2023/03/19

Seramik Müzesi'nde Sergi: Silüetler

Cuma günü hava o kadar soğuktu ki üşümekten bir hal oldum. Kalın yün şapkama rağmen başımı omuzlarımın içine çekme refleksi oluşmuş, ellerim buz kesmişti. Kabanımın kol uçlarından kazağımı iyice çekiştirip eldiven yaptım kendime. Etraftaki insanlara dikkat ettiğimde onların da eldiven giydiklerini fark ettim bu esnada. Üşüyen bir tek ben değildim. Bir an önce eve dönme telaşındayken Seramik Müzesi'nde açılan süreli sergilerden birinin son günü olduğunu öğrendim. Müzeye oldukça yakın bir konumda olduğumdan sergiyi hemen ziyaret etmeye karar verdim.

Kamuran Özlem Sarnıç'a ait eserlerin sergilendiği ve 18 Ocak-17 Mart 2023 tarihleri arasında açık olan Silüetler adlı sergi oldukça etkileyiciydi. İyi ki gitmeye karar vermişim.

Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nde Doçent unvanıyla akademik yaşamını sürdüren sanatçı sanatsal faaliyetlerini; yurtiçi, yurtdışı sergi, sempozyum, konferans katılımları ile sürdürürken, eserleri ABD, Çin Halk Cumhuriyeti, Çekya, Belarus, Romanya, İspanya gibi yabancı ülkelerde ve ülkemizdeki pek çok koleksiyonda yer alıyor.

Post truth; nesnel bir gerçeklik karşısında halk kitlelerinin kişisel duyguları ve birtakım çıkarlarının ağırlık kazanması ile nesnel gerçekliğin silik bir hale gelip kamuoyunu etkilemesi olarak tanımlanıyor. Dolayısıyla post-truth kavramı pek çok akademik çalışmaya konu ediliyor. Silüetler sergisinin amacı ''postmodern çağda anlamını yitiren pek çok kavram gibi, gerçekliğin de postmodernizmin bir ürünü olan post-truth çağında hızla önemini yitirmesini sorgulamak'' olarak tanımlanmış. Serginin öznesi olan silüetler; yok olma tehlikesi içindeki endemik bitkiler, hayvanlar ve kadın cinayetleri olmak üzere üç gruba ayrılmış ve seramik yüzeylere bu grupların silüetleri işlenmiş. Görsellerdeki kesitlerin dikkat çekmek adına ayrıca çerçeve içerisine alınarak etkileyici bir tarz olarak sunumlandığı eserleri tek tek inceleyerek ve beğenerek gezdiğim müzeden içim ısınmış halde ayrıldım.

Kamuran Özlem Sarnıç'ın ellerine sağlık diyor, duyarlılığı için kutluyorum.