2022/05/16

Fotoğraflarla Her Telden

Her mevsim ayrı bir görsel şenlik sunan ve ülkemizde tespih ağacı diye bilinen hint leylağı açık ara en sevdiğim ağaç. Bloga da epeyce fotoğrafını koymuşumdur. Özellikle kışın tüm yaprakları döküldüğünde seyrine doyum olmaz. Gelin görün ki bilimsel adı Melia azedarach, anavatanı Çin olan bu ağacın ilkbaharda açtığı söylenen o minik leylak renkli çiçeklerini hiç görememiştim. Artık hep tetikteydim. 

Ve bingo! Cuma günü gerçekleşti bu. Ağaç çok büyük olduğu için çiçekler hayli yüksekteydi ama yine de mest oldum. Başımı kaldırıp seyretmeye doyamadım.



Özellikle sağdaki fotoğraf ne kadar ilginç. Aynı dalda meyvenin tüm halleri. Çiçeklerden sonraki döngü, o meyvelerin ilk halleri olan yeşil tanecikler ile devam edecek.




Beyaz akasyalar ile nadir görülen mor akasyalar yan yana geldiğinde hangisinin daha güzel olduğuna karar verilemiyor.



Mandalina çiçeği
Bir taraftan da kış habercileri baş göstermeye başlayınca bocalıyor insan.



Bu kedicik yaz-kış bir marketin önündedir hep. Soldaki fotoğrafı pandeminin en başında çekmiştim. Sağdakiyle kıyaslandığında ne kadar da yaşlanmış:(



Ortanca da açmak için hazırlanıyor. Sağdaki mi? At kestanesinin şahane çiçeği:)

''Göğe Bakalım''a ne kadar alışmışım. Grili beyazlı bulutların güzelliğine bakar mısınız?



Bu pencerelerin yanı başında bir sürpriz var. Bir sonraki yazının konusu olacak.



Mevsimin çiçeği filbahri. İsmi uyumsuz çiçeklerde liste başı. Beyaz leylak güzelliği bambaşka...



Soldaki güzelliğin adı Tamarix Gallica imiş. Diğeri ise ceviz ağacındaki çiçeklerin meyveye dönüşümü:)


*   *   *

Şuraya bloglarla ilgili önemli bir bilgi bırakayım. Kendiniz dahil herhangi bir bloga telefondan girdiğinizde aşağıdaki uyarıyı alıyorsanız hemen terk edin orayı. Kendi siteniz için de geçerliyse derhal düzeltmenin yollarını arayın. 


Bir de, blogunuzu kendiniz tıklayarak tıklanma sayısı artırmayı denemeyin sakın. Ya da ''Efendim, benim falanca yazım şu kadar tıklanma aldı'' diye sallamayın. Google ne yaptığınızı biliyor, görüyor:)
Birkaç ay önce bir arkadaş bloguma girdiğinde bağlantımın güvenli olmadığı ile ilgili bildirim aldığını yorum yazarak bildirmişti. Ben de ''Sanırım blogları karıştırdınız'' diye yanıtlamıştım. Fakat yanıt gelmedi. O halde aşağıya şunu bırakayım ki bir daha karışıklık olmasın:)

Kalın sağlıkla...

*   *   *

Az önce çekip ekledim. 
Bu gece Dolunay'ı izlemeyi sakın unutmayın. 
🌌🌕