2022/05/13

Müzeler Haftası Klasik Müzik Konseri

Bugün Müzeler Haftası kapsamında ÇOMÜ Devlet Konservatuarı sanatçılarının Seramik Müzesi bahçesinde verdikleri konserdeydim. Mor çiçekli akasya ağacının altından yükselen o muhteşem tınılar mest etti beni. 

Klasik müzik en sevdiğim müzik türüdür. Keman ve viyolonsel içinse ölürüm desem yeri. O derece severim. Repertuvar Goran Bregoviç, Piozella, Schubert ve Gardel'in eserlerinden oluşuyordu. Uzun zamandır kendimi bu kadar iyi hissetmemiştim. Konservatuvar hocalarından, adeta ilaç gibi bir konserdi.

Çanakkale Quartet; 1. kemanda Dr. Öğretim Görevlisi Eda Delikçi, 2. kemanda Öğretim Görevlisi Barış Karabulut, viyolada Öğretim Görevlisi Tamer Bektaş ve viyolonselde Öğretim Görevlisi Ulaş Çabuk'tan oluşan olağanüstü bir ekip. Keşke onları daha sık dinleyebilme olanağım olsaydı. Kendilerine gönülden teşekkür ederim. Bu muhteşem günün anısına videosunu da buraya aktarmalıyım.




Mor çiçekli akasya 
Robinia Purple Robe (Mor Kaftan) 
Beyaz çiçekli akasyanın (Robinia pseudoacacia) ıslahıyla elde edilmiş bir kültür varyetesi ve peyzaj bitkisi olarak Seramik Müzesi'nin bahçesini süslemekle kalmadı. Fondaki görünümüyle konserin ambiyansına büyük katkı sağladı.