2023/09/06

Reyhan Şerbeti Vakti

Onca yıldır blog yazarım. Yemek bloglarında sık sık karşıma çıkan ve lezzeti öve öve bitirilemeyen reyhan şerbetini kim bilir kaç kez okudum da denemek hiç aklıma gelmedi. Daha önce hiç tadına bakmamış olmam ya da dışarıda pek satılmayan bir içecek olmasıyla ilgisi vardır mutlaka. Bilmediğim tatlara karşı önyargıyla yaklaşmamın etkisi de yadsınamaz.

Ha, bir de ben üniversiteye gidene kadar minik yapraklı yeşil fesleğen bilirdim sadece. Büyük mor yaprakları olan fesleğeni yani mor reyhan bitkisini hiç görmemiştim (Durum yazarken bile karıştı sanki). Bu arada, o yemek bloglarının neredeyse hiçbiri yazmaya devam etmiyor şimdi. Muhtemelen Instagram'da fenomendirler.

Neyse efendim. Birkaç haftadır yer gök reyhan. Demeti 10-15 TL'den satılıyor ve ben gördüğüm zaman reyhan almadan duramaz hale geldim... 

İşte tamı tamına üç yıl önce bloga yazdıklarım: ''Aman Allahım, yazılanlara bakıp da onca yıldır neden yapmamışım ben bu şerbeti. O kadar leziz bir içecek oldu ki anlatamam size. Rengi ayrı güzel, kokusu adeta misk-i amber. Ya tadı? Şimdiye kadar içtiğiniz hiçbir şerbet ya da meyve suyuna benzemeyen, kendine özel lezzetiyle baş döndüren, harikulade bir içecek. Enfes bir serinletici.''

10 TL'ye bir bağ reyhan alıp sadece 4 kaşık şeker ve 6 bardak su ile pratik ve de ekonomik bir şekilde siz de bir daha vazgeçemeyeceğiniz bu enfes şerbetten hazırlayıp bir seferde 6 kişi birden içerek mest olabilirsiniz. Hiç denememişseniz padişahlara, hanım sultanlara layık bir içecek olduğundan emin olun lütfen. Garanti %100.

Gördüğünüz şerbeti dün akşam yaptım. Buzdolabından bugün, lezzetinin doruğundayken çıkardım. Bu arada haftalar sonra ilk kez yağmur yağmaya başladı. Buz gibi reyhan şerbeti ile onca zamandır özlenen yağmurun serinliği birleşince apayrı bir keyif, hatta ödül gibi bir şey oldu. 

Reyhan şerbetinin içeriğindeki bileşenler öksürükten göz sağlığına, bağışıklık sistemine, mide ve sindirim sistemi sorunlarına, karaciğere, böbreklere, kansızlığa, solunum yolu hastalıkları ve anksiyeteye iyi geliyor.

Malzemeler: 
Bir demet reyhan, 
4-6 kaşık şeker, 
1 silme tatlı kaşığı limon tuzu,  
6-7 su bardağı kaynar sıcak su (Sakın tencerede kaynatayım demeyin).
Yapımı:
• Reyhanları iyice yıkayın.
• Geniş bir kap ya da sürahinin içine 4-6 kaşık şeker, 1 silme tatlı kaşığı limon tuzu koyun. Üzerine 6-7 su bardağı kaynar sıcak su dökün.
• Kaptaki suyu toz şeker ve limon tuzu eriyinceye kadar karıştırın.
• Birkaç parçaya bölünmüş reyhanları da ilave edip iyice karıştırın.
• Kapağını kapayıp 3-5 saat bekletin. Buzdolabına kaldırın.
• Ertesi gün tel süzgeçten geçirip tekrar buzdolabına kaldırın.
• Servis ederken içine buz koyun.



Yapacak olanlara afiyet olsun...