23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLU OLSUN! 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLU OLSUN! 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLU OLSUN!

2021/09/08

İlk Hilal'in Peşindeyim

Bu fotoğrafı dün akşam tam 20.05'te çektim. Günbatımı sona erdikten bir müddet daha sonra. Manzara, 19.00 dolaylarında evden çıkıp büyük bir heyecan içinde gitmiş olduğum şehrin en yüksek tepesinde bulunan, boğaza nazır Özgürlük Parkı'ndan.

Neden heyecan içindeydim peki? Benim gibi Güneş'i, Ay'ı, yıldızları, tutulmaları, günbatımını, özetle neredeyse gökyüzündeki tüm hareketleri takibe alan ve özellikle pandemi döneminde ''Göğe Bakalım'' parolasıyla bloguna döken bir blogger yeni bir şey öğrenmişti çünkü. 

Yeniay'ın kısa bir süre görünecek olan (belki de çıplak gözle görülemeyecek olan) incecik halini, yani İlk Hilal'i tam olarak güneşin battığı yerdeki ufuk çizgisinde görebilmeyi öyle çok istiyordum ki.
Olağanüstü bir günbatımı bitiminden sonra hava kararmaya başlarken, çok kısa görüneceğini bildiğimden gözümü bir an bile ufuk çizgisinden ayırmadığım halde Yeni Hilal'i göremedim maalesef. Gökyüzü açıktı ama aşırı derecede rüzgâr vardı. Rüzgârlığım balona dönüşüp durduğu halde nedendir bilmiyorum, umudumu kaybetmeyip vazgeçmedim yine de. Bu esnada akşam ezanı da okundu. 15 dakika daha bekleyip eve dönerken ''belki bir ihtimal görürüm yine de'' umuduyla ve geriye dönüp gökyüzüne baka baka eve döndüm. Belki bu akşam da denerim, belki biraz sonra yine o parka giderim, diyeceğim ama rüzgâr hiç dinmiyor. Bakalım sonuç ne olacak? Ben de bilmiyorum açıkçası :) 
Eğer gidersem ve İlk Hilal'i görebilirsem fotoğrafını bu yazıya ekleyeceğim.
O halde dün akşama ait seyrine doyamadığım günbatımı anları gelsin mi?













İlk Hilal'i göremedim ama ''Dur Yolcu'' isimli toprak anıtın ışıklandırılmış hali de olağanüstüydü bence.
💖💖🎇🎇

Görüşmek üzere...

*   *   *
EK  (10 Eylül 2021)
7-8 ve 9 Eylül akşamları uygun koşullarda görünebilecek olan İlk Hilal'i 1. gün göremedim, 2. gün hava çok rüzgârlı diye gidemedim, 3. gün ise gökyüzü kapalı olduğu için boşu boşuna gitmek istemedim ve böylece süreç tamamlandı.

İlk Hilal'i görebilirsem fotoğrafını bu yazının altına koyacağımı söylemiştim. Bugün evin balkonundan gördüm kendisini. Saat 19.07 gibi, yani hava daha kararmamışken tam karşımdaydı. 
4. gündeydik artık ve incelikten kalınlaşmaya doğru yol almıştı. Olsun deyip 2 fotoğrafını çektim Hilal'in. Yarım saat sonra hava iyice karardığında da 2 fotoğraf daha. Çok net çıkmadı, çünkü hava fazla açık değildi yine. Olsun bakalım. Madem bir sürpriz yapıp karşıma çıktı, yeri burasıydı:)