12/10/2024

ÇOMÜ Kent Fest 2024

ÇOMÜ Tıp Fakültesi öğrencileri  | ÇOMÜ Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik ve Cam Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Ergün Arda

Bugün Halk Bahçesi’nde iki gün sürecek olan ÇOMÜ Kent Fest 2024 etkinliğine uğrayıp standları gezdim biraz. Valilik, Belediye ve ÇOMÜ'nün ev sahipliğinde gerçekleşen ve Çanakkale Ticaret Borsası ile sponsorların büyük katkı sağladığın etkinlik, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'ne yeni gelen öğrenciler için oryantasyon* kapsamındaydı. 


Söyleşi, konser, oyun, dans gösterileri, seramik sanatları, müzik, yarışma, gastronomi alanlarında gerçekleşmekte olan etkinliğin yanı sıra üniversitenin farklı alanlardaki öğrenci kulüpleri, koordinatörlükler ve spor birimlerinin yaptıkları çalışmalar da kent halkıyla buluşmaya açılmıştı.

En aktif olanların başında Tıp Fakültesi öğrencileri vardı. Gülümsediğimi görünce ''Tansiyonunuz ölçelim mi?'' dediler. Biraz düşündüm önce. Çok şekerdi her biri ve çok heveslilerdi. Olmaz diyemedim. Lakin azıcık yüksek çıktı. Halbuki her gün ölçüyorum. 12-13'ten yüksek çıkmıyordu hiç. ''Biraz hareket ettiyseniz'' falan dediler. Sonradan düşündüm de, oraya kadar hiç dinlenmeden 5.000 adıma yakın atmışım. Herhalde ondandır diye düşündüm sonra ama kafama takıldı yahu...

Fen Fakültesinin kavanozlardaki irili ufaklı yılanları epeyce dikkat çekti.

Şehir halkına festivale katılmaları çağrısında bulunan Rektör Prof. Dr. Cüneyt Erenoğlu'nun açılış konuşmasında belirttiği gibi amaç elbette yeni öğrencilerin üniversite iklimi ve ortamıyla bütünleşmesi kadar şehir ile bir araya gelmesi idi. Meteorolojinin yağmur uyarılarına rağmen tek damla yağmur düşmedi. Hava güneşli ve oldukça güzeldi bugün. Ortam ise muhteşem!

Bu yılın mayıs ayında 18'incisi gerçekleşen Liselerarası Popüler Müzik Yarışması birincisi Ali Haydar Önder Anadolu Lisesi etkinliğe harika müzikleriyle eşlik ederken... 💫



*oryantasyon: yönlendirme yapmak, kılavuzluk etmek