2020/02/21

Siperli Örgü Şapkalar Favorim

Örgü örmek; son zamanların fiziksel ve ruhsal anlamda terapi yerine geçtiği bilimsel olarak kanıtlanmış, pek çok insan ve kurum tarafından uygulamaya alınmış en yeni aktivitesi...

Örgü örmenin konsantrasyonu dengede tuttuğu, stresi ve depresyon eğilimini yok edip rahatlama sağladığı, özgüven artırdığını bilmeyen yok artık.

Üstelik bu öyle bir uğraş, öyle bir artısı var ki uygulama sonrası somut bir armağan ve de hatıra niteliğinde elinizde! Her birine içinizi aktardığınız, oluştururken kendi kendinize meditasyon sağladığınız, rengârenk, harika armağanlar. El emeğiniz, göz nurunuz! Üstelik bunun için yalnızca iki adet örgü şişi ve birazcık yün yeterli. Dilediğiniz her yerde, sessizce örün.

Örgü örmek; Harvard Üniversitesi'nden Dr. Herbert Benson'ın rahatlama yansımalarını anlattığı ve yaşamak adına, herhangi bir kelime, ses, cümle, egzersiz ya da duayı tekrarlamanın kalp atış hızını, kas gerginliğini, beyin dalgalarını ve kan basıncını azalttığını anlattığı ''The Relaxation Response'' adlı kitabı ile bağdaştırılıyor. Bu tanımlama ile de örgünün bir tür meditasyon olduğu örnekleniyor.

Bu yazdıklarımı bizzat deneyimleyip örgü örmenin en güzel terapi yollarından biri olduğunu iyi bildiğimden boşluklarımı örgü ile doldurmaya çalışıyorum ben de. Birkaç yıl önce mandalaya el atmıştım ama bence örgü örmek tam bana göre. Günde on beş dakika örsem bile öyle iyi geliyor ki. Oturup dinlenmem gerektiğinde, canım bir şeylere sıkıldığında kafayı boşaltmak adına tam bir meditasyon gerçekten. Televizyon haberlerini ya da açık oturumları izlerken de vazgeçilmezim.

Konuyla ilgili en büyük destekçim, sağ olsun önceki yıllardan benim hangi modellerle ilgilendiğimi öğrenip neredeyse her gün mail atarak link gönderen Pinterest. Geçen yıl şapkalarla ilgilenmiştim çünkü. Epey melon şapka örmüştüm ve çok severek kullandım. Bu yıl ise, yaz aylarında başından siperli spor şapka neredeyse hiç çıkmayan biri olarak favorim siperli şapkalar oldu. Hatta tüm zamanlar için favorim:) O halde kış bitmek üzereyken bu yıl ördüğüm şal ve şapkaları toparlayıp ''örgü'' ve ''terapi'' etiketi ile bloga aktarma, arşivleme zamanı. Hem kim bilir, belki ziyaretçiler için de farklı bir deneyim ya da esin kaynağı olabilir.

Bu şapkayla kullanmak üzere, kış çok sert geçecek korkusuyla bir de atkı/fular ördüm. Kullandığım ipin yün oranı % 70. Toplam 200 gr yün yetti. Boynumdayken adeta yün yorganla dolaşıyormuşm gibi sıcak tuttu. Abartısız...

Atkı bu haliyle kendi tasarımım. Uç kısımları incelerek gittiğinden boyna dolandığında rahat oluyor.

Keşke şapkadaki pirinç örgüyü atkıya da uygulasaydım. Düz örgü ördüğüm için rulo gibi kıvrıldı çünkü. Püsküller sayesinde zor düzledim.

Şapkanın kendisini iki şişle, en alt kısmını ve öndeki siperi tığ ile ördüm. Bu model şapkalar giyildiğinde çok hoş duruyor.

Tam olarak böyle bir şapka modeli yok. Esinlendiğim/öğrendiğim sadece siper kısmı oldu. Şöyle söyleyeyim; şapkanın pek de kolay olmayan siper kısmını Japon bir hanımın videosu eşliğinde öğrendim:)

Bu şapka tahmin ettiğiniz üzere içine plastik siperlik konmak üzere örülen ve en alt kısmı ikiye katlanıp dikilen model. Hali hazırda en sevdiğim şapkam. Başka renklerden de örerim herhalde.

Mağazada bu yünü görüp ebruli bir şal daha örmeli, dedim. Bu kez haraşo örgü. Kenar süslemeye gerek kalmadı. Gördüğünüz gibi çok kolay ve kullanışlı. Maliyet: 9,5 TL :)

Bu da diğer atkı/fular gibi (aynı yöntemle) örüldü. 6 ilmekle başlayıp 4 sırada bir ilmek artırarak 50 ilmeğe ulaşıyorsun. Aynı taraftan bu kez 4 sırada bir ilmek eksiltiliyor ve en son 6 ilmek kalınca bitiriliyor.


Yeşil ve iki siyah şapka Nako Superlambs Special. Yün oranı % 49-51. Maliyet: 10,25'er TL. Bu fiyata bu kalite!

Söylemiştim, gri şapka ve atkının yün oranı % 70. İhraç fazlası yün satılan bir yere rastlayıp satın aldım. 100 gramı 4TL. Gri şapka + atkı maliyet: Yaklaşık 10 TL :))


Bu yıl toplamda beş (siperli) şapka, iki atkı örmüş oldum böylece :)



Kalın sağlıkla...




* * *

EK (7.3.2020)
Son olarak iki siperli şapka daha ördüm. Onları da buraya ekliyorum:)



İçlerine yün yumağı, çorap vb. doldurduğum için böyle görünüyorlar. Başa takıldığında çok daha güzel tabii:)