23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLU OLSUN! 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLU OLSUN! 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLU OLSUN!

2023/03/28

Kağıt İple Motifli Tote Çanta

14 Mayıs 2023'te genel seçimler ile aynı gün yapılacak olan Cumhurbaşkanlığı seçimine, başka bir deyişle; bu kez ülkemizin geleceği ve bekası adına hayati önem taşıyan seçim gündemine odaklandım bu aralar. Tartışma programlarını, açık oturumları izlemeden duramıyor, hiç hesapta olmayan hayret verici gelişmeler karşısında gerilim içinde hop oturup hop kalkıyorum. Son dönem sırf egolarını tatmin etmek, oyları bölmek üzere ortaya çıkmış biri var ki onu gördüğümde delireceğim. Kazanabileceğine kendisi bile inanmazken neyin peşinde olabilir? Yapmak istediği ülkeyi uçuruma yuvarlamakla eşdeğer!
Dahasını yazmayayım. Tüm bu sıkıntıların içinde ruh sağlığını korumak gerçekten zor. 
Görseldeki çantanın konumuzla ilgisi ne olabilir? 
Tote bag, taşıma çantası diye bilinen bir model. Bir hafta kadar önce etsy.com'da gördüm, derdimin çaresi bildim. Programları izlerken günde bir-iki motif örüp kaygı, stres, gerginlik benzeri semptomların etkilerini azaltma, ruh sağlığımı koruma amaçlı başvurdum. 

Birkaç yıldır epey yaygınlaşan ve ilk defa kullanmakta olduğum kâğıt ip de zihni dağıtmak için artı bir etken bence. Çileler halinde satılıyor. Acemilikten tek başıma sarmaya kalkıp tüm ipi Arap saçı gibi dolaştırsam da asla yılmadım, çözdüm. Hatta durumdan hayat dersi çıkardım: Çözülmeyecek dert, tasa, çile yoktur.

Taşıma amacıyla tasarlanmış modeller arasında olan tote çanta için zamansız bir model olduğu ve her kadının dolabındaki aksesuarlar arasında bulunması gerektiği söyleniyor. Ünlülerin çok sevdiği bir model. En zarif taşıyanlar arasında Victoria Beckham'ın ismi geçiyor. Bu arada, çantanın sitedeki fiyatı 2.900.00 TL


Ortaya deriden örülmüşe benzeyen elastik motifler çıkıyor. Bakalım benzer bir çanta oluşturabilecek miyim? Bunca sıkıntının içinde örgüye tutundum vesselam. Hakkımızda hayırlısı...

*   *   *

(02.04.2023)


Motifleri bitirip birleştirmeye geldi sıra. Ancak ben biraz sıkı örmüşüm galiba. Modelde bir değişiklik yapıp çantanın yüzeyleri için 3x3=9 motif yerine 4x3=12'şer motif kullanarak kare değil de dikdörtgen boyut yapmaya, biraz daha büyük bir çanta oluşturmaya karar verdim. Dolayısıyla parçaların yan kenarlarına yukarıdan aşağıya bir sıra daha 3'lü motif ekleme kararındayım.

Bitince son halini de buraya eklerim.

*   *   * 
(04.04.2023)

Merak edenler için; motifleri ve yan kenarı birleştirdim. Astarı ve sap kısımları bitmeden sonucu buraya bırakıyorum.

*   *   *
(12.04.2023)


Astarlayıp saplarını da taktığım çantanın tamamen bitmiş hali. İçi boş olduğundan ayakta dik durması biraz zor oldu ama fotoğraflayabildim yine de. Örmesi zevkli, kendisi gayet şık bir çanta oldu görüldüğü gibi. Kağıt ip masrafı yalnızca 60 TL kadar tuttuğundan son derece ekonomik bir çanta aynı zamanda. Yapacak olanlara öneririm ve kolaylıklar dilerim.