2024/06/23

Oradan Buradan, İşler Güçler

Manolya ağaçlarında açmış çiçeklerin her birini incelemeden duramama gibi bir huy gelişti bu yıl bende.  Manolyaların ve ileride üzüm salkımlarına benzeyecek şu beyaz çiçeklerin (kurtbağrı). Altlarında bir süre bekleyip kokularını içime çekiyorum. Bitkilerle haşır neşir olan her blogger bunu yaşıyordur bence.

Her yıl bu zamanlar baharla birlikte epeyce sitenin bulunduğu şu arazilere kıyısından köşesinden domates, bakla, soğan, marul benzeri bitkiler ekip biçenler oluyordu küçük çapta. Ekonomimizin durumu malum. Araziler uzunca bir süredir inşaat yüzü görmeyince bu yıl büyük çapta ekim dikimler başlamış. Sanırım buraya nohut eken kişi geçimini sağlama derdine de düşmüş. Ne yazık ki...

Bu aralar hatmi çiçekleri ve buğdaygillerden bir tür olan Polypogon maritimus toplanmak üzere bizi bekler. Biri şifa amaçlı, diğeri dilediğiniz tarz aranjman yaparak vazolarınızı aylarca şenlendirsin diye. 💐

Ortancaların pek sık görülmeyen şu türüne bayılıyorum. Tabii begonvillere de. Birinci katta oturan balkonunu cennete çevirmeye niyetlenmiş belli ki. Zamanla diğer katlar da sebeplenecek. Morun hakimiyeti her daim güzellik ve asalet zaten.

5 litrelik ped şişeden kadeh modeli saksı düşünen varsa vazgeçsin lütfen. İş değil. Salatalıklar gayet sağlıklı biçimde büyürken birden bire hepsi birer birer kuruyup yok oldu. Olay tek salatalığa kaldı. Sanki o büyüsün diye bırakıp gittiler. Ayrıca saksının altı pek sağlıklı değil, devamlı su kaçırıyor. Altına parça geçirdim. Bu kez de orada biriken su yosunlandı. Hata nerede, toprakta mı acaba? Öff yani...

Şehrin Musevilerden kalma küçük, şirin evlerinden. Genelde mağaza, büro, işletme olarak kullanılıyorlar. 

Hep duyardım. ''Siding kaplanan evler bir yangın çıksa çıra gibi yanar'' derlerdi (Artı, çok çabuk kirleniyor ve temizlenmesi zor bir kaplama). Bu daire de zaten çok kısa bir sürede çıra gibi tutuşmuş, zor söndürmüşler.

Kantaron yağı çıkarmaya devam. Bu yıl kendim toplamayıp pazardaki köylü kadınların topladıklarından satın aldım. Aman Tanrım. Yok böyle bir renk! 1 haftada vişne suyundan daha koyu bir renge büründü. 😵 Cam kavanozun ağzı ilk 5 gün tülbentle, sonraki 45 gün kapakla, toplam 50 gün güneşte bekleyecek (Sonrasını merak edenler şuraya tıklayabilir). Mucizevi etkilerini araştırmanızı öneririm. 

Arada aklıma düşer ve mercimekli bükme yaparım. Senede sadece bir - iki kez ama. Bakmayın böyle göründüğüne. Unesco'dan tescil almış bir lezzettir. Çayla birlikte harika olur. Gökçeadalı Efibadem kurabiyecilerin de mercimekli poğaça çeşitleri var. Fark etmeden yemiş ve çok şaşırmıştım.

Şekil önemli değil tabii. Kimi kare kimi dikdörtgene yaklaşmış. Sonuç önemli mirim. 😂 

Bayram için yaptığım Arda'nın Mutfağı'ndan kalburabastı. Hep mi oval olacak diye bu kez yuvarlak şekil vermek istedim. Az yapmak isteyip sadece mini fırın kullandım. Şekerden, şerbetten uzak durmak gerek.

Dondurma, silikon kalıpların marifeti. Yalnızca portakal suyundan, sıfır katkı. Üstelik çok keyifli.
 
4 yıl dayanma süresi olan ve 2 yaz önce yaptığım kantaron yağı henüz bitmedi diye küçük bir kavanozda, azıcık yapacaktım; ama rengi görünce 1 hafta sonra büyük bir kavanoza daha yaptım. İlaç demek yetersiz çünkü. Bu kantaronun türü daha güçlü gibi sanki. Hem de taze taze olsun diye. Adeta bir iksir olduğunu doktorlar da paylaşıp duruyor. Şu sebze kurutuculara ise kaçıncıya niyet edip vazgeçmiştim. Meğer ne muhteşem bir sonuç elde ediliyormuş. Bundan sonra daha bol yeşillik, daha çok yeşil salata.

Son kısımda Antik heykellerin yapay zeka yoluyla dansları gelsin o halde.
Ben çok keyifli buldum.  😊


İyi pazarlar...