2020/06/05

Bu Gece Ay Tutulması Var (Göğe Bakalım)

Az önce ''Bu akşam Türkiye saatiyle 20.45'te ay tutulması başlayacak ve 22.24'te oldukça belirgin bir hale gelecek'' diye haber okudum tesadüfen ve kaçırdığıma üzülerek. Bu durumdan ancak saat 23.00 gibi haberim oldu ve balkona çıktığımda dolunay modeli, oldukça net ve göz kamaştıran bir Ay ile karşılaştım...

Tutulma, 00.04'te sona erecekmiş. Şu an çektiğim fotoğrafları bloga yükleyip benim gibi bilmeyenlere ya da unutanlara haber vermek istedim. Sonra tekrar izlemeye devam. Bu tutulma ile Güneş, Venüs, Dünya ve Ay aynı hizaya gelecekmiş. Şimdi kaldığım yerden ışıltılar içindeki Ay'ın olağanüstü güzelliğini izlemeye gidiyorum. Bakalım neler olacak...

* * *

Geriye dönüp 1 saat daha Ay'ı izledim. Ve buraya gelip yazmaya devam ediyorum. Dolunay, oldukça net bir şekilde ışıldıyordu gökyüzünde. Her zamankinden çok daha parlak. Bu türden özel günlerde hep öyle oluyordu zaten. Tutulma hiç ama hiç olmadı. Oysa NASA Türkiye çok güzel görüntüler yakalayıp Twitter hesabında yayınladı akşam. Bir tanesini hemen aşağıya koydum, bakar mısınız güzelliğe? Garip olan bu ve diğer görsellerin altına gelen yorumlarda 1 tane bile tutulma görüntüsü yakalayabilen yoktu. ''Hiçbir şey artık eskisi gibi olmayacak'' deniyordu hani sürekli. Bu da mı öyle oldu şimdi yani? Neler oluyordu ki? Olayı Malatya'daki depremle bağdaştıranlar vardı çokça. Ne zaman Ay ya da Güneş tutulsa mutlaka deprem olduğunu söyleyenler...


Neyse, o esnada gözüme Ay tutulması ile ilgili bir yorum takıldı. Efsaneye göre Güneş'i kıskanan Ay günlerden birgün ona özenip haber vermeden ışığını almış ve pırıl pırıl ışımaya başlamış. Bunun üzerine Yıldızlar Mahkemesi kurulmuş ve Ay'ın sonsuza dek gündüz dışarıya çıkması yasaklanmış. Sadece Ay tutulmalarında açık görüşe izin verilmiş. İşte o günden beri Ay sadece tutulmalarda yeryüzüne inip arkadaşlarıyla görüşüyormuş. Efsane çok da mantıklı gelmedi açıkçası. Uydurulmuş da olabilir. Bu arada bu yazı saatlerce okuma listesine giremedi. Blogger'ın yaptığı son değişimler sayesinde yayın saati problemim yine depreşti galiba. Ne tuhaf bir gece sahi...

Tüm bu acayiplikler anı olarak kalsın diye bloga yazayım dedim. Bakalım yazı ne zaman güncellenip yayına girecek? Tutulması gereken Ay'ı videoya da kaydettim. Merak eden büyüterek izlesin. Tutulmuş ya da tutulacak Ay'a hiç benziyor mu Allah Aşkına?

Görüşmek üzere, kalın sağlıkla...