2021/10/06

Blogger'da Yorumların Kaybolma Sorunu

Blogger'ın halen devam etmekte olan yeni arayüz çalışmalarıyla birlikte birtakım sıkıntılar ortaya çıkmıştı. 

Bunlardan en önemlisi neredeyse hepimizin baş etmeye çalıştığı; yazdığımız yazıların okuma listelerine geç düşmesi, yani güncellenme sorunu idi. 
Bu sorunun bazılarında 8-10 saate kadar çıktığı oluyordu. Biliyorsunuz, okuma listesine baktığımız zamanlarda bunu gayet net anlayabiliyoruz. Hatta kendimizi takibe alıp takipçi gadgetinde yer aldığımızda, kendi yazımızın akıbetini, kaç saat sonra okuma listesine düşeceğini de görebiliyoruz. Bu sorunun gitgide büyüdüğünü...  

İkinci sorun; takipçi gadgetinin halen düzeltilememiş olduğu, eğer yeni bir takipçi gelmişse, gadgetteki profilini tıkladığımızda blogunu asla göremiyor, ulaşamıyor olmak, onun yerine takip ettiği blogları görmek.
Oysa Blogger o gadgeti ilk uyguladığında GFC diye adlandırıyordu. Yani Google Friend Connect (Google Arkadaş Bağlantısı). Şu an adıyla ilgisi yok tabii. Yeni gelen bir blogger arkadaşla bağlantı sağlayıp bloguna ulaşmak mümkün değil. Üçüncü sorun ise dün başıma geldi. Bu yazıyı da onun için yazıyorum. 

Değirmenden Mektup Var blogunun yazarı Recep Bey'in başına gelen sorunu, dün öğleden sonra ben de yaşadım. Recep Bey'in bloglara yazdığı yorumlar kaybolup duruyor, haklı olarak can sıkıntısı yaşıyordu. Aynı şey şu an benim de başımda. Dün mehtap's blog ve Pelin Pembesi bloglarına yazdığım yorumlar halen yayınlanmadı. Mehtap Hanım'a peş peşe birkaç yorum daha yazdım, onlar da yok. Demek ki hiçbiri gitmemiş. Sonra birdenbire aklıma dün uygulamaya koyduğum Blog Listem gadgeti geldi. Üzerinde epeyce oynayıp zorla oluşturabilmiştim. Çünkü Recep Bey bu konuda da sıkıntı yaşamış, hatta onu da yazıya dökmüştü.

Sonuç: Blog Listesi gadgetini oluşturup blogda yayınlamaya başladıktan sonra benim de tıpkı Recep Bey gibi yorumlarım kaybolmaya başladı. 

Özetle; yeni arayüzden sonra Blog Listesi gadgeti uygulamışsanız yorumlarınız kayboluyor. 

Bu sorunun giderilmesinde bilgi sahibi olan var mı arkadaşlar? Eğer varsa lütfen bu yazının altına yazabilir mi? Yorumla açıklama imkânım olmadığı için durumu blogger arkadaşlara bu şekilde bir duyuru yaparak açıklamak zorunda kaldım. 

Bilginize, saygıyla...