26/11/2014

Vitrin Tasarımı Her Şartta Önemlidir

Satın alma isteği ve kararını ilk uyandıran noktalar olan vitrinler, istendiği takdirde alıcıyı bir mıknatıs gibi çekebilme özelliği sergileyebiliyor.

Fotoğraf, alıcının satılan ürünü ilk gördüğü yer olan vitrinin asla bir gereksizlik olarak düşünülmemesi ve göz ardı edilmemesi gerektiğini kanıtlayan bir örnek. İşletme küçük, bütçesi kısıtlı ve profesyonel bir yardım da alamamış olabilir; ama caddenin en göz alıcı vitrinine sahip olmayı başarmış.

Sahibinin vitrin tasarımının önemini kavramış, bilinçli biri olduğu kesin. Her şeyden önce; insanları durdurup, satılan ürüne yönelik talepte bulundurmak için en güçlü etkenlerden birini, ''ürünleri sergilerken renklerin etkileyici biçimde kullanılması gerektiğini'', renk faktörünün en önemli pazarlama araçlarının başında geldiğini kavramış, insanların görselliğe ve renklere karşı farkındalık duygusu barındırdığını bilen biri.
Caddeden geçen herkesin gözünü üzerine çekmeyi, cezbetmeyi, pek çoğunu akıllarında bile yokken müşteri konumuna getirmeyi ''daimi biçimde'' başarıyor. ''Ben katı meyve suyu sıkan küçük bir işletmeyim. Etim budum nedir ki!'' deyip özensiz ve salaş olmaya hiç gerek yokmuş demek ki.

Bir miktar el becerisi ve yaratıcılık…
Hepsi bu...