2020/11/28

Balıkçı Kedi

İskelede canlı balık satan balıkçıların başından kediler hiç eksik olmaz, bilirsiniz. Balık almaya gelen insanların ve balıkların arasında dolanıyor gibi yapar, arada kovaların başına geçip ya da karşısına sıralanıp masum bir şekilde canlı balıkların oynaşmasını izlerler uzun uzun.

Bugüne kadar hiçbir kedi görmedim ki kendini tutamayıp ya da nefsine yenik düşüp o kovalardan birine patisini soksun. Balık araklayanını, kovayı devirenini de görmedim. Sanırsınız sadece bakmaya gelmişlerdir oraya.

Öyle bir ''Yoo. Ben balık yemem. Sevmem ki,'' hali. Bir vurdumduymazlık ki sorma gitsin. Yok böyle şaşılası, hayran olunası bir sabır:)

Bayılırım onların bu hallerini incelemeye. Çaktırmadan fırsat kollamaktadırlar aslında. Hayır, hayır. Öyle değil. Hani balıkçıların her birinden her an sürpriz bir parça gelebiliyor. İşte o ''muhteşem'' anı bekliyorlar.

Atılan o balık, daha havadayken güçlü bir mıknatıs etkisi gösterip tüm kedileri havaya sıçratarak üzerine çekiyor. Ve yere bile düşmeden kapanın elinde kalıyor. Böyle anlarda akrobatik hareketlerle başrol oynayan kedilerin çoğu uçuş esnasında birbirine giren patileri sayesinde gazi olmuştur zaten. Durum gözlerinden birini kaybetmeye kadar varmıştır. 

Neden canlı balık müptelası oluyor ki kediler? Balıkçıların başında beklerken daha önceden etrafa dökülmüş balıklarla ilgilenmeyen kim bilir kaç kedi gördüm ben. Sanırım hepsi yapıyor bunu. Bunca sıkıntı, bunca sabır neden?

Önceki gün gördüğüm bu kedi çok şaşırttı beni. Anlaşılan ''Sabır da bir yere kadar. En iyisi ben balıkçılara yardım edip gözlerine gireyim,'' demiş ve kendini bu kısır döngüden kurtarmış:) Arka kısımdaki poşetlerin başındaki yardımseverliğe bakar mısınız? 

Poşetçi geldi hanıım! Ver oradan bir poşet abi! 😂😂

 Az sonra sadece ona mahsus ödül geldi tabii. Sudan henüz çıkmış, kıpraşan, capcanlı bir zargana. 

Bizimki ne yapacağını bilemedi önce. Hemen karşıdaki çimli alana götürdüğü balığı ağzından kurtulmaya çalıştığı için yiyemedi bir türlü. Yere düşürdü en sonunda. Hareketsiz kalıncaya kadar birazcık oynadı onunla çimlerin üzerinde. Emeksiz yemek yoktu. Ne de olsa alnının teriyle kazanmıştı o balığı. Lezzeti bir başkaydı...

Koronadan bahsetmek istemiyorum bu ara. Hafta sonunuz biraz olsun keyifli başlasın istedim.
Kalın sağlıcakla...

 
* * *

Balıkçı ve kediler:)


                                   Bu kediler de direkt balıkçı teknelerini bekleyen türden:)