28/05/2015

Bugün Git, Yarın Gel!

Birkaç yıl önce rastladığım ve Hindistan’da resmi bir kurumda gerçekleşmiş olan şu tablonun değişik versiyonlarıyla iç içe olduğumuzu düşünmeye başladım iyiden iyiye...

Siz zannediyor musunuz ki artık e-devlet düzenine geçildi, TC numarası söylendiği zaman tüm resmi işlemleriniz kısa bir sürede, tıkır tıkır halledilecek? 

Ne yalan söyleyeyim, ben öyle zannediyordum. Hiç alâkası yokmuş oysa. Eski düzen bir yerlerde ve de saç baş yolduracak biçimde aynen yürürlükteymiş...

''Salla başı, al maaşı,'' vardır hani klasik söylemlerden. Bürokrasiyi tanımlamak için ''Bugün git, yarın gel!'' klişesi vardır. Hah işte! 
Bazı devlet daireleri gram ilerleme kaydedemeden, sonuna kadar bu deyimlerin hakkını vermeye devam ediyormuş...

Sen bir kurumda çalışıyorsan alanınla ilgili yöneltilecek soruların cevaplarını bilmelisin arkadaşım. Bak ''alanınla ilgili'' diyorum. Üç aşağı beş yukarı hepsi aynı kapıya çıkıyor sonuçta. Genel kültürün kim bilir ne düzeyde, aklıma bile getirmiyorum.

Üstelik sana sorulan soru dünyanın en basit sorusu. Prosedürün ne olduğunu, hangi evrakların gerektiğini nasıl bilmezsin?! Vatandaşı yanlış yönlendirmek, mağdur etmek için mi oturttular seni oraya, o bankoların ardına, masalara? Kendini birazcık olsun geliştirmek için hiç mi çabalamadın onca yıl? Çalan telefonlara ver(eme)diğin yanıtlar için hiç mi yüzün kızarmaz? 

Sahi, aldığın maaşı hak ediyor musun?

Üç ayrı vilayetin sosyal güvenlik kurumuyla ayrı ayrı iletişime geçildiğini ve yöneltilen o soruya her birinden farklı cevaplar alındığını bir düşünsenize! Aynı yerde çalıştığı mesai arkadaşının bir gün önceki yönlendirmelerinin yanlış olduğunu söyleyen bile var aralarında. 
Hatta ''Sizi bu dahili numaraya kim bağladı?'' deyip karşı tarafa kızan var…

Pes diyorum. Gerçekten pess!!!