2012/05/03

Çok Yönlü Blogger Ödülleri Töreni :)

Mim olayına geçmişte kalan bazı sebeplerden dolayı sıcak bakmıyorum. Hatta kapalıyım. Bunu bilenler biliyor.
Bilmeden mimleyenler olmuşsa durumu açıklıyor, kırmamak adına nezaketen gidip blogunda yanıtlıyorum soruları. Hoş buna rağmen yaranamadıklarım olmuyor değil. Hatta sırf bu yüzden bozulup kısa bir süre sonra izlemekten çıkaran nicelerini biliyorum :))
Neyse uzatmayayım...
Blog arkadaşlarımdan sevgili domatessuyu ve orkidela, her ikisi de beni aynı gün ''Çok Yönlü Blogger'' ödülüne layık görmüşler.
Kendilerine çok teşekkür ederim.
Ödül olayını; ''ödülü alıp blogun sağ tarafında gönderen kişinin linkiyle birlikte yayınlamak'' şeklinde uyguluyordum. Ama bu kez post yapıyorum.
Nedeni ise bloglardaki durgunluk. Belki bu şekilde dolaşım olur ve biraz canlılık gelir.

Kurallar şöyleymiş efendim:
1-Bu ödülü siz de 11 arkadaşınıza verin.
(Olayı kategorize edip bu sayıyı yukarıya çekeceğim.)


Beni şahane gezdiren bloglardan başlıyorum:
Benden Bizden, Bengi, Bolat, Didem'in Blogu, Esmir, İmgeleme,

Anne/çocuk + kişisel :
(Hem kendilerini hem ufaklıkları bayılarak izliyorum:)
Bir Mucizem Var(Nilhan), Derya Kuzusu(Çınar), Duru Günlerimiz(Duru), Düşlerimden İnciler(Yağız), Pamuk Prens(Tibet), Yaruze,


2-Ödül sahiplerine ödüllerini bildirin.

3-Kendinizle ilgili 7 gerçeği paylaşın.
- İnsanı ''insan'' olduğu için severim. Yaş, cinsiyet, etiket hiç farketmez.
- Hatasını anlayıp özür dileyeni hemen affeder, kendim de özür dilemeyi iyi bilirim.
- Durduk yerde samimiyetini değiştirenlerden hiç hoşlanmam.
- Terfi nedeniyle havalara girenleri, bir de bencilleri hiç sevmem.
- Kuş gribi olayı bende halen geçmeyen bir takıntı bıraktı :(
- En lüks restoranda bile içime sinerek yemek yemem (özellikle salata).
- Sildiğim bir insanı bir daha asla affetmem.

4-Ödül fotoğrafını blogunuza ekleyin.

-Not: Bu ödülü post yapmak gibi bir zorunluluğunuz yok arkadaşlar. Arz ederim.-

EK: Ödülle ilgili küçük bir araştırma yaptım. Birkaç yıldır tüm dünya bloggerları arasında dolanıyor (Aşağıda ilgili örnekler var). Dolanırken de değişikliğe uğruyor. Yadırgadığım ''teşekkür etmek'' maddesi ödülün aslında mevcut. Ama bazıları çıkarmış. Onlar bu ödülü 15 kişiye veriyor ve bu sayıyı hiç değiştirmiyor.
Kimse kırılmasın derken ben bu görevi ağzıma yüzüme bulaştırarak mı yerine getirdim, ne yaptım, bilmiyorum. Ama bir kez daha anladım ki; ne mim ne de ödül bana göre değil arkadaşlar...
http://theinterpreterdiaries.com/
http://thetruthwarrior.wordpress.com/ 


------------------------------------------------------------------------------------
EK: Bu postun üzerinden yaklaşık 3 ay geçmesine rağmen Zeugma'ya hiçbir şekilde uğramadığından ödülünü görmeyen blogların isimleri raftan alınıp depoya kaldırılmıştır.
Bu madde de benden ilave (29 Temmuz 2012).

Buradaki mim benim son mim'im olmuştur.
Bilginize efendim...



61 yorum:

  1. Değer verip cesaretlendirdiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Ali Zafer Bey.

      Sil
  2. Zeugma ,ödül almayan blog kalmadığı için çok mutlu oluyorum:)

    Bloglara bağlantı vermemde ayrı bir incelik.Ben bunu beceremedim:)

    Dışarı da yemek yeme olayı beni de yoruyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında blog yazan herkes ödülü daha baştan hak etmiştir :)

      Yine de unuttuklarım varsa beni affetsinler.
      Blogları uzun zamandır aktif olmayanlara şimdilik dokunmadım.

      Sil
  3. önce beni düşünüp sayfalarına taşıyıp anne blogları! kategorisine aldığın için çok teşekkür ederim.
    çok naziksin.
    kendinle ilgili gerçekler de seninle uyum konusunda benzerlikler mevcut.
    3. maddenin 2. paragrafıyla tamamen seninle aynı fikirdeyim. sanki burada beni yazmışsın!
    beklemedeyim:)

    bu arada blog dünyasında sevgili zeugma'da ortamı hızlandırmak için mim cevaplamış ya, bu dünyanın sonu gelmiş demektir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ne demek...
      Anne blogları kategorisinde ama sen kategorinde teksin arkadaşım.
      Adından belli değil mi: ''Babayım ben'' :)
      Hem en sona koydum ki, biliyorsun assolistler en son çıkar :P
      Beklemede olduğun neymiş?
      Kim kimden özür dileyecekmiş, anlamadım.

      Sil
  4. bu arada beni okumadığın belli oldu.)
    ben bu ödülü dün yayınladım:)
    ama gene de beni düşündüğün için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gördüm postunu, yanılıyorsun.
      Başkaları ödül verdi diye ayırmak istemedim.
      Beni ailecek takip eden bir babayı ayıramam :)
      Ben teşekkür ederim...

      Sil
  5. canım tesekkur ederım benide unutmamıssın:)
    terfı edıp yada baska nedenlerle havalanan ınsanları bende hıc sevmem bu arada,özür dilenecekse bende özür dilerim fakat bazen özür dilendiğinde yasanan seye göre yani kabul edemıyorum o olaya bağlı sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogun beni neşelendiriyor biricitim.
      Seni unutmam mümkün mü? :)

      Sil
  6. Teşekkürler ödül için. Ayy..ilk ödülüm, çok heyecanlandım bak şimdi. :)
    Ödülü kapıp kaçayım.
    Bende sizden kıskanarak, bu şekilde yapacağım. Yada ilham aldım diyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı, uğurlu olsun ilk ödülünüz o halde.
      İlham verebilmek güzel :)

      Sil
  7. Aaa mimlenmişim haberim yok :D efenim teveccühünüz :D

    hypo :D çocuk var ya işin içinde o bakımdan o kategoridesindir :D
    Birden fazla oscar göz çıkarmaz ki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anne+baba+kişisel denilebilinirdi. fazla uzatmaya da gerek yok. zeugma'dan şaşılası hareketler var bu aralar. şaşırıyorum:)

      Sil
    2. Şaşıracak ne var anlamadım hypo. Bu postu neden yaptığımı açıkladım yukarıda. Dolayısıyla mimlere yine kapalıyım, değişen bir şey yok.

      Ayrıca bana göre mim başka ödül başkadır.

      Sil
    3. Hypo, gidip başlığı değiştiriyorum hemen...

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    5. hypo, neden sildin yorumunu.
      Ben sildim zannedecekler :)
      Sen yanlış bir şey söylemedin. Değiştirmem gerekiyordu o başlığı gerçekten.

      Sil
    6. Nilhan, teveccüh falan değil.
      anne/çocuk'ta ilk akla gelenlerimdensin.
      Esprilerin de çok hoş:)

      Hakemlik ettiğin için teşekkür ederim.
      Bu hypo her şeyi yanlış anlıyor.
      Aslında onu bu başlıkta bir kategoriye ayırsaydık :))
      ''Alınganlar kategorisi'' örneğin:))

      Sil
  8. Ödül,hakeden kişiye gitmiş.:)
    Sanalda olsa mutlu ediyor insanı Zeugmacım başarılarının devamını diler bende ayrıca teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrucuğum teşekkür ederim iltifatların için :)
      Bilmukabele canım...

      Sil
  9. Zeugmacım,
    Teşekkür ederim.Hatırlanmak güzel şey..
    Sevgiler çookkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.
      ''Hatırlanmak'' demeyelim ona. Blogunu ve izlenimlerini zevkle takip ediyorum..
      Benden de sevgiler, çok..

      Sil
  10. Nitelikli yazılar yazan ve yaptığı işleri ciddiye alan insan için blog yazmak da önemli bir emek gerektiriyor ve dolayısı ile simgesel de olsa bu anlamda blog yazarlarının pek çoğu da 'ödülü' bir teşekkürü hak ediyor. Her zaman, her yazıya 'yazılana' yorum yapılamasa da ya da yapılan her yorumun niyeti veya objektifliği bilinemez/tartışılır olsa dahi!.. Özgür düşünceye, yapılan işe ve tercihler(imiz)e göre seçimler yaparak; birbirimizden çok şeyler öğrendiğimiz, sorguladığımız ve bizleri düşünmeye sevk eden ve hayatlarımıza çok farklı tatlar katan blog dünyası iyi ki var!.. iyi ki varsınız!..varız!..

    Ödüller bahanedir bir anlamda önemli olan güzel niyetler ve değerli paylaşımlardır!. Tebesssüm ettirebilmektir birbirimizi ve her şeye rağmen hayata gülümseyebilmektir:) Değer verdiğin ve bloglardaki 'isteksizliği' cesaretlendirerek renklendirdiğin bu ödül için teşekkür ederim sevgili Zeugma...ve bende kırmızı bir karanfil bırakıyorum sana, bu nazik ödülüne.:)

    Esenlikler, sevgiler dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözlerine harfiyen katılıyorum sevgili Esmir.
      Artı; blog yazmak bir özgürlüktür, bir güçtür.
      Sistemli bir şekilde organize olunduğunda yaptırım olarak da inanılmaz sonuçlara taşıyabilecek bir güç.
      Hepimiz birer köşe yazarıyız aslında kendi gazetelerimizde.
      Keşke bunun kıymetini bilebilsek.
      Sesimizin dünyanın her tarafına, binlerce, yüz binlerce kişiye ulaşabilmesi ihtimali çok heyecan verici aynı zamanda.

      Çok zarifsin. Kırmızı karanfil için teşekkürler ediyor, sevgiler gönderiyorum ben de...
      Dostlukla...

      Sil
  11. terfi nedeniyle şekil değiştiren, hatta kraldan çok kralcı kesilenler bana hep aiskhylos'un sözünü hatırlatır: "gücü yeni elde eden sert olur"
    teşekkür ederim, yakında yazacağım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aiskhylos'un bu sözü ne kadar da uygun sahi o duruma.
      Teşekkür ederim, sayende yeni bir şey öğrendim.
      Hiç unutmam artık :)
      Sevgiler...

      Sil
  12. Zeugma'cım blog dünyasında vazgeçmeden her zaman okuduğum -okuyacağım bir kaç kalemden birisin. Her ne kadar bu aralar terk-i diyar eylemiş bir blogger olsamda gönlümdeki yansıman hep böyle.

    Blogumu paylaştığın için çook teşekkür ederim.Çok zarifsin :)

    Şu elim bir rahatlasın uslu ve iyi bir blogger olacam ben de ...O zaman seni ve diğer müptelası olduğum blogger arkadaşlarıma geri dönüş yapacağımdır.

    Burdan adaşım Esmir'e de el sallıyor selam ve sevgilerimi iletiyorum ki az sonra kendi blogundan da bir ceee diyeceğim.


    Sevgi ve öpücüklerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın...
      Sen de benim için; birlikte beş yıl devirdiğim, hem kendini hem blogunu çok sevdiğim güzel yürekli bir kız kardeş oldun her daim.

      O ne demek öyle? Sen hep ''iyi ve uslu'' idin ki zaten :)
      Nasıl rahat ediyorsan ve mutlu olacaksan öyle devam et lütfen Nursencim.

      Sevgiyle öpüyorum...

      Sil
  13. Aaaa ödül almışım :) Efendim çok teşekkürler. Anne-baba kategorisinde değil de gezi kategorisinde olmak da ayrıca mutluluk.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazik ziyaretiniz sayesinde blogunuzla yeni tanıştım. Okuduğum kadarıyla gezi ağırlıklı ve çok güzel bir blog.
      Küçücük bir bebeğiniz var ama onu da yanınızdan ayırmadan yurt dışı gezileri yapmanız harika!
      Sevgiler...

      Sil
  14. Ay ay ay, çok mutlu oldum!! :) Hem de şahane gezdirenler arasındayım, bu daha da sevindirici.. Çok teşekkür ederim. Keyifle takip ettiğim bir blogger'dan bu ödülü almak ayrıca güzel. Layık olmaya çalışacağım, hatta hemen harekete geçiyorum: gel seni Sevilla'ya götüreyim Zeugma'cım.:)
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama çok doğru bu. Az bile söyledim.
      Oturduğumuz yerden şahane gezdiriyorsun Hindistanlara İspanyalara kadar. Hem de görülmesi gereken en önemli yerleriyle...
      Ya İstanbul'daki aktiviteler, sergiler?
      O tabloları tıklayınca sanki önümdeymiş gibi resmen:)

      Sevilla uçağına yetişeceğim en kısa zamanda:)
      İyi ki varsın!
      Teşekkürler, sevgiler İmgeciğim...

      Sil
  15. Zeugmam teşekkür ederim canım.Bugün ödüllerim çiftleşti ,şımardıklığım arttı.ödül alınca şımarıyorum ayıptır söylemi :)
    Saolasın canım benim , yüreğine sağlık.samimiyet olayına katılıyorum bu arada , hiç anlamam o tarz insanları :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim İlknurcuğum. Şımarmazsın sen, bilirim :)
      Diğer blogun da çok güzel senin.

      Durduk yerde samimiyetini değiştirip afallatanlardan bahsediyorsun.
      Birdenbire resmiyete dönen, sonra bakmışsın yeniden samimi olma çabalarında. Onların adı: Samimiyetsiz samimiler. Yanar dönerler...
      Bir beklentisi olup gerçekleşmeyenler.

      Sil
  16. Teşekkür ederim efem beni layık gördüğünüz için
    benim için büyük bir onurdur bu ödülü elinizden almak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim efendim.
      Sizin gibi bir öykü yazarı daha nice ödüller hak ediyor.

      Sil
  17. Ödül için teşekkür ederim, beni ihya ettin sevgili Zeugma. Aldığım bu ödülü buradan, tüm blog arkadaşlarıma dağıtmaktan zevk duyarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.
      Okumayı çok sevdiğim bloglardan birisin. Her defasında yeni bir şey öğrendiğim yazı ve paylaşımların için ben teşekkür ederim sevgili Hektor.

      Sil
  18. Teşekkür ederim, bende ödülümü aldım, içimden geldi bende yazdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi ettiniz. Teşekkür ederim :)
      Çınar'ın sarmaları nefisti bu arada.
      Sevgiler...

      Sil
  19. Efem gözümden kaçmış bu mim olayı okudum ama kendi ismimi atlamışım yahu :) bu nasıl iştir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, öyle olmuş. Gezi bloglarına sonradan eklediğim isim hiç olmadı.
      DY iyi bliyor. Sizi atlamam mümkün değil :)

      Sil
  20. Canım Zeugma,
    çok incesin, teşekkür ederim^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.
      Bir sonraki postu görüp bunu görmemene üzülmüştüm nini.

      Sil
  21. Zeugma,

    İnanmadığın şeyi sırf laf olsun diye yazmadığını, etik, içten ve objektif olduğunu bildiğim için bana bu ödülü vermiş olmandan dolayı gerçekten çok sevindim. Çok yüreklendirici oldu.

    Postun bence amacına ulaşmış, hiç öyle eline yüzüne bulaştırmamışsın.


    Sevgimle,

    Bu Benim Yolum / Bengi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bengi..
      Blogunu keyifle izliyorum gerçekten. Bilgilendirmelerin ve kaliteli görsellerinle gezdirirken yaşatanlardansın.
      İyi ki varsın, iyi ki paylaşıyorsun...

      (Lâkin postların her seferinde Reader'a düşmüyor. Seninle birlikte birkaç kişi daha var böyle. Sık sık linklerinizden kontrol etmem gerekiyor dolayısıyla.)

      Çok sevindim yüreklendirici olduğunu duyduğum için.
      Ve beni çok iyi anlamışsın, teşekkür ederim. İnanmadığım şeyi elbette ki laf olsun diye koymam oraya. Tabii ki bu listenin içinde ağır basanlar yok değil. Ama sonuçta hepsi ayrı bir renk ayrı bir güzellik. İzlediğim kim varsa bir şekilde çabalıyor, emek veriyor, paylaşıyor. Herkesin yeri farklı.

      Elime yüzüme bulaştırma olayı ise şöyle sevgili Bengi:
      Bu ödüllerin çıkış noktaları itibariyle kuralları var hani.
      O kurallara göre sevdiğin bir sürü kişi içinden onların belirledikleri sayıda kişiyi ayıracak ve gidip kapılarını çalacaksın. Yetmezmiş gibi ''Huu!! Ben sana ödül veriyorum bak. Bunu post yapacaksın. Yaparken de benim linkimi vereceksin. Artı; teşekkür edeceksin bana.'' diyorsun resmen :)) Bunları yapmak bana zor geliyor. Nitekim maddelerin çoğunu değiştirdim ya da budadım :))
      Bir de geçmişte yaşadıklarımı koy üzerine. Örneğin ilk sıraya koyduğun kişinin ruhu bile duymaz seni. Ya da;
      ''Beni neden 6.sıraya koydun?''
      ''Bana neden vermedin?''
      ''Beni yine unutmuşsun?'' diyenler. Vb vb vb..

      Kimseyi kırmak istememe bu yüzden. Alfabetikal sıra da o yüzden.
      Hepsinin üzerine ''Acaba adlarını buradagördüler mi?'' var bir de..

      E, şimdi elime yüzüme bulaşmamış mı ama? Sıkıntı yapmamış mı?
      Bunları buradan açıklıyorum ki, ileride kaynak olarak göstermem gerekebilir :)

      Sevgilerimle...

      Sil
  22. Hiii!Ne güzel ne güzel sözler ve inan ne mutluluk verici benim için.Hepsine bilmukabele diyorum.

    Sevgilerimle ve öpücüklerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seni sevgiyle kucaklıyor ve öpüyorum :)

      Sil
  23. Yahu benden öğrensen öğrensen 1- Huysuzluğu 2- aksiliği öğrenirsin.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenmeme gerek yok ki. Yeri geldiğinde dünyanın en huysuz ve aksi insanı olurum ben :)

      Hem ben sizi öyle tanımıyorum. O dedikleriniz gibi olanları espri amaçlı konuşuyorsunuz. Yalan mı ama? :))

      Sil
  24. Zeugma'm, kendinle ilgili yedi gerçeği okurken seni neden bu kadar çok sevdiğim ve yakın hissettiğimi bir kez daha görmüş ve anlamış oldum; hepsinde kendimi buldum :))

    Seni okurken kendimi mutlu hissediyorum çünkü insanı düşünmeye sevkederken bile bunu öyle bir ustalıkla yapıyorsun ki yormuyorsun,sıkmıyorsun,baskı altına almıyorsun.Kısacası iyi ki varsın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyledir, inanırım. Senin gerçeklerinde de ben kendimi buluyor ve çok şaşırıyordum, biliyorsun Zühreciğim :)
      Tavuk gribi tehlikesi geçeli yıllar oldu; ama ben yumurta ya da tavuk kullanacağım zaman hâlâ eldivenle çalışıyorum :))

      Seni mutlu hissettirebilmek beni öyle mutlu eder, öyle onore eder ki anlatabilmem mümkün değil.
      Çok teşekkür ederim bu değerli sözlerin için sevgili Çoban yıldızım...
      Sevgiyle öpüyorum seni...

      Sil
  25. Zeugma'cim cok tesekurler. Benimle ilgili gercekler soyle,

    1- Irademi her zaman sonuna kadar kullanmaya calisirim, kolay pes etmem.
    2- Duzenliyimdir. Daginik bir oda ve masada oturamam, rahat edemem.
    3- Spor yapmak ozellikle kosmak hayatimda en fazla zevk aldigim seyler biri. Kendimi cok guclu hissetiriyor hem manevi hem fiziksel.
    4- Ilk 10K (10 km) kosumu tamamladim. Kendime inancim artti.
    5- Senin blogunu okumaktan cok keyif aliyorum. Hem duzeyli hem cesitli konularda hem akici yaziyorsun. Dolayisi ile okumak inanilmaz hosuma gidiyor. Her yazinda yeni birseyler ogreniyorum.
    6- Belli etmesemde cok cabuk kirilirim. Inanilmaz duygusal ve sulugozluyumdur.
    7- Hayatimda anneannem en fazla sevdigim ve deger verdigim ornek aldigim takdir ettigim insanlardandir.

    opuyorum arkadasim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didemciğim, kendinle ilgili gerçeklere hiç şaşırmadım.
      Çünkü kafamda oluşan imajın aynen böyleydi :)
      Anneannem benim de hayatımda yer almış en değerli varlıktı. Ama artık yok :(
      Beni onurlandıran 5. madden için çok teşekkür ederim. Ben de sayende Amerika'yı keşfediyor, büyük bir keyifle ve merakla takip ediyorum blogunu.

      Ben de seni öpüyorum arkadaşım!
      Teşekkürler ve kocaman sevgiler....

      Sil
  26. çok çok teşekkür ederim zeugmacım:) çok mutlu oldum:)Nasılsın?umarım iyisindir.sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu olduğuna sevindim Sanemciğim.
      Hayata yetişmeye çabalıyorum. Umarım sen de iyisindir.
      Sevgiler..

      Sil
  27. Öncelikle ödülün için tebrik ederim ve beni unutmadığın için çok teşekkür ederim.
    Evet haklısın bloglarda oldukça durgunluk var, bende bu çarkın içinde bocalayıp duruyorum. Gitmekle kalmak arasında gidip geliyorum da!
    neyse böyle ara ara buralarad dalmakta iyi oluyor diye oyalanıp duruyorum işte.
    Yedi gerçeğin neredeyse benimde yedi gerçeğim olduğunu okuduğumda yanlız olmadığımı gördüm:)
    Ödülümü en kısa sürede postla yayımlamaya çalışacağım, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı bocalama bende de var.
      Ama tamamen vazgeçmek iyi bir şey olmaz. Bunu sakın yapmayın!
      Ödülü post yapıp bayrağı dalgalandırma fikriniz sevindirdi beni.
      Teşekkürler ve sevgiler benden...

      Sil
  28. Ahanda ben ödül almışım haberim yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güle güle kullan ödülünü sevgili Sazanım...
      Çok yönlü balığım benim :)

      Sil