Satın alma isteği ve kararını ilk uyandıran noktalar olan vitrinler, istendiği takdirde alıcıyı bir mıknatıs gibi çekebilme özelliği sergileyebiliyor.
Fotoğraf, alıcının satılan ürünü ilk gördüğü yer olan vitrinin asla bir gereksizlik olarak düşünülmemesi ve göz ardı edilmemesi gerektiğini kanıtlayan bir örnek. İşletme küçük, bütçesi kısıtlı ve profesyonel bir yardım da alamamış olabilir; ama caddenin en göz alıcı vitrinine sahip olmayı başarmış.
Sahibinin vitrin tasarımının önemini kavramış, bilinçli biri olduğu kesin. Her şeyden önce; insanları durdurup, satılan ürüne yönelik talepte bulundurmak için en güçlü etkenlerden birini, ''ürünleri sergilerken renklerin etkileyici biçimde kullanılması gerektiğini'', renk faktörünün en önemli pazarlama araçlarının başında geldiğini kavramış, insanların görselliğe ve renklere karşı farkındalık duygusu barındırdığını bilen biri.
Caddeden geçen herkesin gözünü üzerine çekmeyi, cezbetmeyi, pek çoğunu akıllarında bile yokken müşteri konumuna getirmeyi ''daimi biçimde'' başarıyor. ''Ben katı meyve suyu sıkan küçük bir işletmeyim. Etim budum nedir ki!'' deyip özensiz ve salaş olmaya hiç gerek yokmuş demek ki.
Bir miktar el becerisi ve yaratıcılık…
Hepsi bu...
Fotoğraf, alıcının satılan ürünü ilk gördüğü yer olan vitrinin asla bir gereksizlik olarak düşünülmemesi ve göz ardı edilmemesi gerektiğini kanıtlayan bir örnek. İşletme küçük, bütçesi kısıtlı ve profesyonel bir yardım da alamamış olabilir; ama caddenin en göz alıcı vitrinine sahip olmayı başarmış.
Sahibinin vitrin tasarımının önemini kavramış, bilinçli biri olduğu kesin. Her şeyden önce; insanları durdurup, satılan ürüne yönelik talepte bulundurmak için en güçlü etkenlerden birini, ''ürünleri sergilerken renklerin etkileyici biçimde kullanılması gerektiğini'', renk faktörünün en önemli pazarlama araçlarının başında geldiğini kavramış, insanların görselliğe ve renklere karşı farkındalık duygusu barındırdığını bilen biri.
Caddeden geçen herkesin gözünü üzerine çekmeyi, cezbetmeyi, pek çoğunu akıllarında bile yokken müşteri konumuna getirmeyi ''daimi biçimde'' başarıyor. ''Ben katı meyve suyu sıkan küçük bir işletmeyim. Etim budum nedir ki!'' deyip özensiz ve salaş olmaya hiç gerek yokmuş demek ki.
Hepsi bu...
Gerçekten de insanı kendisine çekiyor:-)
YanıtlaSilHem de her seferinde Handan .-)
SilBir renk danışmanı olarak tespitlerine katılıyorum. Renklerin uygun kullanıldığında yarattığı güç muhteşem! Gerek mekanda gerek evlerde gerekse işyerinde doğru kullanılan renkler doğru mesajları veriyor karşı tarafa. Üstelik bu işin matematiğinin olması en keyifli tarafı bana göre :))
YanıtlaSilMatematiği de var demek. Harika!
SilKesinlikle bir güç meydana geliyor. Çekim gücü.
İştah kabartma olayı da devreye giriyor bu arada. Yani, tam da söylediğin gibi doğru mesajlar, doğru sinyaller yayılıyor etrafa .-)
Vitrin tasarımları, reklamlar hep benim de ilgimi çekmiştir; Vermek istediği mesaj, hedef kitlesine ulaşma yolları, kullandığı renkler, bir bütünün parçaları gibi anlam taşır. Bir semt pazarında sebzelerin meyvelerin dizilişi bazen nasıl da göz alıcıdır. Fiyatların yazılışı bile itici veya çekici gelebilir. İşini iyi yapan, aklını kullanan insan her yerde kendini belli ediyor.
YanıtlaSilBenim de çok ilgimi çeker. Aslında işini iyi yapan, aklını doğru kullanan kişi, hedef kitlenin geri dönüşümünün maddi ve manevi güzelliklerini bizzat kendi yaşayacak. Özünde tembellik gizli bana göre. Birazcık el becerisi, azıcık özen yeterli olacakken umursamayan insanlara hiç tahammülüm yok galiba....
SilÖzenle yapılmış her şey
Karnım da acıkınca böyle bir vitrinden hemen atom meyve suyundan bir bardak içiyorum. Sevgilerimle.
YanıtlaSilBu caddeden hangi gün geçsem vitrinin dizaynı her seferinde değişmiş oluyor. Gözümü alamıyorum ve ben de hep içmek istiyorum. Adeta sihirli bir nokta :)
SilSevgiler pericim...