

Yaz mevsiminin en uzun gündüzlerini yaşamaktayız. Yılın en uzun günü 21 Haziran'a bir şey kalmadı. Ondan sonrası gündüzlerin kısalıp gecelerin uzamaya başlaması. Nedeni güneş ışınlarının Yengeç Dönencesi'ne dik açıyla düşmesi imiş. Böylece gündüzler Kuzey Yarımküre'de kısalıp Güney Yarımküre'de uzamaya başlıyor. Kuzey Yarımküre'de yaz, Güney Yarımküre'de kış başlangıcı sayılıyor bir taraftan. Aynı zamanda Güney Yarımküre'de en kısa gün, Kuzey Yarımküre'de en kısa gece yaşanıyor. Bizler de uzay boşluğunda işleyen ve karmaşık gibi görünen bu kusursuz sistemin parçalarıyız her birimiz. Ne garip değil mi?

