2024/02/18

Nusret Mayın Gemisi Geliyor!

Gördüğüm ilk bahar çiçeğini hemen buraya taşımam gerek diye düşündüm. Gözümün önünde dursun. Her yıl bunu yapmaya çalışıyorum. Bizim caddenin erkenden açan badem ağacında hiç kıpırtı yokken, üzeri bahar çiçekleriyle kaplı bu ağaç hem sürpriz hem sevinç vesilesi oldu benim için. 

İlk kez farklı bir sokakta badem ağacı çiçeklenmişti. Çok şaşırtıcı ama, üstelik oldukça rüzgârlı bir köşedeki apartmanın bahçesindeydi. Ellerimde yere bırakmak istemeyeceğim alışveriş çantaları ve poşetler vardı. Dolayısıyla, çiçekleri elimdeki telefon malzemelere karışarak ve biraz uzaktan, yani epeyce zorlanarak çektim ama olsun. Ne de olsa baharın habercisi bu harika çiçeklerin morallere takviye olduğu kesin, hatta bilimsel.

14 Şubat'ta rastladığım, Nusret Mayın Gemisi'ne ait iskeledeki hareketlenme ve heyecan dolu görüntüler. ''Nusret'i evine getirmişler'' diye düşünüp öyle sevindim ki!

Oysa bugün gemi falan yoktu orada. Demek ki gördüğüm o gemi sağ tarafta görülen platformu getirmiş, vinçler falan onun içinmiş. Zaten Nusret'e pek benzemiyordu; ama ben ''Taşıma esnasında zincirlediler galiba'' diye düşündüm. ''Derviş'in fikri neyse'' meselesi. Amma takıldım ben bu konuya sahi. Neyse, anladım ki Nusret yakın bir zamanda yuvasına geliyor. Gerisi önemli değil. Çanakkale Deniz Zaferi yaklaştı ne de olsa.

Dört mevsim açan güneş çiçekleri (Euryops Pectinatus) kupkuru bir ağacın altında insanın içini ısıtıyor. 🌻🌻


Biraz da boğazın karşısındaki güzelliklere odaklanmalı. Devlet Güzel Sanatlar Galerisi olarak hizmet veren ve Eski İngiliz Konağı ya da Madam Hettie’nin Evi olarak da bilinen Necip Paşa Köşkü'ne mesela. Piri Reis haritasına, büstüne ve gemisinin metalden betimleniş tarzına...

Piri Reis büstünün ön ve arka kısmı, yanı başındaki yuvarlakta mozaik taşlarla oluşturulmuş haritası.


14 Şubat
Kordondaki güvercinlere martılar ve kargalar da dahil oluyordu ve çok güzel anlaşıyorlardı. Lakin bu yıl tek karga olmadığı gibi martılar güvercinlere pek de rahat vermiyor.  Bir yıl diğerine benzemez oldu. Ne mevsimler, ne ağaç veren çiçekler, ne de deniz kuşları aynı.


Bugün hava oldukça soğuk olmasına rağmen epeyce kürekçi vardı yine denizde. 


İçlerinden bazıları hayli acemiydi. Bu spora yeni başlamış, ancak gözü kara olanlar. Bir müddet izledim; ama yüreğim ağzıma geldi.

İyi pazarlar...✋😊


* * *

👆
(23 Şubat 2024)

*   *   *