2021/10/27

Hayatın İçinden Sürprizler

Blog tarihine not düşmek üzere fotoğraf makinesi ile hayatın içine karıştığım nispeten maceralı bir günden, içinde ilginç karelerin bulunduğu bol görselli bir yayın bırakayım buraya. Zira bana iyi geldiği gibi okurlara da iyi geldiğini ''İstatistikler'' söylüyor. 

Dün öğleden sonrası için planladığım bir iş başarıyla sonuçlandı. Çok mutlu oldum. Yolum biraz uzundu; ama değdi doğrusu. Hazır yakınına kadar gelmişken Salı Pazarına da uğramak istedim. Hasat sonu domateslerin çok lezzetli olduğunu bildiğimden kaçırmak istemedim. Barbunyalar da öyle oluyor. Hem biraz da yeşil zeytin alıp kırma yapmalıydı. 

Bahsettiğim lokasyon Sarıçay civarı, daha doğrusu her iki yakası birden. Ana yolu aşıp pazar için karşı tarafa geçer geçmez çok ilginç bir manzara dikkatimi çekti. İyi ki fotoğraf makinem yanımdaydı. 

İki yıl öncesine kadar martıların sadece deniz kenarlarında bulunduğunu zannediyordum. Ta ki Edirne'ye gidip de Meriç Nehri kenarındaki martıları görene kadar. O nedenle Sarıçay kenarında uçuşan martılara şaşırmam beklenemezdi:)

 Martıların sofrasına bakar mısınız. Harika! 
50 metre kadar ilerideki pazarcılar ikindi kahvaltısı hazırlamışlar onlara. Başka kim olabilir?😍😊👏👏


İlginç olan kumrulardan bile ürküp kaçan kargaların martı sevgisiydi. Bir yaşıma daha girdim. 😲🎂🎊


Martılar kordonda güvercinlerle iyi anlaşıyorlar, genelde onlarla birlikte aynı yemlerin başında oluyorlardı. Bir kargayı martıyla ilk kez görüyorum. Onlarla bir arada, aynı sofradalar. 🎈🎈💖💖


Ne kadar yakın duruyorlar birbirlerine. Karga cin gibi yine. Yavru martının duyarsız hallerine bakın?😄

Kuşlar için ismi tespih ağacı ya da hint leylağı olan ve dört mevsim ayrı sunum yapan harika bir ağaç var çok yakınlarda. Onunla neden ilgilenmiyorlar? Yoksa ağaçlara konup yem yiyen kuşlardan değiller mi bunlar? Çam ağaçlarının dallarına konan karga görmüştüm; ama bence dallardaki böcekleri falan yiyordu.😖

 Sarı çiğdem zamanı. 

Sararmış solmuş yaprakların arasında baş veren ve kardelen gibi çiçekler dünyasının ezber bozan 'masalsı' güzellerinden. Umudu sembolize ediyor bence...

Bu yıl doğmuş olabilir. Ne kadar da masum bakıyor. 💞

Güneşlenen bir kediye ''Pisi pisi!'' demenin geri dönüşümü 😅😁

Prof. Dr. Yılmaz Büyükerşen tarafından yapılan Adalet Heykeli alev çalıları arasında ne kadar da güzeldi.


Parkın diğer kısımları mevsimi gelen Kadife çiçeği (Marigold) ile kaplıydı.

Dün aldığım zeytinlerin bugün soda şişesi tabanıyla kırılmış hali. En sevdiğim tür.

Dışarısı güneşliyken evin içi daha serin oluyor. Üşüyünce çabucak ısınmanın en etkili yolu 1 kupa sıcacık tarhana içmektir. Deneyin, siz de görün:)

*   *   *

 Ve...
Bir süre önce şurada bahsetmiştim. Çanakkale kent tarihinin kalbi özelliği taşıyan ve 19. yüzyıl bitimi ile 20. yüzyıla geçiş aşamasında yaşanan tarihin adeta üzerlerinden okunabildiği Calvert Ailesi ve Calvert Bahçesi ile ilgili önemli bir konuda merakımı giderdiğim bir gündü dün. Şimdilik sürpriz. Bir sonraki yazım o konuyla ilgili ve yine bol görselli olacak. İlgilenenlerin bilgisine efendim:)

Kalın sağlıcakla...