2024/07/03

Gelincikten Yapılmış Gelin


Çocukluğumdan hatırlarım. Anneannem bana gelincikten bir gelin yapmıştı. Çok kısa bir sürede; ama şahane bir gelin. Elime alıp hayretle ve hayranlıkla bakakalmıştım. Daha sonrasını hatırlamıyorum. Bir daha da aynı şekilde yapılmış bir gelincik hiç görmedim. Hatta ''Gelincikten yapılmış alelade bir gelincikti belki. Görünce çok şaşırıp çok mutlu olduğum için zihnime şahane bir gelin olarak kazınmış,'' diyerek son kararımı vermiştim. Zaman içinde gelincik çiçeği gördüğüm vakit gelin yapma deneyimlerinde bulunmadım değil. Emin olduğum tek şey duvağın kırmızı olduğuydu. Bir de kırmızı taç yaprakların arkaya doğru döndürüldüğünde duvak olduğu. Bu verilerle ortaya bir türlü güzel bir gelin çıkaramıyordum. Kim bilir, belki gerçekten de çocukluğumdan kalma bir hayaldi gördüğüm.

Aradan yıllar, yıllar geçti. Ve bugün! Çocukluğumun gelincik çiçeğinden yapılmış kırmızı duvaklı şahane gelini karşıma çıkıverdi! Zihnime kazınmış olanın aynısıydı. O kadar şaşırdım ki anlatamam. O nedenle bugünün tarihini buraya yazmak suretiyle o hayalin hayal değil, tümüyle gerçek olduğunu not düşmek istedim. 
(Soldaki gelincikler @esinakan)
Sonra ne mi oldu? İçimi kaplamış olan çocuksu heyecanı bir türlü atamıyordum. Daha birkaç gün önce içinde gelincik çiçekleri bulunan bir yeşil alan görmüştüm. En iyisi yürüyüş saatini öne alıp hemen dışarı çıkarak biraz gelincik toplamaktı. Güneşin batışını bile beklemeden çıktım evden. Fakat kocaman bir daire çizerek yaklaşık 1 saat yürüyüş yapmama rağmen hiçbir yerde tek bir gelincik bile göremedim. Anlaşılan gelincik mevsimi iyice sona ermiş, tamamen kaybolmuşlardı. Araziler sararmış, hatta geçen gün fotoğrafladığım nohut ekili alanın hasatı bile yapılmıştı.

Bir tane bile gelincik bulamamak şaşırtıcı biçimde gerdi beni. Sararmış bitkilerden vazo için bir aranjman düşünmüştüm geçenlerde. ''Biraz sarı otlardan birazcık da reçel yapmak için şu sahipsiz ağaçtaki ham incirlerden toplayayım da zihnim dağılsın,'' dedim. Dediğimi yaptım. Sözün özü; benim gelincik çiçeğinden şahane gelin yapma hayalim bir sonraki bahara kaldı. 

 Bence siz de ''O şahane gelin 24 saniyede nasıl oluşturulur?'' öğrenmek istersiniz.
👇 

Demek ki gelinciğin adı bu yüzden gelin-cik. 😊👰

Video: @dizii_film