2014/01/21

İçerik Hırsızlarını Google'a Şikayet Etmek

Son birkaç gündür yaptığım araştırmalar sonunda bloglardan içerik çalma olayının sandığımdan çok daha korkunç boyutta olduğunu öğrendim ne yazık ki.
Özellikle de bazı fırsatçıların, yazar yazısını sitesine ekler eklemez çalmayı alışkanlık haline getirdiğini öğrenmem şok etkisi yaptı. Bu demek oluyor ki yazı index almadan çalınıyor, hırsız yazının indexini sahibinden önce alıyor.
İşin en kötü tarafı da hem siz hem siteniz Google'ın nazarında ''içerik hırsızı'' konumuna düşüyorsunuz. Ne yaparsanız yapın yazının size ait olduğunu kanıtlayamıyorsunuz artık. Siz bir hırsızsınız. Gel de saçını başını yolma!

Bu arada; arama motorlarında en başlarda görünebilme amacı güden içerik hırsızlarının ayrıca ''reyting hırsızı'' diye adlandırıldığını da öğrendim..

Hırsızlık korkunç bir şeydir. Kanunen suçtur. Haysiyetsizliktir, ahlâksızlıktır. Sahibinin haberi olmadan sinsice girip hiçbir yerden bir şey alınmaz. Akla hayale gelmeyen iğrenç amaçlarla kullanılmaz.
Söylenecek o kadar çok şey var ki daha...
Öyleyse ne yapıyoruz? Bu işlere olağan ve sıradanmış gözüyle bakıp elimiz kolumuz bağlı beklemiyoruz...
Öncelikle çok temkinli olmamız ve sık sık tarama yapmamız gerekiyor.
Bir önceki yazımda bazı arkadaşlar taramanın nasıl yapıldığını sordular, yazılarımın çalındığını nasıl farkettiğimi.
Arkadaşlar, bunun için programa bile gerek yok. Yazılarınızın sadece başlığını aratsanız yetiyor bazen.
Ama siz en iyisi içeriğinizde art arda geçen birkaç cümleyi kopyalayın ve Google'da aratın. Bu kadar basit...

Ve ne kadar çabuk farkederseniz o kadar iyi. Sakın ola ki girişte bahsettiğim o berbat duruma düşmeyin. İçeriğinizin indexini hırsızlara kaptırmayın. Bunu başardığınızda Google yardımınıza koşuyor, merak etmeyin.
Daha önceden bildiğim haliyle bu iş biraz uzun sürüyordu; ama şimdi öyle değilmiş artık.
Sadece içeriği çalan sitenin linkini vermeniz, şikayet etmeniz yeterli.

-Hırsız efendiler sayesinde öğrendiğim bilgileri aktarmaya devam ediyorum-
Biraz zaman alıyor; ama içerik hırsızları spam olarak nitelenip Google tarafından arama motorlarından kesin kaldırılıyor.
Eğer sitenizden toplu olarak içerik çalınmışsa (bu ben oluyorum) şanslısınız.
Çünkü şikayetiniz çok daha kısa sürede değerlendiriliyor.
Şimdi, Google'ın bahsettiğim webspam raporunu vereceğiniz Web Yöneticisi Araçları sayfasını tıklayın lütfen.
Orada söylenenleri uygulamadan önce Chrome Webspam Report Uzantısını eklemeyi unutmayın.

İşte bugün 50 yazımın birden hem bendeki hem hırsızdaki linkini tek tek girerek rapor verdiğim Google'ın muhteşem hizmeti.
Uygulama sırasında, yani formu doldururken herhangi bir sorunuz olursa yanıtlarım mutlaka.
Spamlardan, hırsızlardan uzak, iyi bloglamalar dileğiyle, sevgiler...

EK: Bir de burada yine Google Support'a ait çok kapsamlı bir yardım sayfası var.

Görsel:buradan
E, hadi hırsız efendi, ne bekliyorsun? Bunu da çalsana!

***************************************************************************
VE ARADAN 3 AY GEÇMEDEN ALINAN MUTLULUK VERİCİ SONUÇ (Tıklayın Lütfen):
Bu Bir Teşekkür Yazısıdır: THANKS GOOGLE SUPPORT!

19 yorum:

  1. merhaba sitenizde iletişim formu bulamadım.Bir konuda istek de bulunacaktım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba..
      Yorumculara (bazen biraz gecikse de) tek tek yanıt verdiğim için iletişim formu kullanmıyorum.
      İsteğinizi buradan belirtebilirsiniz. Benim açımdan sakınca yok.
      Sizin için de yoksa ve yazarsanız yanıtlarım. Belki başka yorumcular da katkıda bulunabilir.

      Sil
    2. Özel soru sormak isteyenler için bir iletişim aracı kullansanız bence iyi olur.Tabii siz bilirsiniz.Form olmadığından yazıyla alakasız olacak ama sizinle röportaj yapmak istemiştim.Düşünür müsünüz?

      Sil
    3. Sizin bu sözlerinizden sonra bir araştırma yaptım. Blog yazanların, websitesi olanların iletişim aracı kullanmasının iyi olduğu, hatta gerekli olduğu pek çok yerde yazılmış. Arkadaşların çoğu kullanıyor. Zaten Blogger da gerekliliğine inanıp gadgetler arasına birkaç ay önce ''YENİ'' diyerek bu hizmeti sunmuş. Oradan ekledim bakalım. Sidebar kısmında fazla yer tuttu; ama bir müddet denemekte fayda var.
      Röportaj teklifi için teşekkürler. Kendim de röportajlar yapan biri olduğuma göre bu soruya ''Hayır'' demek nezaketsizlik olur kanımca. Ama şu ara olmazsa sevinirim.

      Sil
  2. Ezberden işi yapıp bunu da kopyalayıp yayınlıyormuş. Ne komik olur ama.. Sanmıyorum ki okuyor yazıları. Okusa okusa bir iki tanesini okumuştur. Forumlarda şahit olmuşumdur bu duruma. oKunmadan eklendiği bariz belli olurdu.
    İnşaallah bir daha yaşamazsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, aynen, ezberden iş yapıyor. Yazılardan biri dolandırıcılarla ilgiliydi. Kopyaladığı içeriklerde ne anlatılıyor haberi bile yok. Çünkü beyindeki hücreler sadece çalma çırpma, hırsızlık üzerine çalışıyor. 50 yazı hortumlamaya odaklanmış iğrenç bir beyin!.
      Teşekkür ederim. İnşallah..

      Dedim ya,

      Sil
  3. ben de tek tük görüyordum ama bu denli olduğunu bilmiyordum. :/
    hemen ben de kontrol edeceğim, geçmiş olsun ve teşekkürler bu güzel post için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merveciğim, okuduğun bölümde ''Blog Yazma'' dersi olduğunu senden öğrenmiştim...
      Teoride öğrendiklerinizin yanında bak, pratikte neler yaşanıyormuş...
      Konrol etmeyi ihmal etme bence de..
      Teşekkür ederim. Umarım yazı işine yarar...
      Sevgiler...

      Sil
  4. Zeugma tek tek tarat tarat bitmez ya. Kısa yol yok mu??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar uzun sürmüyor.
      Tüm yazılarını tarasan 2 saati bulmaz.
      Kısa sürede tarayan programlar var sanırım; ama hiç gerek yok. Zaten bulunuyor.

      Sil
  5. Blog linklerimizin sonuna tr gelmiş, hayırlı olsun.Çok sevdim :)
    http://anfaengerwriter.blogspot.com.tr/

    Umarım izleyiciler widgeti o yüzden ve kısa süreliğine çalışmıyordur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi yazını okuyunca 'tr' uzantısını fark ettim Zeugma'cığım..
      Bilgi en büyük hazinedir.. Hampadan hırsızlıkla uyanıklık yapıp kazanacağını sanan yanılır!. Hele ki günümüz teknoloji çağında bilişim dünyasının geldiği noktada, artık hiç bir şey sır değil!.. kim kiminle ne konuştu, ne söyleyip yazdı.. nereye neyi hortumladı!..

      Ne sanal ortamda ne de reel yaşamın içinde (emeğimizi, paramızı çalan) HIRSIZ/ları İSTEMİYORUZ!.
      Varlıklarını tespit ettiğimiz an şikayet etmek ve gereğini yerine getirmek hepimizin sorumluluğu olmalı. HIRSIZA GEÇİT YOK!

      Verdiğin ayrıntılı bilgiler için teşekkürler canım.
      Sevgilerimle..

      Sil
    2. Bilgi ne kadar çoğalır, insanlar ne kadar bilinçlenirse HIRSIZ'ların rahatı da o kadar kaçacak,
      akılları(!) başına gelecek, kendi kazdıkları kuyulara eninde sonunda düşeceklerdir Esinciğim. Ağzına sağlık!
      Teşekkürler benden, sevgiler...

      Şimdi buradan Blogger'la ilgili bir bilgi daha paylaşıyorum...

      Blogumuzdaki ''İzleyiciler'' vb gadgetler çalışmıyor, uyarı mesajı görünüyorsa şunları yapıyoruz:

      -Kumanda panelinden Ayarlar-->Temel’e tıklıyor, Yayıncılık başlıklı sayfada görünen blog adresimizde küçük bir değişiklik yapıp Kaydet'e basıyoruz.
      Örneğin ben adresimin sonuna ''s'' getirip ''anfaengerwriters'' yapıp Kaydet'tim. Ve bloga bu adresle giriş yaptığımda İzleyiciler gadgetimin geri geldiğini gördüm.
      -Sonra yine Yayıncılık sayfasına geri dönüp, oradaki ''s'' yi atarak blogumu eski adresine getirdim ve Kaydet'tim. Sorun kalıcı olarak ortadan kalktı.


      Ancak Twitter ve Facebook butonlarımdaki sıfırlanan rakamlara henüz çare bulamadım...

      Sil
  6. Aynı hırsızlık face de başıma geldi, şiirimi paylaşım yapan bir dosttan başka bir şiir sitesi çalmış. Uğraşı, tehdit
    sonunda sildirdim. Toplumsal aymazlık had safhada, sonumuz hayrola... dostlukla

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun...
    İnsanın canını feci sıkıyorlar.
    Dediğiniz gibi toplumsal aymazlık.
    Fotoğrafını ve adını kullanma yoluyla insanların kimliğine bürünenler de var.
    Hiç de azımsanmayacak sayıdalar.
    Tek tek uğraşmak gerekiyor ve bu çok kötü.

    YanıtlaSil
  8. Umarım başımıza böyle şeyler gelmez de şikayet etmek zorunda kalmayız. Sana da çok geçmiş olsun tekrar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ara birkaç blogger daha yaşadı bunu. Toptan içerik kaldırma olayı,...
      Tabii duymadığımız daha niceleri var.
      Eninde sonunda silinecekler de, tutunabildiğimiz kâr diyor ahlâksız yaratıklar!

      Sil
  9. Çok teşekkürler canım öncelikle Chorme report uzantısını ekledim . Şikayetimi ben de aynı yolla verdim inş. doğru yapmışımdır:) 12-13 tane yayın linki eklemiştim. benim blogum neredeyse tamamını kopyalamış sayfa, ee benim 800küsur yayınımı tek tek link yazmaya ben üşendim:(( tekrar başvuru yapıp biraz daha ilave edeyim bana oradan ilgileneceklerini fakat çok sayıda şikayet olduğunu ancak mahkemelik bir durum da öne çekeceklerini bildiren mail atmışlardı.
    Ben bir kez daha başvurayım.
    Tekrar çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınlarınızın hepsini mi çalmışlar???!!
      Benim toplam 50 yazımı çaldıkları için hepsinin linkini kopyaladım. Hem bendeki linki hem hırsızdaki linki girdim. Sanırım siz de öyle yapmışsınızdır. Google Sport başvurunuzu incelemeye aldığında zaten farkedecektir durumu. Bence hepsini rapor etmenize gerek yoktur. Yalnız 3 ay kadar bekledim ben. Hırsız siteyi arada kontrol ediyordum. 3 ayın sonunda askıya alındığı sayfayla karşılaştım vee çokk mutlu oldum.
      Bu yazının en altına verdiğim linki tıklarsanız görseliyle birlikte detaylar var. Dilerim siz de sonuç alır ve Google Sport için bir teşekkür yazısı hazırlarsınız.
      Rica ederim, ne demek. Yardım talebimle ilgilendiğiniz için asıl ben teşekkür ederim Hatice Hanım. Sevgilerimle...

      Sil