2023/12/30

2023'ün Son Günlerinden

Yeni yıla saatler kaldı. Buraya bir şeyler yazmak lazım azizim. Neredeyse on gün oldu. Son üç yıldır ilk kez bu kadar ara verdim ve yine o hiç sevmediğim döngünün içine girdim: Arayı ne kadar çok uzatırsan canın o kadar çok yazmayı istemez.  

Giriş için yeni yılı sembolize eden bir görsel koyup çektiğim son fotoğraflar eşliğinde çalakalem yazmaya devam edeyim. Çok da uzatmaya gerek yok bence. Ülkenin gündemi öyle sık değişiyor ki bazen hangi olay daha önce gerçekleşti karışıyor. Ancak, 23 Aralık hiç unutmamak üzere yüreğimize kazınan bir tarihti. Pençe-Kilit Harekâtı bölgesinde 12 şehidimiz vardı. Kelimelerimiz tükendi. 12 kahraman, 12 evlat, 12 ocak, 12 ana, 12 baba, 12 yâr, yüreğimize saplanan kor gibi 12 hançer...

İsrail'i boykot etmek adına sık sık yağmacılık ve zorbalık saldırılarına maruz kalan Starbucks'ta 23 Aralık'ta şehitlerimiz anısına asılmış olan bayrak henüz indirilmedi.

Tam karşıda bir hareket vardı. Dikkat edildiğinde teknelerden biri batmıştı. İki balık adam arada bir dalıp bir şeyler çıkarıyorlardı. Hava o kadar soğuktu ki, üşüyerek ve ürpererek 5 dk. kadar izleyebildim ancak.

''Martılar ki sokak çocuklarıdır denizin,'' demiş ya Can Yücel. 
Ne müthiş bir betimleme ama. 👌

Bu fotoğrafları dün çektim. 28-29-30 Aralık'ta 11.00-19.00 saatleri arasında İskele Meydanı’nda açılan ve yılbaşına özgü el yapımı eşyalar ve aksesuarlarla dolu bu özel pazara Yılbaşı Tasarım Pazarı adı veriliyor. Sergilere biraz baktım güzel işler vardı, ancak daha ilk sorduğum kadın fotoğraf çekilmesine izin vermediklerini söyleyince hevesim kırıldı. Ne var ki bunda? Kopyasını çıkaracak halim yok. Katbekat güzelleri YouTube'da, Pinterest'te var zaten. O yüzden, diğer sergilere detaylı bakmak gelmedi içimden:)

Örneğin şu kadın ''Ya arkamdan fotoğrafımı çeker de örneğini çıkarırlarsa,'' demiş mi? Her yer örnek zaten. Çinli (ya da Japon) kadının plastik siperliğine bakar mısınız? Bu kış güçlü ve uzun süren bir omicron varyantı dolandığı söyleniyor sürekli. Kalabalık yerlerde ben de maskemi çıkarıp takmaya başladım.

Örneğin pazara çıktığımda bile mutlaka maske takıyorum. Sağlık için, mevsimi gelen kumkuattan faydalanmayı unutmamalı. Çok uzun süre tezgâhta olamıyor çünkü. Taze hurmayı ise hep almak istiyor fakat son anda vazgeçiyorum her nedense.

Bu mevsimde melki mantarı günleri saklı. Diğer adı Kanlıca mantarı. Kilosu 150 TL'den 80 TL'ye düştü yeni. Amanın görüntüye bakın. Her tarafı küflenmiş gibi ürküten bir hali var; ama millet kapış gidiyor. Ben ise satın alan kişilere ağzım açık, hatta korku içinde bakıyorum. 😱

Benjamin ağacının üst dalları tavana dayanmak üzereydi, budadım. Yan dal yapmaya durdular :) Kış günü ağaçların çoğu kupkuruyken evde yemyeşil bir ağaç görmek güzel şey. Bir de yeni yıl süsü asmaya uygun olsaydı şahane olacaktı.

Şuraya bir sarı şeker bırakma vakti...

Geçenlerde kağıt ipten ördüğüm bu minik çanta telefon kılıfı. Tlf yere düşerse fazla zarar görmesin diye. Düşmekten bir hal olan önceki telefonun başına gelmeyen kalmamıştı çünkü :(

Bu da 2+2 gözlü para+kimlik kartı cüzdanı. Buna da uzunca bir sap ördüm. Bazen kabanın içinde boynuma takıp kullanıyorum. O çantayı aç, şunu ara, bu cüzdanı çıkar demeden sadece bu şekilde alışverişe çıkıyorum. Olağanüstü bir rahatlık. Üstelik düşürme, kaybetme tehlikesi sıfır.

Şu dört kediden en üstte görünen anneleri, biliyor musunuz? Bir yaşıma daha girdim. Üç yavrunun üç ayrı renkte oluşu ayrı şaşırtıcı. Müzisyenleri de sürekli dinleyen bir kedi var, Bob misali. Genelde gitar çantasının içinde oturuyor. 

Bu yayın vesilesiyle yeni yılınızı kutlar, ülke olarak sağlık, mutluluk ve huzur dolu nice yıllara hep birlikte yelken açmamızı, en çok da tüm bu dileklerin mutlaka gerçek olmasını dilerim.

*   *   *      


Dün Twitter'da 29 Aralık'ı Atatürk’ü Anma ve Bedevi Tokatlama Bayramı olarak ilan edenler oldu. Bence cuk oturdu. 29 Aralık gecesi milletimizin birlik beraberlik içinde reset attığı gece olarak da tarihe geçti.

ATATÜRK yoksa TÜRKİYE de yok! Biz de yokuz, maç da yok! 

En sevdiğim tweet ise aşağıda.
Atamızı ve müthiş karizmasını izlemeye doyamıyorum. 💗💗💗


- Paşam maç iptal olmuş.
 - Çocuklar nasılmış? 
- Dönüyorlarmış. 
- ...🙂
Tweet Via @ResimliHafiza