2008/11/22

Yalnızlık Nedir?


Bazen başbaşa kaldığımız yalnızlığımızdan garip bir biçimde korkarız. Onunla başa çıkamamaktan, sonuçlarından...
Öylesine bir korkudur ki bir türlü söküp atamayız içimizden. Ve bu duygu gitgide tüm benliğimizi sarmaya başlar, panikle kendimizi aslında her yanı yalnızlıklarla kaplı devasa kalabalıkların içine atmak isteriz. Peşimizde yalnızlığımızı sürükleyerek...

Ama çocukluğumuzdan beri korktuğumuz, yalnızlığa dair öğretilmiş ve kalıplaşmış yargılar, dev kalabalıklar içinde bile, onun kaybolamayacağı gerçeğini görmemize büyük bir engeldir.

Özümüzde, temelimizde vardır yalnızlık. Her insan yalnızdır. Yalnız doğmamış mıdır, yalnız ölmeyecek midir? Yalnız yaşamaktayız o devasa kalabalıkların içinde bile...
Yapayalnız...

Yalnızlık sadece bize özgüdür, insanın varlığıyla özdeşiktir. Kendimizle başbaşa kaldığımızda tanıyıp sevmemize neden olan müthiş bir duygu, bize bahşedilmiş bir armağan aslında o. İşte bu yüzden yalnızlığı kabullenip onunla bir arada yaşamayı öğrenmemiz, onu sevip aynı zamanda bir ihtiyaç olduğunu bilmemiz gereklidir.

Yalnızken ruhumuz ne kadar da özgürce nefes alır ve can bulur hiç farkettiniz mi ?Kimi zaman da bitmek tükenmek bilmeyen isyanlarımıza, acı dolu haykırışlarımıza, içimizi yakan sızıların eşliğinde gelen gözyaşlarımıza,hayallerimize ev sahipliği yapar. İç hesaplaşmalarımız yalnızkendir.

Ruhumuzun insana mahsus tüm duyguları özgürce yaşadığı anlarda hep yalnızlığımızla başbaşayızdır. Dolayısıyla ruhlarımızı bedenlerimizde taşıdığımız sürece, yalnızlığımız da beraberimizdedir.
Öyleyse yalnızlıktan duyulan bu gereksiz korku neden ? Ondan bir çaresizlik varsayımı biçimde korkmak, kaçmak ve onu yok sayma çabaları niye?

17 yorum:

  1. Kendi adıma söylemem gerekirse: kendimi sevmiyorum,muhabbetimden hiç hoşlanmadığım için de kendimle başbaşa kalmak istemiyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Zaten aslında yalnızlık diye bir şey yoktur, bunu da yazında belirtmişsin. Yalnızlık denilen şey kişinin kendi benliğiyle kalmasıdır. Bu durumda bile teorik olarak iki kişi olunuyor, değil mi ?. Tüm ömrümüz boyunca birisinin gelip, hayatımızdaki ışığı yakmasını bekleyip, bizi içine düştüğümüz yalnızlıktan kurtarmasını bekleriz, genelde olmaz :). Bu arada ek bir dilbilgisi kuralı vereyim; nokta, virgül gibi işaretlerden sonra bir boşluk bırakılır efendim.

    Yalnızlıklığın ne olduğunu en iyi anlatan kitap Peyami Safa-Yalnızız'dır. Hâ bana göre gelmiş geçmiş en iyi Türkçe romandır. Dünya edebiyatı içinde ilk ona girer. Ben ona resmen aşığım durumu yani :)

    YanıtlaSil
  3. Biz seni çok seviyoruz ama ;( ;(

    Neden hep böyle yapıyorsun godsycim ?
    Muhabbetine doyulmayan birisin,bi kabul ettiremedik ya..Ufff..
    Daha dün lezizi bir pizzacıya benzetmemiş miydi herkes seni sayfanda ?

    Valla ben evi en çok yalnızken seviyorum.Birileri ayağıma dolaştı mı evi bile sevmiyorum.
    Her zaman değil ama..
    Arada arkadaşlarla paylaşım gereksinimi vardır elbet:)

    YanıtlaSil
  4. Hoşgelmişen bay bilmiş:)
    Yani,Muhteşem İnsan Miraç,

    Kim demiş,nerede demiş,noktalama işaretlerinden sonra bir boşluk bırakılacağını ya yine ;( ;(
    Valla ben tam tersi,boşluk olursa kapatıyordum üstelik :)) Ciddiyim..
    Kaç haftadır bilgisayar kursuna gidiyorum hafta sonları,daha orada da öğretmediler..
    En iyisi bi zahmet gel buraya sebebini yaz olar mı? :))
    Sen de pek eski kitaplarla haşır neşirsin ama ya..
    Peyami safa okuyan kaç kişi kaldı,desem dellenir misin acaba :DD
    Bu kitabı bulup okumadan da duramayacağım yalnız.Pek merak ettirmişsin sayın yazar:)
    Ama yalnızlıkla ilgili genel görüşlerimiz aynı.
    Yalnızlığım ve ben..İki kişiyiz demek..Güzelmiş ya:)

    YanıtlaSil
  5. doğarken ikizinle gelebilirsin dünyaya
    ya da ölürken sevdiğinle de ölebilirsin.sen sadece sen istediğin zaman yalnızsın

    vuuaşşş neler saçmalıyorum ben böyle yaa:)

    YanıtlaSil
  6. İkizinle doğarken yanyana doğarsın..
    Ama yine yalnızsındır aslında rebellon :)

    O anda haberin var mı yanındakinin ikizin olduğundan:DD

    Yalnızlık paylaşılmaz,paylaşılsa yalnızlık olmaz..
    Özdemir ASAF

    Bu nasıl ama?

    YanıtlaSil
  7. yalnızlığı bedensel ölçülere hapsetmek yanlış, insan hoşlanmadığı biri yanında kendini yalnız HİSSEDER! görünürde yalnız değildir, sohbette edebilir, ama ruhaniyesi yalnızdır..
    insanın hayatının her evresinde yalnız kalabilme ihtimali var ve bu çok büyük % lerle ortalıkta geziniyor.. bu değerlerin bilincinde olup insan neden mutlu olmaya çabalamaz kendiyle..
    sular kesilir, sen dahil herkes bunun bilincindesinizdir, kimse dert etmezken sen dert yüklenip tepinirsen kendine zarar vermekten, canını sıkmaktan başka bişey geçmez eline..
    örnek çok oturmamış olabilir, ama mecburiyetlerimizi iyi analiz ederek ona göre hareket edebilirz bence..
    kendini sevmeyen, kimseyi sevemez..
    çok güzel açıklamışsın kasımpatım, yüreğine sağlık arım balım abılam :D:D

    YanıtlaSil
  8. İki insan birbirini yalnız bırakabilir. İki yalnız birbirlerini kurtaramaz yalnızlıktan.
    Yalnızlık: Gelişi doğumunki gibidir, iki kişi ister. Gidişi ölümünki gibidir, bir kişi ister.
    ÖZDEMİR ASAF
    Peki bu nasıl ama? :p :)
    Ben de yalnızlığı sevenlerdenim ama uzun soluklu olmaması kaydıyla...

    YanıtlaSil
  9. yazmak istersen senide mimledim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. bu yazıyı okuduktan sonra, 4 yıl önce tavsiye edilen ama okuyamadığım bi kitap geldi aklıma. onu alıp okumalıyım. adam gibi adam olan nadir hocalarımızdan biri yazmıştı.
    Modern İnsanın Yalnızlığı
    Mustafa Özodaşık

    bu kitap sanırım senden biraz daha farklı şekilde anlatıyo yalnızlığı ama bakalım, okuyup görücez :)

    YanıtlaSil
  11. Yine çok güzel bir yazı olmuş zeugma,güzel noktalara deginmişsin ve bence çagımızdaki insanların çogunun derdi diyebileegimiz kendini yalnız hissetme konusuna deginmişsin..Bu yazını okumadan önce tamda bende sıkılmış ve kendimle başbaşa iken bu yazıya denk gelmek gayet güzel bir tesadüf oldu :)

    Bence insanların yalnızlıktan korkmasının 2 nedeni var : 1) İnsanların kendisi ile barışık olmaması 2)İnsanların kendisini dinlemesi ve ertelemesi hep geçiktirmesi sonucunda kendisi ile başbaşa kaldıgında hepsi ile birden yüzleşip kendini dinlediginde zamanın geçmesinden dolayı bu tarz buluşmaların anlamsız gelmesi..

    Son yorumum biraz karışık oldu ama idare edin artık :)

    burda yorum yapan diger arkadaşlarında güze tespitleri var ve bahsedilen Peyami Safa ve Mustafa Özodaşık kitaplarını okumak niyetindeyim..

    sevgilerimle,
    Leon

    YanıtlaSil
  12. yalnızlığım,

    benim en yakın dostum

    aynadaki gözlerim

    YanıtlaSil
  13. şu yorum penceresine yorum bırakıyorum.

    demek ki yanlız değilim

    insanlar paylaştıkları bir şeyler olduğu sürece yalnız değildir bence...

    bu değerler ne olabilir?
    aşk
    sevgi
    bilgi
    deneyim
    para
    ........

    YanıtlaSil
  14. @ Sevgili Semeciğim,
    Sana her geçen gün biraz daha şaşmaktayım.Şu yazdıklarına ,tespitlere bakıp da hayran kalmamak,onay vermemek mümkün değil..
    Bazen senin 19 yaşında olduğuna inanasım gelmiyor.Harikasın sen ya :)
    Övgülerin için de teşekkürler..

    @ Sevgili Chaoticciğim;
    Özdemir Asaf'ı beğenme ve yalnızlık konusunda da tamamen hemfikir olduğumuzu görüyorum..
    Yalnız uzun soluklu olmasını istemediğimiz yalnızlıklarımızı sevdiğimiz, değer verdiğimiz insanlarla bölmeliyiz,öbür türlü pek çekilmez ;)

    @ Sevgili ''içimden geldiği gibi'';
    Ne yazık ki MİM'lere kapalıyım.
    Bir bayram günü bu kararı aldım ve birkaç arkadaşıma bunu uyguladıktan sonra artık dönmek için artık çok geç.Çok ayıp olur onlara.
    Bloguna hemen gelip detay vermiştim zaten;)
    Çok teşekkür ediyorum canım:)


    @ Sevgili stickman,
    ''Modern İnsanın Yalnızlığı
    Mustafa Özodaşık ''
    hiçkimse'nin önerdiği kitap'tan sonra bu kitap da okunacaklar listeme girdi.
    Teşekkür ederim.Önerini dikkate alıyorum ;)

    @ Sevgili leon,
    Demek tam da yalnızlıktan sıkılmışken rastladın bu yazıya..
    Bu da yalnızlıktan kurtulmak için insanların birbirlerini görmesi gerekmediğini ispatlıyor bize.
    Bak kaç kişiyiz şu an :))

    @ Sevgili Ferkul,
    Yazdığın o iki dize çok doğru ama yine de ürpertti beni ne hikmetse :)

    @ Sevgili oksijen,
    Öncelikle hoşgeldin,
    Dersler çok yoğun olmalı.Seni anlayabiliyorum.
    Kimya Mühendisliği zor bir alan ve senin ek bir sürü uğraşın var.
    Dolayısıyla yalnız olabilmen ,yalnız kalabilmen hiç mümkün görünmüyor.
    Yorum yazarken bile:))
    Teşekkürler ve çalışmalarında başarılar..

    YanıtlaSil
  15. Yalnızlık..
    Yalnızlık..
    Yalnızlık..
    Bazen ruhun daralır, kendi kendini yersin.
    Yeterki kalbiniz yalnız kalmasın..

    YanıtlaSil
  16. Evet, bazen...
    Sürekli olsa bunalıma ya da depresyona girilecekmiş gibi duruyor.

    Kalp yalnız değilse hiçbir yalnızlıktan bahsedilemez zaten Kaan..

    YanıtlaSil