2024/08/18

Geçen Haftadan İşler Güçler

En son kurban bayramında tatlı yapmıştım. Üzerinden iki ay geçmesi lazım ki yeniden yapmaya kalkışayım. O da küçük boy borcamla olmalı. Yoksa ipin ucunu kaçırmak işten bile değil. Geçen gün internette rastladığım şambali tatlısı.

Başka şehirleri bilmem ama şambali bu bölgenin sokakta satılan ve pek sevilen ünlü tatlısıdır. Görüntüsü bile cezbeder; ama onca senedir hiç alıp da yemişliğim yoktur. Bu tatlı revaniye benzemekle birlikte yapımı oldukça farklı. Bir kere içine yumurta katılmıyor. Sadece irmik, yoğurt, birazcık şeker, kabartma tozu ve az karbonat.

Tarif nefisyemektarifleri.com' da o kadar methedilmişti ve deneyenler o kadar güzel sonuçlar almışlardı ki ölçüleri yarıya indirerek ben de denemeye karar verdim. Sonuç hiç abartısız mükemmel ötesi. Revani tariflerinin genelinde irmiğin yanı sıra un da olmasına rağmen şerbetlendiğinde irmikler tamamen yumuşayamaz. Ama bu tarifte un yok. Sırf irmikten yapılmasına rağmen yumuşacık, mis gibi, inanılmaz leziz.

Şerbetli tatlılarda ne kadar azmedersek edelim hazırlanan şerbet mutlaka artar. Hazırladığımız tatlının her yanına işlemez. Yani tatlı şerbeti çekmez. Bu tarifte o durum yok işte. Şerbet artmıyor. Çünkü her milimetrekare şerbetleniyor. Yaptığınız o mis gibi şambali adeta ağzınızda eriyor. 
Of ki off... Yok böyle bir lezzet! 😋😇💫

Dün yaptığım domates soslarım. Geçen seneden kalan 10 kavanoz var. O nedenle bu kadarcık. Pandemi zamanı ibrem şaşmıştı çünkü. 2022'de yaptıklarımı da 2023'de kullandım. 2023'tekilerin yarıdan çoğu bu yıl için haliyle. Sağ taraftaki elimden hiç düşmeyen müthiş serinleticim reyhan şerbetim. Günde 2 bardaktan aşağı içmez oldum. Stres dahil vücut için sayılan faydaları o kadar gerçek ki.

Çekirdekten büyüttüğüm evdeki limon fidesinin görüntülerini büyüme periyodunu kontrol etme amaçlı buraya almaya karar vermiştim. 3 limon çekirdeğinin 3'ü de kısa bir sürede filizlenmiş, hatta minik birer fide olmuştu. Ancak iki tanesi 15 cm'den daha fazla büyüyemedi ve elimde tek limon fidesi kalmıştı. Yılbaşı gecesi 3 yaşını bitiren bu fidenin yapraklarıyla birlikte büyüyüp 1 metreyi geçtiğini; ama ince bir oklava biçiminde sadece yukarı doğru büyüdüğünü fotoğraflayıp şurada anlatmıştım. 

İyi ki yan komşuyu saksıdaki limon fidesini bahçeye nakil yaparken görmüştüm. Onun fidesi de tıpatıp öyle olmasaydı sadece yukarı uzamış o yapraklı dal parçasını kesin çöpe atacaktım. 6 aya kalmadan neredeyse her yaprağın altından birer filiz uzandı ve kısa sürede atak yapıp kocaman, gür bir ağaç haline geldi o fide. 

Gözlerimle gördüm ve umutla bekledim. Bakar mısınız, benim limon fidemdeki her yaprağın altından da filizler görünmeye başladı. Üstelik o filizler çok hızlı büyüyorlar. Oklava gibi gökyüzüne yükselmeyi bırakan, gayet sağlıklı bir limon ağacı yolda. İşte o küçük fidanı ağaca dönüştürecek muhteşem sonuç. 😇🙏

Ağaçta açan iki güzellik gelsin şuraya. Beyaz ağaç hatmisi ile ilk kez gördüğüm şahane ağaç menekşesi.

Olmazsa olmazım. Sürekli çiçek açan görüntüsüyle içimi de açan acı biberlerim :)

*   *   *

@juliencohen
Vivaldi yazımda en altta yer verdiğim, Paris'teki Vivaldi Restaurant'ta keman çalan bir gençle düet yapan Cohen, Vivaldi 4 Mevsim-SUMMER'ı bu kez  Roma Havaalanı'nda 10 yaşındaki Koreli minik Yeonah Kim ile çalıyor. Uyum yine harikulade! 
💫💫💫