18 Ocak 2012 Çarşamba

SSL Bağlantı Hatası

Yıllardır bilgisayar kullanırım.
Bu süre zarfında birçok teknik arızayla karşılaştım. Mümkün olduğunca kendim halletmeye, çözümlemeye çalıştım.

İki yıl önce gittiğim bilgisayar kursunun yanı sıra, önümde birkaç kelime tag'leyince açılan Google gibi koskocaman bir derya vardı ne de olsa...
Bunu yaparken kalıcı biçimde epeyce şey öğrendim.
Bilgi bilgiyi doğurdu her şeyden önce.
Fakat birkaç gündür yaşadığım sorun ilk kez başıma geldi.

SSL Bağlantı Hatası...
Blogger Kumanda Paneli sayfama bir türlü giremiyordum. Bilgisayarım, bağlantıyı sadece blogger.com sayfası ile sağlayamıyor, defalarca denememe rağmen başaramıyordum.
Blogger kimliğimi de kaybetmiş durumdaydım.
Herhangi bir hata yapmış olduğumu sanmıyordum. Düşündüğümde en çok kullandığım sayfaydı www.blogger.com
Sadece bu vardı.
Ve Google Chrome tercih eden biri olarak açılan sayfada gördüğüm şu idi:

Tarayıcı değiştirip Firefox, Internet Explorer ve Opera'yı denediğimde de söz konusu sayfa bir türlü açılmıyor, değişik ikazlar biçiminde error veriyordu.

İnternet üzerinde yaptığım incelemeler sonucu bugün kesin çözüme ulaştım.

İlk yaptığım; tüm tarayıcılarımdan önbellekleri/çerezleri silmek oldu.
Fakat bu kalıcı bir çözüm getirmedi.

Sorunun kaynağı adres çubuğundaki tek bir harften kaynaklıymış oysa. Tarayıcınız hangisi olursa olsun, error verirken sayfadaki adres çubuğuna s harfi ile gelen URL'nin (https://) s'sini siliyor, URL'nin alan adının doğru olup olmadığını da kontrol edip yeniden enter'lıyorsunuz. Hepsi bu...

https://www.google.com/........

http://www.google.com/........

Kısa sürede çözümlemek adına; başına gelmiş ya da gelecek olanların bilgisine efendim...

Teknik arızasız, sağlıklı ve huzurlu günler dilerim...
Sevgiyle...

22 yorum:

  1. Teşekkür ederiz efendim)umarım başıma gelmez))

    YanıtlaSil
  2. İnşallah gelmez..
    Çok berbat bir durum sevgili Bedişciğim. Bloguma Twitter'dan girip not bırakabildim, düşünsene :)

    YanıtlaSil
  3. Aaaa ne sinir bozucu yahu:( hedi geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun yaw insan çok sinir oluyor böyle durumlarda... neyse halletmişsin..

    YanıtlaSil
  5. Çok değerli bir bilgi, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. nurtєllα ;
    Tahmininden de öte sinir bozuyor.
    Teşekkür ederim

    Dayatılanla Yaşamak ;
    Evet, aynen öyle.
    Net bir açıklama bulamadığımdan biraz uzun sürdü. Bendeki sorun tam olarak buydu ve bu yolla kesin çözüme ulaştı.

    alizafersapci ;
    Ben teşekkür ederim Ali Bey.

    YanıtlaSil
  7. Cok tesekkurler bizlerle paylastigin icin. Dusunceli arkadasim benim. Kimbilir nasil ugrastirdi...

    YanıtlaSil
  8. güvenli internet kullanımı için https ile başlaması gerektiğini duymuştum ama böyle bir sorunla karşılaşsam bu aklıma gelmezdi büyük ihtimalle :)

    YanıtlaSil
  9. didem ;
    Of, hem de nasıl. Deli oldum çözemedikçe. Ben de sizlerden çok şey öğreniyorum Didemcim;)

    Tibet'in annesi ;
    İnsanın aklına gelmeyen başına geliveriyor böyle işte..
    Aklınızda bulunsun :)

    YanıtlaSil
  10. faydalı bı bılgı oldu zeugma tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  11. Tam bir teknolojik özürlü olarak hiçbir şey anlamadım ama yine de izninzle alıyorum. Güzel bir hafta sonu dilerim. Dostlukla...

    YanıtlaSil
  12. biricitconsungunlugu ;
    Rica ederim biricit :)

    MEHMET ;
    Est.Mehmet Bey..
    Takıldığınız bir şey olduğunda bizler ne güne duruyoruz.
    Teşekkür ederim.Size de iyi hafta sonları.
    Dostlukla...

    YanıtlaSil
  13. bana da oldu bu! olmasa daha iyi tabii çünkü ben hiç anlamıyorum bu işlerden. paylaştığın için teşekkür ederim sevgili Zeugma'm..

    YanıtlaSil
  14. Zamanla hepsini anlar hale geleceksin sevgili Ninicim.
    Herhangi bir durumda çekinmeden sor lütfen..

    YanıtlaSil
  15. Adsız6/28/2013

    Olmuyo Onu da denedim. Hala Ssl Hatası diyor. tarayıcalardan çerezleri sildim. google chrome, frefox, explorer sildim tekrardan yükledim ama yinede o sorun çıkıyor yardımcı olabilirmisiniz :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir sorun yaşayanlar için başıma geldiği halini aynen aktardım buraya...
      Çözüm olarak denediklerimi de anlattım.
      Yorumları okursanız orada da biraz bilgi var.
      Ama inanın başka ne yapılabilir bilmiyorum, üzgünüm...
      Bir bilgisayarcıya danışmaktan başka çareniz yok sanırım...

      Sil
  16. Bu yazıyı okuyarak buradaki bilgiler doğrultusunda sonuç alanlar ya da alamayanlar
    yorum kutucuğundaki ''Anonim'' tercihini kullanarak bilgi verirlerse çok sevinirim.

    Takdir edersiniz ki bu diğer ziyaretçiler için de önemli bir bilgi teşkil edecek...
    Faydalı olabilmek umut ve dileğiyle, ziyaretiniz için teşekkür ederim...
    Kolaylıklar...

    YanıtlaSil
  17. Adsız5/03/2014

    İŞE YARIYOR, TEKRARLICAKMI MERAK EDİYORUM, HEMEN DENİCEM. Bİ SORUN DA "WEB GEZGİNİ" ONU YAPAMIYORUM..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için. Çok sevindim :)
      Web Gezgini dediğiniz nedir, biraz açarsanız belki yardımcı olabilirim.

      Sil
  18. olmuyo ben denedim s yi sildim yine aynı hatayı verdi başka yöntemi varmı
    :)

    YanıtlaSil
  19. ya s yi hallediyoz şimdide web gezgini çıkıyo onasıl olcak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bu yöntem çalıştı. Yazıda da bunu anlattım zaten.
      Başkalarında da çalıştığı oldu.
      O ''web gezgini'' dediğiniz şey Yandex gibi bir arama motoru falan mı yoksa?

      Twitter yasağı sırasında yüklediğim bir program yüzünden bende de SWEETPAGE diye bir illet oluştu, bir türlü gitmiyor.
      PC'yi her açışımda tam 10 sayfa birden Sweetpage açılıyor.

      Bu türden sıkıntılar için program indirmek gerek diye okudum.
      Nette bir dolaşın bakalım...

      Sil

Yazı dışında yorumcuların düşüncelerine görüş eklemek isterseniz; yorumu yazan kişinin cümlesinin bitiminde yer alan ''Yanıtla'' kelimesini tıklayıp açılan kutucuğu kullanın.
Sevgiler... Zeugma-