyfi (Tiny House)

Bugünkü gazeteler salgın sürecinde kalabalıktan uzak, izole bir tatil yapmak isteyenlerin tercihini karavandan yana kullandığından, yoğun talep karşısında imalatçıların aralıksız üretim yaptıklarından bahsediyordu. Hal böyle olunca da salgın döneminde satışlar yüzde 300 artmış. 

Gerçekten de bu durum gözle görülebilir bir hal aldı. Youtube'da milyonu aşmış tıklanma sayılarıyla karavan videoları en başta geliyor kesinlikle. Bizim sokakta bile park halinde bekleyen iki karavan var şu an. Dolayısıyla hiç aklından geçirmeyenler dahi karavan niyetine girmeye başlamış artık.

Bugün o haberi okuduktan sonra gezinirken öyle bir şeye rastladım ki sanırım benim hayalimde tam olarak böyle bir şey var. 
Son yıllarda tüm dünyada popüler olmaya başlamış Tiny House diye bilinen tekerlekli mobil evlerden bahsediyorum. Bir keresinde TLC'de ''Emlak Avcıları'' programında rastlamıştım. Emlâkçılar genç bir kadını böyle bir eve götürüp içini gezdirmişlerdi ve kadın çok beğenip satın almıştı. O zaman pek önemsememiştim nedense; ama bugün gördüğüm modeller ve avantajları sonrası çok cazip gelmeye başladı bu fikir bana.

Tiny House. Tekerlekli minimalist evlerde yaşam tarzı...
(Görseller thimblehomes.com'dan alıntıdır)

Dilerseniz sabit, dilerseniz mobil olabilme seçeneği sunuyor bu evler. Her yıl başka bir turistik şehirde tatil imkânı dahilinde. Harika!

Küçücük bir alanda ihtiyacınız olan her türlü konfor mevcut. Sadeleştirilmiş bir villa yaşamı olarak düşünün. 

Doğadaki küçük bir alanda kendi evinizin keyfini doya doya yaşamak üzere...

En kullanışlı şekilde eşyalanmaya planlanmış biçimde sunuluyor tekerlekli evler

Üst katlarda genellikle yatak odaları mevcut

Yalnızca tatil için değil bu evler. Ailenizle birlikte hafta sonu kaçamağı yapmak üzere de harika bir seçenek.

Batıda tiny house köyleri, mahalleleri kurulmaya başlamış. En güzeli de, başka bir lokasyonda yaşamak istediğinizde çekici araçla taşınma olanağı sunulması.

Gerek pandemi gerekse deprem güvenliği açısından gerçekten kayda değer bir imkân bu evler.  Türkiye'de üretimi başlamış durumda. Dilediğiniz şekilde yapıp üç haftada teslim ediyorlarmış. Tanıtım vidoları aşağıda.



*   *   *


Mimar çift Özlem ve Rıdvan'ın Eski Bursa'nın içine modern bir apartman dairesi olarak konumlandırdıkları 40 metrekarelik minimalist evlerine bakar mısınız?😍👌
👏👏👏


Kalın sağlıcakla....