2024/08/21

''Bana Yardım Et, Tehlikedeyim'' İşareti

Kanada Kadın Vakfı, koronavirüs krizi sırasında aile içi şiddet vakalarındaki artış nedeniyle mağdurlar için görüntülü görüşme esnasında sessizce yardım çağrısında bulunmak üzere bir el işareti oluşturmuştu. Bu işaret kişinin sıkıntıda olduğunu sessizce ifade etmesi ve birinin kendisiyle güvenli bir şekilde iletişime geçmek istemesini sağlıyordu.

Avuç içi kameraya bakacak şekilde el yukarı kaldırılır. Başparmak avuç içine yerleştirilir ve diğer parmaklar başparmağın üstüne kapatılır. İşaretin gösterildiği videoda, bir kadının görüntülü görüşme sırasında arkadaşından muzlu ekmek tarifi istediği, konuşmaya devam ederken sağ elini kaldırıp saçlarını geriye attığı ve elini aşağı indirmeden konuşmaya devam ettiği sırada parmaklarıyla sinyali gizlice verdiği görülüyor. Arkadaşı yardım çağrısını fark etse de arka planda görünen kişinin dikkatini çekmemek için konuşmaya doğal bir şekilde devam ediyor. Alt yazıda ise "İstismara uğruyor ve dijital bir iz bırakmadan yardım çağrısında bulunuyor," ifadesi yer alıyor.

Kadın Vakfı internet sitesinde "Yardım İşareti"nin bir kişinin sessizce yardıma ihtiyacı olduğunu ve birinin güvenli bir şekilde kendisiyle iletişime geçmesini istediğini göstermesine yardımcı olabilecek basit, tek elle yapılan bir işaret olduğunu belirtiyor. İlk kez Twitter'da paylaşılan video, o zamandan bu yana yüzbinlerce kez retweetlendi. 

Aşırı sıcaklar ve ülke genelindeki ekonomik kriz birleşince koronavirüs salgınındaki krizden daha beteri yaşanmaya başladı. İnsanların ruhsal durumları epey sıkıntıda. Dolayısıyla ülkemizde başta aile içi olmak üzere şiddet ve öldürme olayları görülmemiş biçimde artmaya başladı. Tacizci ve tecavüzcüler de...


Kanada'daki vakıf şöyle diyor: "Bu işareti bir aramada görürsem, gidip o kişiyle güvenli bir şekilde görüşmem gerektiğini bilirim. Onlara sadece 'Ben sizin için buradayım, sinyali kullandığınızı gördüm. Bunun ne anlama geldiğini biliyorum ve desteğe bağlanmanıza yardımcı olabilirim' mesajını veriyoruz." 
İşareti kullananlara potansiyel bir tacizcinin yanında korkularını dile getirmek zorunda kalmamaları için ''evet-hayır soruları'' sorulması da öneriliyor. 



 📍  ''Bana yardım et!" anlamındaki bu evrensel el işaretini öğrenin. Arkadaşlarınıza, gruplarınıza iletin ya da bloglarınızda paylaşın. Sizin de başkasının da hayatı kurtarılabilir. İşareti kullanan kişi gördüğünüzde ise hemen 112'yi arayın!