2024/01/20

Beril Anılanmert ve ''SUNAK'' Sergisi

Dün, epeydir merakla beklediğim Prof. Dr. Beril Anılanmert’in ''SUNAK'' adlı sergisinin açılış günüydü. Öğlen saatlerinde seramik müzesine ulaşmıştım bile. Tarih tamamdı, ancak serginin açılış saatinin 16.00 olduğunu gözden kaçırmışım. Önce üzüldüm; ama oradaki yetkililerden biri sanatçının o an eserlerin sergilendiği üst katta olduğunu, kendisiyle görüşebileceğimi, dilersem yukarıya çıkabileceğimi söyleyince kulaklarıma inanamadım. Bana bu fırsatı sunan beyefendiye minnettarım gerçekten.
Çağdaş seramik sanatımızın mihenk taşlarından biri olan Beril Hanım son derece güler yüzlü, ışıl ışıl, elleri öpülesi bir hanım. Alanında bir koca çınar. Ancak, eserlerinin önünde bir fotoğrafını çekmek için şahane bir fırsat yakalamışken; heyecandan olsa gerek, bunu unutmuşum:(
1963'te İzmir Amerikan Kız Koleji’nden mezun olan, 1968'de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde yüksek lisans yapan Anılanmert, 1968-2005 yılları arası Mimar Sinan Üniversitesi'nde öğretim üyesi olarak görev yaparken 1976 yılında ''doçent'', 1989 yılında ''profesör'' ünvanı aldı. 2007-2019 yılları arasında ise Işık Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde başta Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölüm Başkanlığı olmak üzere idari görevler yaptı. Lisans / Lisansüstü Çağdaş Seramik Sanatı diploma projelerini yönetti.








Açtığı yirmi üç kişisel sergisi ve 100'ün üzerinde grup sergisi katılımı olan Beril Anılanmert, ulusal ve uluslararası yarışmalar, workshop, sergi ve konferanslar düzenleyen, yurt içi ve yurt dışı programlara konuşmacı, jüri üyesi olarak davet edilen, radyo ve televizyon programlarında yer alan çok yönlü bir sanatçı. 




Japon hükümeti bursu ile gittiği Japonya’da sertifika programı ile araştırmalar yapan, sanat ve eğitim üzerine makaleleri bulunan Anılanmert, aynı zamanda Uluslararası Seramik Akademisi (IAC) üyesidir (Cenevre / İsviçre).