2023/02/06

6 Şubat Kahramanmaraş Depremi

Bu sabah uyandığımda dünkü tahminimin aksine her yer karla kaplıydı. Kar yağışı etkin bir biçimde devam ediyordu. Akabinde baktığım telefonumda deprem haberi ile karşılaştım ve şok oldum. Hemen TV'yi açıp depremin Kahramanmaraş'ta saat 6.30'da meydana geldiğini, 7.4 şiddetinde olduğunu ve çevre illerden hissedildiğini öğrendim. Kısa bir süre sonra da bu kez Gaziantep'te 6.5 şiddetinde ikinci bir deprem meydana gelmişti. 10 ilde hissedilen depremde 284 yurttaşımız hayatını kaybetmişti. 

Yıkılan evler, enkaz altında kalan canlar. 
Ve elbette kış şartları... Üzüntüden içim büzüştü adeta. 17 Ağustos depreminden sonra meydana gelen en büyük deprem olduğu açıklamaları yapılıyordu bir taraftan. FOX TV'nin depremle ilgili görüntüleri ekrandayken canlı yayına bir adam ve kucağında enkazdan sağ çıkarılan 4-5 yaşlarındaki küçük bir kız çocuğu geldi. Yanlarına giden kadın spiker çocuğun isminin ne olduğunu soruyordu. O kadar duygusal, o kadar yürek dağlayan bir sahneydi ki bu, ekrandaki spikerlerle aynı anda ben de ağlıyordum.


Yine canlı yayında, yardım isterken gözyaşlarına hakim olamayan Hatayspor Teknik Direktörü Volkan Demirel'in silinmez izler bırakan görüntüleri vardı. Lütfen takipte olalım. Deprem bölgesinden gelen seslere kulak verelim, yetkililerin yönlendirmelerine uymaya çalışalım lütfen. Birlik beraberlik zamanı.

 Depremde yaşamlarını yitiren vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralı insanlara acil şifalar diliyorum. Bu acı günleri en az kayıp ve hasarla atlatmamız, yaraların en kısa zamanda sarılması en büyük dileğim. 

Milletimizin başı sağ olsun...