2008/06/06

Evde ''Kefir''Yapıyorum ..

Kefir sözcüğünü iki yıl öncesine kadar pek bilen yoktu. 
Çerkezcesi''Kundeps''.
Çok eski yıllardan beri Kafkasya bölgesinde yapılan, bugün Avrupa ve Amerika ülkelerinde ticari maksatla imal edilen süt asidi ve alkol fermantasyonu yardımıyla yapılan köpüklü, koyu kıvamlı (yoğurt kıvamında), hafif ekşimsi bir içecek.
Yapılan araştırmalara göre Kafkas halkının ortalama 100 yıldan fazla, hatta 150 yıl kadar yaşayabildiği ve bunun da kefirle alâkalı olduğu ispatlanmış.

İlk öğrendiğimde sıkı bir araştırmaya girdim.
Maksat uzun yaşamak değil elbette. 

Hani yine de fena olmazdı sağlıklı bir biçimde 100 yıldan daha fazla yaşamak. Ama benim asıl amacım yeterince sorun bulunan dünyada bir de sağlık sorunlarıyla boğuşmamak, yaş ilerledikçe doktor doktor gezmemek..
Kefirin bir sürü hastalığa iyi geldiği kulaktan dolma değil, üniversite hastanelerinin araştırmalarıyla ispatlanmış. Özellikle de kanserle ilgili süper bulgular vermiş.

Deneme mahiyetinde hazır satılan kefirlerden kullandık bir müddet.
İlk etap faydaları olarak, uykusuzluğa ve hazımsızlığa bir numaralı çare olduğunu gördük.
İçersinde bir miktar alkol barındırdığından hafif bir sarhoşluğa benziyor bıraktığı etki. Sırf bu yüzden dini yönden tartışmalara da neden olmuş. Ancak Başbakan Tayyip Erdoğan'ın sürekli kefir içiyor olması bu tartışmaları biraz olsun durdurmuş.

Başta kanser olmak üzere o kadar çok hastalıkla boğuşuyor ki dünya. İçtiğimiz sudan kokladığımız havaya kadar her şey kanserojen. Bu korkuyla ünlüler kendi bahçelerinde organik ürünler yetiştiriyor, ekmeklerini bile kendileri yapıyorlar sağlıklı yaşam adına.
Ee, ben de kendi çapımda yaptığım araştırmalar sonucunda kefiri çok faydalı, hatta mucizevi buldum.
Her akşam evde kendim mayalıyorum artık.
1 litrelik cam kavanoza mayaladığım kefiri 24 saat beklettikten sonra süzüyorum ve 3 kişi paylaşıyoruz. Üç büyük su bardağı yapıyor bu. Taze olunca lezzeti de oldukça güzel. Ayrana benziyor. Süzdükten sonra şişe içersinde çalkalarsak ve hele bir de soğuksa, köpüklü ve enfes bir şey oluyor, tadına doyulmuyor kefirin..
Sıcak yaz günlerinde harareti kesebilen tek içecek olduğunu da okumuştum ayrıca.

Her akşam her akşam biraz zahmetli oluyor.
Ama ben bir nevi ''Hayat İksiri'' içtiğimizi düşünüp hiç dert etmiyorum bu zahmeti...

Kefir ile ilgili 21.02.2012 tarihinde yazdığım ''Gençlik İksiri: Kefir'' başlıklı bir yazım daha var.
Okumak isterseniz tıklayın lütfen.