2021/09/29

Unesco Photo Safari

Birkaç gün önce TV'de belgesel türünde bir programa rastlamıştım. Az önce Google'a hangi kanalda olduğunu sormaya çalıştım; ama bir türlü bulamadım.
Epey bir heyecanla izlediğim için kanalın adı uçup gitmiş aklımdan. ''Coşkun Aral'ın doğduğu kent'' diye vurgulanan ve Siirt'te yapılan bir yarışmadan bahsediliyordu. 

Siirt’in doğal güzelliklerini, tarihi varlıklarını ve kültürel değerlerini yansıtmak amacıyla düzenlenen bir ''Foto Safari'' yarışmasıydı bu.

''Mezopotamya’nın Gizemli Kenti Siirt Foto Safari Etkinliği''nin 1. siydi. En büyük hobisi fotoğraf çekmek olan biri için nasıl heyecanlı olmasındı? İzlerken bile müthişti. 18 Haziran'da başlayıp üç gün süren yarışmaya katılan, ülkemizin farklı şehirlerinden 43 kişinin içinde amatör fotoğrafçılar olduğu kadar profesyonel olanlar da vardı. Hep birlikte Siirt Merkez ilçenin yanı sıra, diğer ilçeleri de gezerek gözlerine kestirdikleri manzaraları fotoğrafladılar. Son aşamada ise tüm fotoğrafçıların çektikleri fotoğraflar, ülkemizin ünlü fotoğrafçıları ve gazetecilerinden oluşan bir jüri tarafından titizlikle değerlendirilip dereceye giren fotoğraflar tek tek belirlendi.

Az önce araştırırken photosafari.howturkey.com adlı bir kanala rastladım. Girişteki görsel oradan. Sitelerinde Mayıs 2022'ye kadar kısım kısım devam eden 2021 UNESCO Photo Safari Fotoğraf Turları ve Yarışmaları başlığı altında bir tur takvimleri de var. Fotoğrafçılığa gönül veren hobidaşlarınızla birlikte ülkemizin hem gözde turizm bölgelerini gezmek hem de çektiğiniz harika fotoğraflarla yarışmaya katılmak gerçekten müthiş!

 Fotoğraf tutkunlarına ve meraklılarına duyurulur efendim. 📷🎬📷