2021/02/06

Oradan, Buradan, İşler, Güçler

Koronavirüs tedbirleri kapsamında 56 saatlik yepyeni bir hafta sonu sokağa çıkma kısıtlamasından daha merhaba... 

Sabah kahvaltı sonrası gündeme bir göz atmak üzere Twitter'a girdiğimde Covid_19 ve maske karşıtları #CovidAldatmacası hashtag'i ile başroldelerdi. İnsanın aklı sırrı ermiyor bu işe. 

Düz dünyacılardan daha şaşılası bulduğum bu insanlar istiyorlar ki herkes onlar gibi düşünsün, corona yokmuş gibi davransın. Öyle moralim bozuldu ki, akışa hiç bakmadan hemen çıktım, uzaklaştım oradan. Hazır yeri gelmişken Twitter'la ilgili olumsuz fikir beyan edenleri anlamadığımı da belirteyim. Peki ama neden? 

TV kanallarındaki haberlerin ve gazete başlıklarının tamamına yakınının kaynak olarak Twitter'ı kullandığını bilmeyen var mıydı? Benim 1 gün önce bizzat yetkili ağızlardan öğrendiğim haberler hiçbir şekilde makaslanmamış ve çarpıtılmamış halleri. Hatta öyle haberler var ki yok sayılıyor. Gündemdeki konuyu kaynağından, vatandaşların destek ya da karşıt yorumları eşliğinde kendim gözlemleyebiliyor, eğriyi doğruyu net bir şekilde kendim bulabiliyorum. Sadece kendi ülkemizden değil, dünya genelindeki tüm siyasetçilerin, hükümet üyelerinin, muhalefetin, gazetecilerin, sanatçıların, bilim adamlarının Twitter hesabı var. Orada görüş beyan ediyorlar. Siz neye karşısınız pardon? Twitter size ne yaptı? 

Hava bugün yine bahardan kalma. Karşı apartmanın birinci katında oturan üç kişilik bir aile var. Anne, baba ve 20 yaş üzeri kızları. Ne zaman pencerenin önüne gitsem onları beyaz camla kaplı ve perdesi olmayan balkonlarında sigara içerken görüyorum. Her biri günde en az bir paket sigara içiyor, kesin. Çoğu zaman kahve eşliğinde tüttürüyorlar sigaralarını. Camı açıp avazım çıktığ kadar bağırmak istiyorum bazen: ''Yapmayın! İçmeyin şu zıkkımı!!'' Anlamıyorum bir türlü. İnsan nasıl olur da evladıyla birlikte sigara içer. Bunu bir de ritüelmiş gibi görüp aile keyfi haline getirir? Hem de ortalıkta corona illeti varken. Keşke hepiniz birden bırakabilseniz o zehri. Benim annem ben daha Ankara'da öğrenciyken her telefon konuşmamızda sigara içip içmediğimi sorar, ''Sakın içtiğini görmeyeyim, duymayayım. Hakkımı helal etmem'' der, üstüne bir de yemin ettirirdi. İçmiyordum gerçekten de. Sonraki yıllarda bir müddet içtim ama her seferinde pişmanlık duyarak, kendimden nefret ederek. Bu yüzden de ani bir kararla ebediyen kurtuldum çok şükür. 

Oradan, buradan, şuradan devam edelim... 

''Rahatımı kaçırma. Patiyi yersin!'' diyor. 😅

Şu kedilerin fotoğrafını notere gittiğim gün çekmiştim. Siyah olanın türü ne acaba? İlk kez görüyorum. ''Pisi pisi!'' deyince baktı ama o ne bakıştı. 😅😅


Ekşi mayamla aşk yaşıyorum resmen. O kadar alıştık ki birbirimize. İnsan bir mayanın dilinden anlar mı? Ben anlıyorum. O bir canlı çünkü ve günbegün olgunlaştığını görmek öyle büyük mutluluk ki. 
Arada buzdolabından çıkarıp içinde bulunduğu kavanozu bezle sarmalıyorum mesela. Biraz ısınıp gevşesin. Öyle bir bağlılık ki bu, doğum gününü kutlayasım var:) 

Esmer unlardan yapılmış ekşi mayalı ekmekte dış görünüm sertmiş gibi dursa da hiç alâkası yok.

En sonuncu ekmeğimi kepekli una biraz da çavdar unu ekleyerek yaptım. Bir seferde 2 somun halinde yapıyorum. Böylece on beş günden fazla yetmiş oluyor. 

Yapımı Çok Kolay Pizza (Tavuklu)


Zeytin + Sucuklu (Klasik )
Büyük boy fırın tepsisine yetecek büyüklükte incecik ve nefis pizza hamuru için ölçülerimiz şöyle:
2 su bardağı elenmiş un, 2 kaşık zeytinyağı,1 su bardağı su, 2 tatlı kaşığı maya, 1 çay kaşığı şeker ve biraz tuz  

Bir kabın içine suyu koyup içine maya ve şekeri ekleyerek karıştırıyoruz. Sonra da tüm malzemeleri iyice yoğurup beze haline getiriyor, üzerine bir kapak örtüp ılık bir ortamda 20 dk kadar beklemeye alıyoruz. Büyüyen hamuru tekrar yoğurup küçültüyor, önce elimizle sonra merdaneyle tepsinin şekline göre kare ya da daire biçiminde açıp büyütüyoruz. 

Merdane kullanmadan, sadece elinizle de büyütebilirsiz. Hamuru elinizle tabak büyüklüğünde açıp yağlanmış fırın tepsisinin ortasına yerleştirin. Sonra da elinizle kenarlara doğru yavaş yavaş, tepsiyi kaplayacak şekilde büyütün. Üzerine biraz salçalı sos sürüp dilediğiniz malzemeyi döşeyin ve tepsi mayası olayı gereği 5-10 dk beklettikten sonra fırına atın. 20 dk sonra hazır. Aman parmaklarınızı yemeyin.😆



Evde pandemik kıymalı pide/lahmacun çalışmalarım. İdare ediyor. Etmese n'olur sanki:)

Hobi blogları bir ara ''barküs'' adını verdikleri örgü şal katılımlı etkinlik düzenlemişti. Ben de aklıma yazmıştım; ama ancak bu yıl örebildim.

 Oldukça kullanışlı bir şal. Öğrenmemde emeği geçenlere teşekkür ederim:) 

Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından her yıl düzenlenen 19. Devlet Fotoğraf  Yarışmasında kategori türünde ödüle layık görülen şu fotoğrafa bakar mısınız? Fatih Çindemir tarafından Anıtkabir'de çekilmiş. ''Askerlerle birlikte uygun adım yürüyen karga'' İnanılmaz bir görüntü bu. Harika ötesi...

Huzurlu bir hafta sonu dileğiyle...


*   *   *

EK:
11 Şubat 2021'de pişen  kepekli, çavdarlı ve beyaz un karması ekşi mayalı ekmekler




*   *   *