22/10/2024

Hande Sümer Yıldırım - Bir Yüzüm Keçe

Cumartesi hem alışveriş yapmak hem yağışsız ve mis gibi serin geçen sonbaharın tablolara taş çıkaran manzaralarla bezeli son günlerinin keyfini biraz daha yaşamak amaçlı uzun bir yürüyüşe çıktım. Kordondan şehre deniz havası alarak yürürken karşı hatta bulunan Devlet Güzel Sanatlar Galeri'sinin dış duvarında asılı şu afişi görüp merak içinde o tarafa geçtim.

Somut olmayan kültürel miras taşıyıcısı ve aynı zamanda Kültür ve Turizm Bakanlığı Keçe Sanatçısı olan Hande Sümer Yıldırım'ın portre eserlerinden oluşan ilk kişisel sergisi "Bir Yüzüm Keçe"nin duyuru afişiydi gördüğüm. 

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sahne Dekor ve Kostüm Bölümü mezunu Hande Hanım'ı 2023 Aralık ayında yine böyle bir tesadüf sonucu rastladığım karma sergisi ile tanımıştım. 

Hande Sanat Keçe Atölyesi öğrencileriyle birlikte iğneleme tekniği kullanarak keçe ile çalıştıkları portreler ve hayvan baskılı özgün çalışmalarını hayretle ve hayranlıkla incelerken keçeden yapılmış olduklarına inanamamıştım. Son derece hoş ve güler yüzlü bir hanım olan Hande Yıldırım’ın yetenekli ellerinden çıkan portre eserlerden oluşan "Bir Yüzüm Keçe" adlı sergisinin açılışını 1 gün farkla kaçırmıştım yine. Her bir portreyi uzun uzun inceleyip başından ayrılamadım. Keçeye adeta can veren inanılmaz bir sanattı bu. Bazı portrelerin canlı insan gibi görünmelerine çok az kalmıştı.

Vali Doç. Dr. Ömer Toraman, Belediye Başkanı Muharrem Erkek ve İl Kültür ve Turizm Müdürü Çağman Esirgemez tarafından gerçekleştirilen etkinliğin açılışında saten kurdele değil, kırmızı keçe ip kesilmesi fikri harikaydı:) Hande Sümer Yıldırım'ın ilk kişisel sergisi olan "Bir Yüzüm Keçe" 18 - 27 Ekim tarihleri arası Devlet Güzel Sanatlar Galerisi'nde ziyaretçilerini bekliyor.
 
Sevgili Hande Hanım'a çekim için bir kez de buradan teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyorum:)


@handesanat - Açılış


Videoda 0:30-0:33 arası Hande Hanım'ın açılışta giydiği kendi eseri elbisesi.








 "Bir Yüzüm Keçe" adlı harika serginin 27 Ekim Pazar gününe kadar ziyarete açık kalacağını bir kez daha yineliyorum. 



Sağlıcakla kalın...