2023/12/20

Mucizevi Keçe İğneleme Tekniği

Pazartesi günü İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü'nün önünden geçerken içeride bir sergi olduğunu fark ettim. Tamamen tesadüf eseri. Kültür ve Turizm Bakanlığı Keçe Sanatçısı Hande Sümer Yıldırım öncülüğünde gerçekleşen bir keçe sergisiydi bu. 

Keçe çocukluğum demekti benim için. Küçük bir çocukken arastadan geçerken keçe sanatına gönül vermiş yerel ustaları ve çalışma tarzlarını izlemeye bayılırdım. Hâlâ gözümün önündedir. Bugün aynı ustalardan son birkaçının mesleğe aynı tarz devam ettiğini de biliyordum.  

Hava buz gibiydi. Yetişmem gereken bir yer vardı. Ancak, bu sergiyi es geçmem mümkün değildi. Girdim hemen içeri. Aman Allahım, içerideki eserler tam bir sürpriz oldu benim için. Gözlerime inanamadım. Sergideki tüm eserlerin keçeden oluştuğu inanılacak gibi değildi. 

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tasarım Bölümü mezunu Hande Sümer Yıldırım'ın, Hande Sanat Keçe Atölyesi öğrencileriyle birlikte iğneleme tekniği kullanarak keçe ile çalıştıkları portreler ve hayvan baskılı özgün çalışmaları geleneksel keçe sanatını aşmış, bambaşka bir boyuta girmişti. Hande hanım ve öğrencileri kelimenin tam manasıyla mucizeler yaratmışlar. Kendilerini bir de buradan kutluyorum. Ellerine sağlık her birinin...











İğneli keçeleme, yün ve özel keçe iğneleri kullanılarak arzu edilen figürlerin şekillendirilmesini sağlayan yaratıcı bir zanaat, sadece birkaç malzemeyle muhteşem tasarımlar yaratmanıza olanak tanıyan basit ama çok yönlü bir teknik. Pançlayarak keçeleme (Needle felting) adı verilen bu yöntemle genellikle hayvan figürleri ya da dekoratif nesneler tasarlanıyor. Kısa kesilen yün keçe şeritler keçe fırçası üzerinde çoklu iğnelerden oluşan özel panç kalemiyle istenilen şekil elde edilinceye kadar iğneleniyor. 
Bu arada, 12-20 Aralık tarihleri arasında gerçekleşen serginin bugün son günü olduğundan çektiğim fotoğrafların neredeyse tamamını buraya aktırdım.


Kalın sağlıkla...✋😊